Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies en expertise gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb jullie advies en expertise nodig. Volgens mij is het niet een heel moeilijk probleem. Ik ben op zoek naar een nieuwe Windows computer. Maar ben niet zo thuis op hardware en wil graag jullie advies, mening, expertise en ervaring.

Waar ga ik hem voor gebruiken en wat moet hij kunnen
- Hoofdzakelijk moet hij vlekkeloos Adobe CS5 Master collection draaien, vooral Premiere pro en After Effects. (techs specs: link )
- Een dvd brander
- Firewire uitgang
- Vlekkeloos draaien van Tiberiun Sun (old skool game, maar moet volgens mij geen probleem zijn =P)
- Windows 7

Het liefst zit ik tussen de €600,- en €700,-. Ik weet niet of dit een realistisch bedrag is. Indien het goedkoper kan vind ik het natuurlijk geen probleem =P.

Ik weet niet wat een goed merk is. Zelf heb ik ooit op advies van een verkoper bij Alternate een Windows XP (media center editie) gekocht. Het liefst een computer van een groot bedrijf, zoals Dixons of Mediamarkt. Heb al een keer meegemaakt dat ik een laptop had gekocht bij een eenmanszaak en die ging failliet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite =)

Groetjes,

Niko

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je hier op uitkomt...

Verwijderd

Voor 700 euro zul je concessies moeten doen. Adobe Premiere en AE zijn veeleisende programma's.

Wat je in elk geval nodig hebt is een Intel i5 2500K minimaal als processor.
Een berg geheugen 16GB of meer.
Een nVidia grafische kaart die via een 'hack' geschikt gemaakt wordt voor Adobe Premiere: http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm
Een aantal verschillende HDD/SSD's
Back up HDD

Het beste lijkt me te kiezen voor zelfbouw of laten assembleren door een grote computerzaak. Als je kiest voor de bekende merken zoals HP en Dell heb je vaak iets wat nog niet helemaal aan je wens voldoet of je zit in het duurdere workstation segment.

Wat de poster onder mij schrijft is inderdaad wel nuttig. Het is wel handig om specifieker aan te geven wat voor bestanden je gebruikt in Premiere Pro en hoe intensief je met PP en AE bezig bent :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 21:18 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Premiere en AE eisen volgens mij net zoveel als wat er van ze gevraagd word, daar heb je in princiepe niet de meest leipe hardware voor nodig. Het licht er aan hoe je ze belast...

specs

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Persoonlijk zou ik richting zoiets kijken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 105,90€ 105,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,40€ 14,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,75€ 82,75
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 2400€ 165,51€ 165,51
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,50€ 85,50
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 80,99€ 80,99
1Asrock H61iCAFE€ 65,30€ 65,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,80

Een aparte videokaart zou ik even laten liggen, zoveel voegt die niet toe voor CS5 en tiberium sun draait ook prima op de igp van de processor.

Als firewire echt vereist is kun je een ander moederbord kiezen of een apart frontje voor de kast kopen.
(dan komt er echter wel gelijk 20 euro bij)

Je kunt eventueel bezuinigen op het geheugen (minder) en de cpu koeler (stock koeler geeft wat meer herrie).
Ook kan er een kleinere hdd in, ik weet niet hoeveel data opslag je nodig bent, echter de ssd zou ik er wel in laten.

Echter als je dit bij 1 shop wilt bestellen komt er zo'n 30-50 euro bij en als ze het ook voor je in elkaar moeten zetten komt er nog 50-60 euro bij, dan zit je dus wel ~100 euro boven budget.

Verwijderd

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.
Overigens: een kritische noot. Je wil een softwarepakket draaien wat $2599 kost, en je geeft €700 uit aan je PC. Wat klopt daar niet aan :Y)

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.