Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cooler Master Sileo 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb zojuist een Cooler Master Sileo 500 gekocht, nu vind ik echter tegenstrijdige berichten over deze behuizing. Kan iemand mij vertellen hoeveel 3.5" harde schijven ik in deze behuizing kan bouwen?

Ik kan uit deze informatie niet halen hoeveel ik er in kan bouwen
5 (totaal) / 5 (vrij) x vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H ¦ 1 (totaal) / 1 (vrij) x vooraan toegankelijk - 3.5" x 1/3H ¦ 4 (totaal) / 4 (vrij) x intern - 3.5" x 1/3H

http://azerty.nl/13-1044-...aster-sileo-500-midt.html
http://www.coolermaster.n...ory_id=19&product_id=5843

Ik lees namelijk in een andere review dat er maar plaats is voor 3 harde schijven.

http://www.thinkcomputers...0w-power-supply-review/5/

Alvast bedankt...

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Er passen direct 3 HDD's in, door de 5,25" bays met een 4-in-3 bay vullen levert je 3 5,25" bays in, maar krijg je er 4 HDD's voor terug ;)

Je kan dus zonder problemen 3 HDD's inbouwen, met gebruik van een 4-in-3 bay kan je er zonder problemen 7 inbouwen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Swedish Clown op 14-02-2012 22:43 . Reden: Correctie 4-in-3 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lezende in de Tweakers-review (linkje) staat er (in de eerste alinea bovenaan) hierover het volgende:
"daaronder bevinden zich twee van de vier 3½"-drivebays met snelkoppelingen. Van die twee bays is er overigens slechts één bruikbaar: de andere wordt door het front-i/o-panel in beslag genomen."
Denk dat op dat punt de verwarring ontstaat: de ene website vermeld alle drive-bays, en ik denk dat thinkcomputer alleen de bruikbare mee laat tellen. :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Het is dus mogelijk om 3 harde schijven in te bouwen in de standaard 3.5" bays, één wordt in beslag genomen door het frontpanel. Ik wil echter ook een cardreader plaatsen boven het standaard frontpanel. Raak ik dan weer een bay kwijt? En kan ik een 5-in-3 bay aanschaffen om meer harde schijven aan te sluiten? Wat is het advies als ik een vierde harde schijf wil aansluiten?

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:25:
Ok, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Het is dus mogelijk om 3 harde schijven in te bouwen in de standaard 3.5" bays, één wordt in beslag genomen door het frontpanel. Ik wil echter ook een cardreader plaatsen boven het standaard frontpanel. Raak ik dan weer een bay kwijt? En kan ik een 4-in-3 bay aanschaffen om meer harde schijven aan te sluiten? Wat is het advies als ik een vierde harde schijf wil aansluiten?
Als meer dan twee schijven wilt inbouwen in deze behuizing zal je inderdaad met een 4-in-3 bay moeten gaan werken. Je levert dan dus 3x 5,25" bays in, om 5 extra harde schijven in te kunnen bouwen. Een vierde is dan dus geen probleem ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Swedish Clown op 14-02-2012 22:43 . Reden: Correctie 4-in-3 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
Denk dat je bij een cardreader inderdaad ook een bay 'verliest' voor een harde schijf. Wat dat betreft is een 5-in-3 geen verkeerd iets :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat de kabels van het frontpanel gewoon afgevoerd worden zoals te zien is op onderstaande afbeelding? Hebben jullie advies wat voor bay ik hiervoor kan aanschaffen?

http://ic.tweakimg.net/ext/i/1232137058.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 20:35 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
Goede vraag, dat zou ik niet weten.
Maar is een cardreader die via usb werkt niet bruikbaar in jouw geval? Usb-aansluiting enerzijds op het moederbord, maar met een kabeltje kun je denk ik nog wel aardig variëeren?
Of wellicht dat met wat zoeken achter een cardreader te komen valt die boven de al aanwezige aansluitingen aan de voorzijde past?
(en anders misschien wat casemodding & usb-cardreader)*niet Bluepenguin's hobby, maar genoeg tweakers die je daarmee verder kunnen helpen denk ik zo* ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bluepenguin schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:56:
Goede vraag, dat zou ik niet weten.
Maar is een cardreader die via usb werkt niet bruikbaar in jouw geval? Usb-aansluiting enerzijds op het moederbord, maar met een kabeltje kun je denk ik nog wel aardig variëeren?
Of wellicht dat met wat zoeken achter een cardreader te komen valt die boven de al aanwezige aansluitingen aan de voorzijde past?
(en anders misschien wat casemodding & usb-cardreader)*niet Bluepenguin's hobby, maar genoeg tweakers die je daarmee verder kunnen helpen denk ik zo* ;)
Ik kan altijd een usb cardreader pakken, dank voor jullie hulp.

