Advies gevraagd Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:23
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een Home Cinema set voor bij mijn TV en HTPC. Ik heb moeite om het kaf van het koren te scheiden en vraag daarom jullie advies.

Idealiter zou ik een 2.1 setje kopen met FM-tuner en DVD of Blu-ray speler waar ik ook mijn HTPC op kan aansluiten. Het mag uiteraard ook een 5.1 set zijn, maar dat is niet nodig. Dolby HD en DTS-MA zijn mooi meegenomen, maar ook daarvoor geldt: hoeft niet per sé.

Een collega van me heeft een set KEF KIT100 te koop staan, wat natuurlijk het droomsetje is, maar die is voor mij te duur. Ik heb een budget van ca. 250 euro en zeker niet meer dan 300.

Dus, samengevat nogmaals de eisen:
  • Budget zo'n 250 euro
  • Liefst met DVD of Blu-ray speler
  • FM-tuner
  • Ik wil er mijn HTPC op kunnen aansluiten met SP/DIF of HDMI
  • Liefst zoveel mogelijk ingangen voor eventuele uitbreidingen
Nu heb ik uiteraard al wat rondgekeken en ik ben een paar dingen tegen gekomen:
SONY BDV-EF200
Onkyo HT-S3305 (helaas geen DVD of Blu-ray)

En dan kwam ik op marktplaats nog een advertentie voor de JVC NX-F40 tegen binnen mijn prijscategorie.

Kunnen jullie mij helpen om een geschikte set te selecteren?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Jouw vraag is inmiddels 100x langsgekomen. Er lopen zelf nu een aantal topics. Wellicht eerst kijken wat daar wordt geadviseerd. [ Klik ]

Na DM van MOD, zie ik dat dit topic in nieuw subforum staat. Bovenstaande is dus minder relevant. ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 14-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:50
sinds ik een mediaspeler heb (zeg maar een eenvoudige variant van een HTPC) heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om een DVD/BR af te spelen. Schrap de speler.

Voor 250 euro is het niet mogelijk om een fatsoenlijke sub aan te schaffen, indien er ook nog speakers en een receiver van betaald moeten worden. Maak er dus een 2.0 set van.

Een optie is om de volgende speakers te bestellen Teufel VT11 voor 99 euro per set:
http://www.teufelaudio.nl/stereo/vt-11-stereo-set-p7505.html

Ik zou voor dit geld geen tweedehands set van marktplaats willen hebben.

Dan hou je 150 euro voor een receiver over. Multikanaals is nieuw bijna niet mogelijk voor 150 euro, of je zou de koopjeskelder e.d. moeten afstruinen. Probeer een instap Pioneer, Sony, Marants, HK, e.d. via marktplaats aan te schaffen. Moet lukken!