Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Na een speurtocht over jullie mening omtrent het beleid van betalen voor je simkaart wil ik graag jullie mening (kon niks vinden wat betrekking had op Hi+Simkaart betalen)

Afgelopen weekend is uit het niets mijn simkaart kapot gegaan (in mijn LG 2x Speed) vaak is er wel wat anders aan de hand dus toen kwamen de oude telefoons weer uit de kastjes (Xperia, SE W800i, Oude Nokia's etc) deze belandden allemaal in een 'infinite' loop zodra ik mijn kapotte sim erin deed; conclusie, Simkaart werkt niet/kapot.

Nu ga ik dus als jarenlange (4 jaar) klant een nieuwe simkaart aanvragen. Willen ze gewoon €17,- in rekening brengen voor iets waar ik helemaal niks aan kan doen. Nu zat ik al te denken aan opzeggen, niet gedaan vanwege het simpele feit dat ik voor ECHT onbeperkt internet een vrij lutteloos bedrag betaal en dit met elk ander abbonement waar dan ook simpelweg een factor 2-3 duurder is.

Ik snap als Hi kennende dat ze denken van ja joh we hebben je al een sim gegeven (niet waar: ik had nog een KPN simkaart magoed) en nu moet je maar betalen. Ik ben best fair om dan de verzendkosten te betalen maar zij mogen ook een beetje klantwaardering laten zien (al een jaar of 4 bij KPN/Hi een abbonement). Helaas denken zij niet zo.

Wat is jullie mening hierover? (Zowel klantkant als de provider kant). Ik ben al bezig een klachtenbrief op te zetten vanwegge het gebrek aan klantwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je vraag te beantwoorden: Ja, betalen voor een nieuwe simkaart bij Hi is normaal hoewel ik mij kan herinneren dat Hi voorheen 25 euro in rekening bracht. Soms werd er een uitzondering gemaakt voor klanten die een nieuwe simkaart nodig hadden vanwege de aanschaf van een iphone (micro-sim).

Wat betreft mijn eigen mening; nee, 17 euro voor een sim is redelijk veel. 5 of 10 euro is een veel schappelijker bedrag. Let wel, het blijven commerciële bedrijven die op alles wel geld willen maken, zo gaat dat nou eenmaal.

Hoewel ik snap dat je een brief wil schrijven om het principe.. Maar goed, ik denk dat je die 17 euro makkelijk terug verdient met je onbeperkt internet. Worst case scenario: Je bent buiten je contractstermijn, Hi vind je brief niet zo leuk en geeft ook aan dat je je contract moet verlengen of ze zetten je abonnement op. /alu hoedje modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04
Eigenlijk blijft het iets raars. De SIM is jou toegang tot hun diensten. Doordat zij de SIM aanbieden kun jij de diensten gebruiken en levert het Hi dus geld op. Dan is het toch zot dat je daar ook nog eens extra geld voor zou lappen?

Als ik een prepaid simkaartje uit het rekje van de supermarkt pluk betaal ik iets van €10,00 of €15,00 en krijg ik datzelfde bedrag als beltegoed. Waarom geven die providers wel een gratis SIM en moet dit bij Hi zo godsgruwelijk veel geld kosten? Ik zou gewoon even verder zoeken naar een leuke aanbieding en overstappen als ze je als goede klant zo behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Belachelijk ja. Daarom naar de winkel gaan, dan krijg je hem gewoon gratis.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Achteraf wellicht handiger om naar de winkel te gaan, Alleen doe ik zelf bijna al mijn zaken via internet simpelweg omdat het overdag voor mij nooit lukt/geen tijd wil vrijmaken.

Het gaat mij vooral om het feit dat als ik een prepaid aanschaf en me nummer laat overzetten dat het dan opeens wel kan? (Zoals @Andros zei) Zoals eigenlijk al jaren bekend is het voordeliger om ELK jaar over te stappen dus bijv. KPN -> VF -> KPN -> VF etcet dan 4 jaar KPN. (Zelfde geldt min of meer voor allerlij andere zaken ook tegenwoordig).

In hoeverre zijn ze verplicht mijn abbonement niet verder stilzwijgend te verlgen (maw stopzetten?). Het gaat met niet om het abbonement, maar om het behoud van mijn nummer (toch echt max 1-2 weken).

Rekening krijg ik eind van de maand pas dus ben wel beniuewd als er opeens €25 wordt afgeschreven.

@forever alone, dat betekent niet automatisch dat ik het hiermee oneens ben, zij bieden iets aan om klanten te trekken, hebben ze even later teveel gebruikers en kunnen ze eindelijk geld verdienen (of wellicht toch een rekenfoutje gemaakt?) dan zijn ze ook niet te beroerd om geld te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Update voor degene die dit topic tegen komen: Het is nu allemaal opgelost door Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 23:54
Lightning89 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:35:
Update voor degene die dit topic tegen komen: Het is nu allemaal opgelost door Hi.
Opgelost in de zin van je hebt betaald of je hebt het alsnog gratis gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Creditering uiteraard, ik had een klacht gestuurd naar de klantenservice en na 2 dagen kreeg ik daar antwoord op.

Ben benieuwd hoe ze dat regelen en/of het goed gaat. Krijg de factuur van Februari pas in begin Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:56
Glashelder schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:58:
Belachelijk ja. Daarom naar de winkel gaan, dan krijg je hem gewoon gratis.
Niet (altijd) waar. Vorig jaar was mijn sim kaart ook overleden. Naar een Hi winkel geweest en moest ook daar betalen voor de nieuwe.
Pagina: 1