Backup online

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Hallo,

Ik onderhoud bij veel klanten computers, ik ben nu bezig om een backup online dienst op te zetten.
Ik heb al een FTP server, maar ik zoek eigenlijk nog een goede client die bestanden gepland naar FTP kan uploaden met encryptie. Ik heb al wat pakketten geprobeerd, zoals ACE backup, maar deze werkte niet zo fijn als dat ik het wil. Het moet lekker simpel zijn voor de klant.

Weet iemand een goed pakket, freeware zou fijn zijn. Of is er een pakket wat bijvoorbeeld kpn gebruikt en ik hier mijn eigen logo in kan zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat dacht je van windows backup inplannen en de bkf uploaden?
Eventueel truecrypt eroverheen fietsen als je echte encryption wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Het moet eigenlijk 1 programma zijn die alles automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Wat KPN gebruikt/gebruikte is IASO in ieder geval. En dat kun je dus zelf rebranden met logo's / kleuren e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je kunt ook naar Crashplan kijken. Is gratis, je hoeft niet perse naar hun servers te backuppen en groot voordeel (imo) is dat eigenlijk nagenoeg realtime een gewijzigd bestand als backup wordt overgezet. Jij de software installeren, zij idem, beetje instellen en gaan met die hap. Of je het kunt rebranden weet ik niet, misschien wel betaald?

Wel eraan denken om zelf ook backups te maken daarna hè :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyncBack Pro :) Of anders Cobian Backup die heeft ook mooie logfiles via de mail/ftp , gebruik ik ook voor mijn klanten.

Na het backuppen van de bestanden kun je het via je server (linux) doorsluizen naar meerdere externe servers om de data veilig te garanderen. Eventueel kun je het op je server nogmaals comprimeren >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 23:49
één van de betere imo is toch echt wel Ahsay, ik zou daar zeker eens naar kijken www.ahsay.com
Ook mogelijkheid om SQL en Exchange servers te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basprofessional schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:07:
één van de betere imo is toch echt wel Ahsay, ik zou daar zeker eens naar kijken www.ahsay.com
Ook mogelijkheid om SQL en Exchange servers te backuppen.
Zijn hier eventuele prijzen over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Bastien schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:53:
Je kunt ook naar Crashplan kijken. Is gratis, je hoeft niet perse naar hun servers te backuppen en groot voordeel (imo) is dat eigenlijk nagenoeg realtime een gewijzigd bestand als backup wordt overgezet. Jij de software installeren, zij idem, beetje instellen en gaan met die hap. Of je het kunt rebranden weet ik niet, misschien wel betaald?

Wel eraan denken om zelf ook backups te maken daarna hè :)
Ik was hier naar aan het kijken, progje ziet er erg goed uit, maar hoe kan ik zorgen dat de backup naar mij gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

detim schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Ik was hier naar aan het kijken, progje ziet er erg goed uit, maar hoe kan ik zorgen dat de backup naar mij gemaakt wordt?
Via Bestemmingen - Vrienden. Ik heb het nooit geprobeerd trouwens, ik backup enkel naar hun server.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Bastien schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:22:
[...]
Via Bestemmingen - Vrienden. Ik heb het nooit geprobeerd trouwens, ik backup enkel naar hun server.
Oke, dus ik ben dan eigenlijk gewoon de vriend van al die andere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

detim schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Oke, dus ik ben dan eigenlijk gewoon de vriend van al die andere gebruikers?
Ja, en zij van jou. Vandaar ook de code van 6 tekens die ze nodig hebben om gegevens te kunnen uitwisselen naar jouw server.

Maar is het alleen het doel om bestanden over te zetten? Geen serverachtige zaken als databases, Exchangespul etc? Want daar werkt het volgens mij niet mee, tenminste niet de gratis versie (die andere zou je even na moeten kijken maar dat is bepaald niet gratis!)

[ Voor 29% gewijzigd door Bastien op 14-02-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 16:07
Ik heb goeie ervaring met vembu storegrid, je kunt dit op een eigen server draaien of in de cloude .
http://www.vembu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

detim schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:14:
Weet iemand een goed pakket, freeware zou fijn zijn.
Tja, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Er wordt verwacht van een topicstarter dat deze minimaal aantoont zelf iets geprobeerd te hebben of zelf onderzoek te hebben verricht. Dat ontbreekt hier compleet.

Dit topic gaat dan ook op slot. Je mag rustig een nieuw topic over backupsoftware voor jouw doeleinden starten, maar geef dan minimaal aan:
  • Wat je requirements zijn
  • Op welk client-OS dit moet kunnen werken
  • Welke paketten je zelf allemaal gevonden, of geprobeerd hebt
  • Wat voldeet niet aan de geteste programma's
  • Etc.
Kortom, er wordt iets meer eigen inzet verwacht. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.