Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Regiovrij afspelen met laptop met Blu-Ray

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
(Ik weet niet waar ik precies moet zijn, het kan Software Algemeen zijn, maar het gaat om tegenwoordige probleem met laptops, dus ik post even hier. Al is het wel groot deel met software.)

Mensen die laptop kopen om ook DVD / Blu-Ray mee te kijken zullen al snel merken met nieuwe modellen. Je drive is voorzien van regio code lock. Na paar keer wisselen kun je niet meer kiezen en zit je dus vast.
De drive is zo nieuw dat er geen RPC-1 firmware voor bestaat. Je zal dus gebruik moeten maken van diverse tools om Windows te misleiden zodat het toch wel afspeelt.

Op mijn laptop, sony vaio vpc-f22l1e/b, heb ik DVD en Blu-Ray. Van DVD kan ik zien dat Windows 4x wisselen toestaat. Maar er is geen informatie tab te zien over Blu-Ray deel.
Blu-Ray heeft andere regio codes dan DVD. Dat is lastig nu om te zien. Daarom vraag ik jullie met jullie laptops met B-R lezer erin.

Hoe kun je zelf toch nog diverse regio codes lezen zonder dat je vastzit met de bepaalde instelling?

En van DVD; heb je ook daar oplossingen voor zodat je kan wisselen of zal de hardware deel, dus drive, na 4 keer wisselen, zelf locken en spuugt dan meteen DVD uit met andere regiocode?

Welke software oplossingen zijn beschikbaar tegenwoordig? We hebben geen XP meer, we hebben nu Windows 7, en gratis tools van vroeger werken bijna niet meer of zelfs niet meer op W7.

Ik heb grote collectie verzameling media, zou soms graag eens mee kijken. Ik wacht nu even af voor meer duidelijkheid. Wie heeft hier dus al ervaring mee? :)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Met mijn slimline Blu-ray speler (extern) kan ik gewoon elke Blu-Ray afspelen. Daar zit naar mijn idee ook een regio-lock op, maar ik kan achter elkaar Blu-Rays uit Nederland, USA en China afspelen zonder problemen. Heb zelfs meerdere keren op een dag gewisseld, dus dat zit wel goed bij mij. Ik weet niet of dit bij elke Blu-Ray zo is, maar in ieder geval bij die van mij.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Dus op aantal slim-line drives is Blu-Ray vrij van regio, maar alleen DVD deel is nog wel gelockt op regio?
Wie kan dat ook even bevestigen?

Dan kan ik even een poging doen op mijn laptop want ik heb inderdaad verschillende regio's B-R schijven.