Toon posts:

POST problemen (nog niet overclocked)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ben voor iemand een compu in elkaar aan het zetten met mijn oude mobo+cpu (MSI k7pro2a en TB900) maar loop tegen een paar problemen.

Af en toe wilt de computer niet opstarten. Alle Ledjes op het mobo blijven rood en de fan van de geforce2gts gaat ook niet draaien. (cpu cooler wel). Na een paar keer aan en uit doen, dan werkt het wel.
Ook heb ik een keer gehad dat het posten niet verder kwam dan de bios indentificatie. Daarna nix meer

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Is de voeding wel sterk genoeg ??? Denk wel dat je 300watt nodig hebt, probeer het eens met je eigen voeding erop.

Verwijderd

Topicstarter
Zit een 300Watt voeding op. Met mijn voeding precies hetzelfde.
Overigens toen ik hem vanmorgen aanzette wilde ie op 600MHz posten... Na een druk op de resetknop ging het wel goed.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:13

MaDLiVe

.-Observer-.

Micchien een brakke voeding (onderdeel van de voeding die het niet trekt?). Ik heb hier namelijk zeelf ook problemen mee gehad....
Bios reset (default seeting, optimal settings) al geprobeert?

suc6 ermee

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

MSI geeft verkeerde Vcore waardes aan, waarschijnlijk staat er in je bios een verkeerde setting multiplier fsb en of Vcore.

Dus als bios 1.7 aangeeft is ie in werkelijkheid een stuk hoger.

Zelf heb ik een msi bord en zodra muliplier hoger staat (cpu overigens met potlood bewerkt :P) dan 11 boot ie niet eerst reset knop ingedrukt houden en dn boot ie wel. Probleem komt wel overeen volgens mij.

Suc6

Verwijderd

Probeer eens alleen te booten met video erin, misschien doet ie het dan wel. zet er een ander dimmetje in, zou misschien ook het probleem kunnen veroorzaken.

hopelijk helpt dit een beetje ...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is letterlijk in rook opgegaan.
Wilde de proc ffies overclocken, maar er is een streepje verkeerd gekomen denk ik, want er kwam 2 kleine rookpluimpjes onder de cooler vandaan en hij doet nu nix meer :'(

Verwijderd

gecondoleerd...

Verwijderd

Dit heb ik ook met mijn KT266Pro Raid. Inmiddels heb ik het mobo teruggestuurd voor vervanging, alleen brak het handeltje doormidden toen ik de cpu eraf haalde. Tja, je moet ook niet denken dat je alles zelf kunt, maar het lullige is wel dat ik nu geen garantie meer heb. Ik denk dat ik maar een Epox ga halen...

Verwijderd

Dat is natuurlijk BS he, als je hendel afbreekt wil alleen zeggen dat je 2 klachten hebt ipv 1 >:)

En laat je niet door de winkels op je kop zitten, die proberen zich er toch altijd makkelijk van af te maken. (8>

(ps: ik heb het afgebroken stuk teruggevonden)

Verwijderd

Kep ook nog niks gehoord van de leverancier. Begin toch wel erg benieuwd te worden. Geen garantie dan koop ik toch maar een Asus of Epox denk ik.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:35 schreef systemerror het volgende:
Hoi.
Ben voor iemand een compu in elkaar aan het zetten met mijn oude mobo+cpu (MSI k7pro2a en TB900) maar loop tegen een paar problemen.

Af en toe wilt de computer niet opstarten. Alle Ledjes op het mobo blijven rood en de fan van de geforce2gts gaat ook niet draaien. (cpu cooler wel). Na een paar keer aan en uit doen, dan werkt het wel.
Ook heb ik een keer gehad dat het posten niet verder kwam dan de bios indentificatie. Daarna nix meer

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dat probleem had ik gister ook. Ik hoop dat ik de oplossing goed zeg: Zet je I/O voltage op 3,45 ipv 3,3
Eventueel nog de nieuwste VIA drivers halen bij www.viahardware.com en dan lukt 't wel. Het ligt aan de VIA KT133A chipset.
Pagina: 1