iBook G4 - Budget oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Eigenlijk wil ik een Macbook Air, alleen op het moment is die voor mij wat te duur. Ik zoek een simpele, niet te grote en dure laptop, waarop ik in de trein wat kan tikken en evt mee kan browsen over het iNet. Veel meer is voor mij niet nodig. Stel dat ik 150-200 euro stuksla op een iBook G4 (met 1 gig RAM), kan ik daar nog een klein beetje vrolijk van worden?

Oja, ik heb thuis gewoon een knappe iMac staan, maar deze is vooral voor onderweg, of als ik bij mijn ouders thuis ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Enzo Dizono op 14-02-2012 10:27 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik denk dat een tweederhands iBook niet echt lang meer met zijn accu zal doen. Dus je moet ook nog even kijken wat een vervangende accu nou eigenlijk kost en die meenemen in je calculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Als je perse OSX wil kan je ook nog naar een goedkoop netbookje kijken, en daar OSX86 opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naast de beperkte levensduur van de accu zul je niet echt gelukkig worden van de prestaties van zo'n G4. Dat zijn echt oude beestjes. Misschien eens kijken naar een netbook-achtig iets? Of wil je per se een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:13
Ik zou toch eens kijken of je geen 11inch Air kan aanschaffen, ik denk dat je er erg veel plezier van zult hebben. Met studenten korting is deze € 892,50.

Een tussenoplossing zou zijn om een Macbook Air uit 2008/2009 aan te schaffen. Misschien lukt dat wel voor 500-600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 11:17
Kun je geen netbook kopen en daar Hackintosh op zetten?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders gewoon een Macbookje uit 2006/2007. Je hebt dan gewoon een Intel CPU, 1 of 2 gb ram, n aardige accu (+-3u) voor een eurotje of 200. Zag er laatst nog een op de V&A voorbij komen voor die prijs. Daar wordt je n stuk vrolijker van dan n gedateerde G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ahh, thanks. Heb Franko meteen een berichtje gestuurd over zijn Macbook. Is inderdaad net even wat nieuwer. Dacht dat die dingen nog wel prijziger zouden zijn. OSX is voor mij wel een pre, werk ik al mee en bevalt meer dan prima. Ik werk op mn werk al met windows, en drie verschillende systemen wordt me even te gek.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik zelf ook op gereageerd, achteraf gezien niet meer nodig, maar het klonk allemaal prima!
Pagina: 1