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:57:
[...]

Ik kan altijd een usb cardreader pakken, dank voor jullie hulp.
graag gedaan, maar veel verder reikt op dit moment mijn verbeelding ook niet ;)
*iets met te weinig slapen als het leuk is in het weekend* :O

Hoop voor je dat je een andere tweaker, bijv. Brakkie41, je meer kan vertellen / vooruit helpen. Zo'n Sileo lijkt me een erg mooie kast. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 14-02-2012 21:03 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Niet bepaald modding gerelateerd. Dus een schopje naar OH

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

@Bluepenguin, laten we even voorop stellen dat ik deze kast niet heb en mijn reply's dus puur mijn interpretatie zijn.

@Kowa84: Zoals ik het zie is het als volgt:
Starting on the bottom right side of the case is the internal three 3.5″ bay drive cage. Right above the cage are the two 3.5″ external bays and five 5.25″ external bays.

Oftewel:
3x Internal 3,5" bay voor HDD's.
2x external 3,5" bays waar o.a. Front panel + je toekomstige card reader in komt.
5x External 5,25" bays

Je cardreader zal zoiezo het gehele external 3,5" slot in beslag nemen waardoor je theoretisch gezien nog één extra 3,5" bay over hebt er van uitgaande dat die front panel nog voldoende ruimte overlaat om daar een HDD kwijt te kunnen. Of dat past en kan weet ik niet en kan ik zo 1 2 3 ook niet vinden.

Als je dus 4 drives wilt installeren kan je die misschien kwijt in die ene 3,5" bay van het front panel, anders moet je een 4-in-3 bay kopen zoals:
pricewatch: Cooler Master 4-in-3 Device Module
pricewatch: Lian Li EX-332N
pricewatch: Lian Li EX-36B1 HDD-Rack - black

[ Voor 60% gewijzigd door Swedish Clown op 14-02-2012 22:43 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
(offtopic) Een stuk helderder nu gelukkig, en nog maar eens topic gelezen(/offtopic)
En ik sluit me volledig aan bij Brakkie w.b. de beschikbare bays.

@Brakkie, voor mij hetzelfde, heb deze kast ook niet of gehad.

Wat me wel te binnen schiet:
Is het anders mogelijk om de cardreader in een 5,25 bay te plaatsen m.b.v. een bracketconverter? De PW geeft deze en deze bijvoorbeeld. Is dat een idee/beetje wat je zoekt @kowa84?
edit: hdd protector kan ook. Paar euro, en je kunt een 3,5 in een 5,25 kwijt.

Positieve is dan dat je geen 3,5 inch bay aan de cardreader meer kwijt bent en voor 4 3,5inch schijven is dan alle ruimte. Behoud van ietsje meer airflow/koeling, met hoge warmteproductie van de schijven wel de moeite!?!

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Bluepenguin op 15-02-2012 11:52 . Reden: typo & zin iets beter laten lopen +toevoeging extra linkje ]

• Hell-Slave
  • Laatst online: 19:01
Ik heb deze kast dus wel en je hebt :
-3 interne 3½" hdd slots.
-2 externe 3½" slots. (waarvan 1 in gebruik door frontpanneel, deze is te verwijderen!!)
-5 externe 5¼" slots.

Verder heb ik in het zijpanneel 2 120mm fans geplaatst voor wat extra ventilatie :D

Verwijderd

Topicstarter
Hell-Slave schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:15:
Ik heb deze kast dus wel en je hebt :
-3 interne 3½" hdd slots.
-2 externe 3½" slots. (waarvan 1 in gebruik door frontpanneel, deze is te verwijderen!!)
-5 externe 5¼" slots.

Verder heb ik in het zijpanneel 2 120mm fans geplaatst voor wat extra ventilatie :D
Dank je!
Pagina: 1