WebXtra - Migratie Iworx 6 (13-02-2012)

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 17:12
Het hosting bedrijf WebXtra heeft gisteren een upgrade ondergaan waardoor ik al mijn email kwijt ben. Mijn website is weer online maar mijn mails die ik altijd via imap ophaalde met meerdere computers zijn nu allemaal weg. Er zaten een aantal zeer belangrijke mails tussen. Hebben andere tweakers dit zelfde probleem? Is dit nog op een bepaalde manier terug te halen? Dit is echt zwaar klote...
Migratie Iworx 6 (13-02-2012) bij WebXtra,

In de nacht van maandag 13 februari 2012 zullen wij starten met de migratie van de server Iworx 6, i.v.m. het feit dat het besturingssysteem (CentOS 4) "End-Of-Live" (EOL) is per 29 februari 2012.
Dit houdt in dat er geen software updates meer beschikbaar zijn vanaf deze datum waardoor wij de stabiliteit en beschikbaarheid van de diensten op deze server niet meer kunnen garanderen. Daarom wordt de server gemigreerd naar CentOS 6.

De migratie van deze server is een van verschillende servers welke op het moment nog gebruik maken van CentOS 4 er volgen deze maand nog enkele migraties welke wij op onze website zullen melden.
De volgende servers zullen nog deze maand gemigreerd worden:
Iworx 4 & Iworx 7

Wanneer vindt het onderhoud plaats?
In de nacht van maandag 13 februari 2012 vanaf 22 uur 's nachts t/m dinsdag 14 februari 2012 6 uur 's ochtends. De voortgang vindt u terug op onze website vanaf het moment dat we gestart zijn:
https://www.webxtra.eu/noc/

Wat veranderd er voor u?
De grootste verandering voor u zal de upgrade van MySQL 4 naar MySQL 5 en de upgrade van PHP 5.2 naar PHP 5.3, de upgrade van PHP kan waarschuwingen veroorzaken doordat bepaalde functies in een volgende versie van PHP niet meer zullen werken. Uiteraard worden andere software pakket ook geupdate, echter is de lijst te lang om deze in dit bericht te vermelden en tevens verwachten we hier vrijwel geen problemen mee. De volledige lijst vindt u hier:
http://ftp.tudelft.nl/centos.org/6/os/i386/Packages/

Statistieken en logs worden niet mee gemigreerd.

Verder blijven alle mogelijkheden zoals omschreven op onze website gehandhaafd:
https://www.webxtra.eu/info/advanced-webhosting.26.html

GTA VI - All aboard the hype train!!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Euh, en je hebt hier contact over gehad met de hostingpartij?

...

• Sir_Hendro
Kan ik momenteel niet want mijn gegevens had ik opgeslagen in een email die nu weg is. je kunt ze alleen contacteren als je de klantgegevens invult bij hun formulieren. Ze hebben namelijk geen telefoonnummer.

Wanneer ik thuis ben zal ik eens opzoek gaan naar mijn overeenkomst.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien handig om van alle mail een kopie te laten versturen naar een Gmail adres, altijd handig om een backup ergens anders te hebben staan. Heb je nu natuurlijk niks aan :). Ik hoop voor je dat ze een oplossing hebben.

Het is trouwens wel vreemd dat ze de mailserver op dezelfde server hebben draaien als de websites.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:26:
Kan ik momenteel niet want mijn gegevens had ik opgeslagen in een email die nu weg is. je kunt ze alleen contacteren als je de klantgegevens invult bij hun formulieren. Ze hebben namelijk geen telefoonnummer.

Wanneer ik thuis ben zal ik eens opzoek gaan naar mijn overeenkomst.
Euh? Gewoon bellen lijkt me.
Per telefoon
Wij hebben natuurlijk voor persoonlijk contact een telefoonnummer beschikbaar waar u terecht kunt met uw vragen en/of opmerkingen.

Gelieve vragen per email te stellen, wachtijden kunnen oplopen. Cliënten welke een Service Level Agreement (Premium SLA of SLA 1 t/m 6) afnemen worden met voorrang geholpen.

Telefoonnummer:
+31 (0)24-82 00 220

Telefonische openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.30 uur

...

• Sir_Hendro
Bedankt voor dat telefoonnummer maar helaas kan ik alleen doorverbonden worden als ik een SLA heb afgesloten. De computer weigerd mij door te verbinden met een medewerker wanneer ik geen SLA intoets op mijn telefoon.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb hetzelfde probleem. De gebruikte schijfruimte is ook een heel stuk lager, dus de e-mails hebben ze blijkbaar gewoon niet overgezet bij de migratie. Weet je al of ze de e-mail kunnen herstellen?

• Sir_Hendro
Ik kan mijn klantnummer nergens vinden waardoor ik geen ticket kan invullen op hun website. Telefonisch kan ik ook geen contact met hun opnemen omdat ik geen SLA heb... zucht...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kun je niet gewoon een mailtje sturen naar hun info@ e-mailadres?

Anders kun je misschien even op sidn kijken naar het adres van de contactpersoon en een snailmail sturen? Overigens erg slordig van deze hoster.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Mailtje sturen naar "Customer Support Team | Web://Xtra" <support@webxtra.nl>.

Ikzelf zit atm ook met ze te steggelen over problemen met php modules sinds de migratie, heb niet het idee dat die geheel vlekkeloos verlopen is. Te meer omdat support niet heel snel reageert op dit moment, ze zullen het wel druk hebben...

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
Uiteindelijk zondagavond een support ticket aangemaakt en maandagmiddag was de e-mail teruggezet, dus dat was wel positief. Is het bij jou ook inmiddels opgelost Sir_Hendro?
Pagina: 1