Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-11 07:34
Van het weekend is hier de thermostaat kapot gegaan.
Nu ben ik opzoek naar wat leuke thermostaten met uitgebreide functionaliteit als ethernet/bewegins sensor/lichtsensor

Zelf heb ik deze gevonden die een beetje betaalbaar zijn.
Mijn vraag is of er nog andere alternatieven zijn en de ervaring van zo'n thermostaat

http://www.thermostaatbestellen.nl/wifi
http://www.radiothermostat.com/filtrete/products/3M-50/

Budget is maximaal 180 euro ik heb namelijk wel de ecobee gevonden maar die is echt te duur.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zie nergens of die thermostaten wel het opentherm protocol gebruiken.
Veel modulerende thermostaten gebruiken dat. Het zou jammer zijn als je nu een modulerende thermostaat hebt, en die gaat vervangen voor zo'n wifi-ding.
Dan bespaar je misschien wanneer je er niet bent, maar je bent dan wel een hoop rendement kwijt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• silvester6
Vergeten te melden mijn ketel AWB Thermomaster 2hr28.02WT combi ondersteund op dit moment geen Opentherm als ik het goed heb gelezen.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
cv ondersteunt opentherm volgens handleiding en beide thermostaten zijn aan/uit

• silvester6
oke de bestaande th was geen opentherm

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
eigenlijk wil je wel een openterm thermostaat.
die betaalt zijn extra kosten in gas wel terug.

op de beurs van vorig jaar is een openterm -> knx interface aangekondigd maar ik heb hem nog niet gezien of meer info der over.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• silvester6
Theben heeft een knx opentherm interface maar dan blijf ik niet rond die 180 euro deze is brutto al 288,40 euro
daarnaast zal ik dan nog een voeding en een tastor nodig hebben. De varia 826 is ook nog is 450 euro. dit ga ik niet voor elkaar krijgen. het programmeren is overigens geen probleem.

Verwijderd

Is het open-therm protocol niet al openbaar?
Simpele controller die een thermostaat nadoet, en je bent er.
Lijkt me sterk dat het al niet gedaan is.
Zelf lijkt me het prachtig, zelf je ketel instellen vanachter je pc.
Dus ik ben erg geïnteresseerd hierin.
Of een modulerende thermostaat ombouwen,
Tempsensor, temperatuurinstelling en display aan de controller en een beetje vogelen.
Kan je denk ik ook al een hoop mee bereiken.
Is alleen een hoop uitzoekwerk lijkt me, want wat doet de thermostaat bij verschillende omstandigheden.
Zoals verschil tussen gevraagde en huidige temperatuur, tijd van opwarmen enz.
meer info hierover is altijd welkom.

net gevonden
http://www.tclcode.com/opentherm/index.html#intro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 20:42 ]

• silvester6
Wat ik zoek is een kant en klare thermostaat. met de mogelijkheid om op afstand de temperatuur hoger en of lager te zetten.
Iedereen thuis moet ermee overweg kunnen zonder gevogel en gepruts.
Ik denk zelf dat het de heatmiser wifi wordt dan maar zonder opentherm, dit had ik voor die tijd ook niet.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ook al de E-thermostaat van ICY bekeken?
Afbeeldingslocatie: http://www.icy.nl/sites/default/files/imagecache/Product/3825IN-Thermostaat.jpg

Volgens mij kant & klaar en op afstand te bedienen.

Edit:
silvester6 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:52:
Budget is maximaal 180 euro ik heb namelijk wel de ecobee gevonden maar die is echt te duur.
ow wacht.. €250,-, dus enigszins boven genoemd budget :X damn, wat is dat ding duur

[ Voor 39% gewijzigd door Magic6399 op 15-02-2012 16:00 ]

• silvester6
Deze is het idd alleen is het probleem dat er essent op staat en dat het als ik het goed heb via de servers van essent loopt.
Ik heb al een mail gedaan naar ICY wanneer ze verwachten dat deze zonder essent verkocht gaat worden.
Helaas konden ze mij dat nog niet vertellen.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38
Proliphix is een fabrikant van ethernet gekoppelde thermostaten. De vorige typen waren geschikt voor OpenTherm (wat toch een aanrader is).

http://www.proliphix.com/...rcial-series-imt550cw.htm

Prijs onbekend.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
ik zie geen enkele verwijzing naar opentherm zelfs niet in de installatie manual

• silvester6
Het is de heatmiser geworden maandag komt die binnen.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 15:18
Hoe bevalt die? Heb ook niet zo'n zin om vast te zitten aan Essent en vind het wel erg interessant :D

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
Vandread schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:40:
Hoe bevalt die? Heb ook niet zo'n zin om vast te zitten aan Essent en vind het wel erg interessant :D
Persoonlijk heb ik geen van bovenstaande thermostaten maar een Nest. Bevalt erg goed, behalve dat er geen NL postcode in te voeren is. Hij kan niks met opentherm oid volgens mij maar de vorige ook niet, en geen idee of mijn ketels dat überhaupt kunnen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij Sparkfun hebben ze zo'n Nest eens uit elkaar gehaald, zit mooi in elkaar: http://www.sparkfun.com/tutorials/334

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Mijn Weishaupt werkt blijkbaar met het eBus-protocol.
Zijn daar interessante thermostaten voor te vinden? Blijkbaar ondersteunt de Nest dit niet :'(

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 15:18
Mr_gadget schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:51:
Bij Sparkfun hebben ze zo'n Nest eens uit elkaar gehaald, zit mooi in elkaar: http://www.sparkfun.com/tutorials/334
Zit zeker mooi in elkaar, maar de complete afwezigheid van support voor Europa lijkt me toch wel lastig.

Verwijderd

Ik heb ook een heatmiser thermostaat.Op mijn IPOD heb ik de Heatmiser app geinstalleerd. Het lokale IP adres 192.168.2.100 werkt prima maar de WAN ip, waar ik een NO-IP adres moet invullen krijg ik niet aan de praat. Volgens de beschrijving moet ik port 8068 open zetten maar geen resultaat. Heb jij tips? Ik heb een BELKIN WIFI en een Fritz.box moden. Trouwens via internet is eea wel aan te sturen maar niet via de WAN IP op de IPOD

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:40:
Ik heb ook een heatmiser thermostaat.Op mijn IPOD heb ik de Heatmiser app geinstalleerd. Het lokale IP adres 192.168.2.100 werkt prima maar de WAN ip, waar ik een NO-IP adres moet invullen krijg ik niet aan de praat. Volgens de beschrijving moet ik port 8068 open zetten maar geen resultaat. Heb jij tips? Ik heb een BELKIN WIFI en een Fritz.box moden. Trouwens via internet is eea wel aan te sturen maar niet via de WAN IP op de IPOD
Bedoel je met aansturen via internet de webinterface op poort 80?

[ Voor 9% gewijzigd door Hark_k op 24-10-2012 13:49 ]

Pagina: 1