Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
Beste allemaal,

Ik kreeg net een aantal (2) smsjes binnen van het nummer "70804" de sms-jes waren niet te openen, waarschijnlijk omdat ik nog een vooroorlogse mobiel heb. Ik vond het toch wel een beetje verdacht dus ik ben eens gaan zoeken op internet en kwam dit tegen.

Allemaal mensen met vodafone in Nederland. Zelf heb ik ook vodafone dus daar geen verrassingen. Echter, op die website staat dat vodafone er mee bezig is:
Nou goed nieuws, net met vodafone klantservice gesproken....ze zijn op de hoogte. Er zullen geen kosten op je factuur van komen. Mocht dit toch het geval zijn even naar vodafone bellen dan zullen ze dit crediteren. Normaal staan dit soort rare afzenders geblokkeerd maar deze schijnt er door heen te zijn geglipt, zeg maar.
Nadeel is dat dat al op 9 februari gepost is en het is nu toch al 5 dagen later en blijkbaar is dat nummer nog steeds niet geblokkeerd.
Omdat ik de website reacties daar (al dan niet van mensen die zich voor doen als vodafone) nogal onbetrouwbaar vind post ik het ook hier. Ik hoop vooral op een reactie van een medewerker van vodafone zelf. Wat zijn de consequenties? Wat zijn jullie aan het doen? Waarom weten jullie al van het probleem sinds minimaal 9 Februari en krijg ik vandaag nog steeds van die sms'jes? Waarom vind ik op jullie website geen informatie over dit probleem, desnoods gegeneraliseerd tot een stuk tekst met uitleg wat je moet doen als je rare nummers op je mobiel vindt? En misschien wel het belangrijkste, hoe kunnen we zelf voorkomen dat we nog meer sms-jes van het zelfde nummer gaan krijgen? Want blijkbaar werkt het sms-dienstenfilter ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05
Waarom vraag je dit niet direct aan Vodafone zelf ipv op een publiek forum te hopen dat een medewerker van Vodafone dit toevallig leest en reageert?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
BSTNjitRam schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:55:
Waarom vraag je dit niet direct aan Vodafone zelf ipv op een publiek forum te hopen dat een medewerker van Vodafone dit toevallig leest en reageert?
Dat heb ik al gedaan, ze weten er van. Thats it. Meer info krijg ik niet via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09

Eagle Creek

Breathing security

Je bent niet de eerste die het opvalt hoor; het bericht werd (wordt al sinds?) een paar dagen geleden verzonden. Zie bijvoorbeeld hier maar ook hier, hier hier en elders (Google maar) te vinden.

Het lijkt me dan ook dat de afzender fake is, en de sms een of ander poging om een smartphone te sarren?
Dat, of een foutje bij Vodafone?

(een van mijn links die ik geef is een Twitter-zoekopdracht. Daar spreken mensen ook van opmerkingen als "functie niet ondersteund", wat er op kan duiden dat het dus inderdaad een poging is om iets te wijzigen op een toestel)

[ Voor 105% gewijzigd door Eagle Creek op 14-02-2012 12:01 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:02
Hier hetzelfde.

Nu vraag ik me af: zou het geen storing zijn die echte SMSjes sloopt (bijvoorbeeld van een bepaalde provider)?

Zeker op valentijnsdag lijkt me dat er veel smsjes verstuurd worden en daardoor meer mensen het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09

Eagle Creek

Breathing security

BarôZZa schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:36:

Zeker op valentijnsdag lijkt me dat er veel smsjes verstuurd worden en daardoor meer mensen het hebben.
Zoals al gezegd, de sms'jes zijn al bekend vanaf 9 februari.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:02
Ja, maar het is niet bekend wat het is.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een bedrijf een lijst van alle vodafone nummers weet te regelen en dagen lang ongestoord van alles kan versturen.

Als er een header oid fout gaat, dan kan het zo zijn dat je telefoon denkt dat het een bepaalde functie probeert aan te roepen.

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:53
Dit is hier offtopic. Het kapen van topics is niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 16-02-2012 18:03 ]

Pagina: 1