5750 XFX RMA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman1990
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 11:39
Goedendag,

in mei van het jaar 2010 heb ik een nieuw grafische kaart gekocht bij perfect systems in Enschede. Omdat ik het tijd vond mij oude grafische kaart te vervangen.

Nu heb ik sinds een tijdje windows 7 geinstalleert op deze pc. Maar zodra ik de drivers installeer en de pc vervolgens opnieuw opstart krijg ik een blue-screen na het windows laad scherm. heb alles geprobeerd. andere drivers (ook die voor dit probleem waren vrijgegeven) andere bios moederbord in veilige modus, opnieuw installeren windows ect.

uiteindelijk op 23 januari 2012 de pc met kaart naar perfect systems gebracht ze wouden wel even kijken en inderdaad de kaart deed het niet (logisch verhaal) dus ze hebben de kaart terug gestuurd naar xfx (de verkoper zei dat xfx de kaart in linux test dus dat het weinig kans maakte maar ze zouden hun best doen.

afgelopen donderdag heb ik gebeld, meneer zou even kijken en mij terug bellen, niet terug gebeld dus vandaag weer geprobeert te bellen.

meneer zei dat de garnatie (RMA aanvraag) was afgewezen en dat dezelfde kaart terug gestuurd was. ik zei dat ik dit jammer vond en dat ik toch gehoopt had dat xfx een andere toe zou zenden, en vroeg hoe we dit op gingen lossen. hij zei dat hij vrij weinig kon doen en dat hij "Hoogstens" korting zou kunnen geven op een andere kaart omdat het anders voor hem ook geen optie was.

ik vind dit raar omdat ik toch 2 jaar garantie heb op mijn aankoop? dus ik zei hetzelfde tegen hem maar hij zei dat hij dat niet kon doen en hoogstens korting kon geven op een nieuwe kaart. Of een kaart voor de inkoop prijs zoals hij dat zei

ik vroeg wat ik kwijt was voor bijvoorbeeld een 6850 (de vervanger van de 5750) hij zei die kan ik je aanbieden voor 120 euro. ik ga er niet mee akkoord maar zou graag willen weten wat mijn rechten zijn als klant van perfect systems ik neem aan dat ik recht heb op een goed werkende kaart en dat als deze niet goed werkt. perfect systems voor een oplossing moet zorgen?

of zit ik er naast? graag hoor ik wat jullie er van denken en misschien hoe jullie dit probleem zouden oplossen

vragen? opmerkingen? klachten? stuur even een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

In mijn optiek heb je nog ca. 3maanden garantie, je hebt in Nederlands/EU immers recht op 2 jaar (als ik me niet vergis).
Maar lees hier:
Should you experience any difficulty obtaining a fair and proper warranty service from any of our Resellers please do not hesitate to contact us via the Support Ticketing System where we will do our best to help you.
Van:
http://xfxforce.com/en-gb...ation.aspx?ispreview=true

Dus gewoon hun zelf even mailen en de situatie uitleggen, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen

Succes.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

dit is meer een winkel probleem dan een hardware probleem...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat heb je allemaal getest?

Heb je dingen zoals memtest gedraaid, want blauwe schermen kunnen ook soms door geheugen worden veroorzaakt?
Dat ze het met linux hebben getest en dat dat niks opleverde vind ik maar een rare smoes, dat klinkt gewoon alsof ze je proberen af te zetten. Test dat anders zelf met een Ubuntu live cd ofzo (daar staat memtest ook op).

Volgens de wetgeving van de EU heb je als je iets online besteld een garantie van een aantal jaar (2 of 3 is niet raar). Producten hebben gewoon een verwachte werkingsduur, binnen die periode mag het niet kapot gaan.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Dus wijs ze daar op, willen ze het niet vervangen ga dan pas via XFX iets regelen.
Ik raad je het aan dit via mail te doen omdat je het verhaal dan duidelijker kan uitleggen.
Nadat je een nieuwe kaart van XFX hebt gekregen gewoon een negatieve review schrijven.
http://tweakers.net/shopr...ect-systems-b-punt-v.html

offtopic:
Dell heeft laatst mijn voeding die buiten de garantieperiode van 1 jaar viel kosteloos vervangen dus het kan wel goed gaan :P