Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik heb een Samsung Galaxy SII. Heb recentelijk een update gedaan van 2.3.3 naar 2.3.5. Sinds update herstart mijn telefoon om de minuut. Ik kan dus niet meer doen. In mijn telefoon heb ik een Samsung micro SD card 32GB class 10. Ben er achter gekomen dat als ik de kaart eruit haal de telefoon niet meer reboot. Voor de update had ik dus geen problemen. Aan de kaart kan het dus niet liggen. Verder is de kaart van Samsung zelf (grote compatabiiteit dus) en van eind december vorig jaar.

Ik heb zitten overdenken om de telefoon te rooten en de kernel 2.3.3 terug te zetten, maar dan ben ik mijn garantie kwijt. Verder ben ik ook niet echt bekend met het rooten, dus vind het risico ook wel groot i.v.m. garantie. Heb een T-mobile versie, je ziet dus ook bij het opstarten het T-mobile logo.
Nou heb ik dus veel toepassingen overgezet naar de SD card. Een deel staat nog op de telefoon zelf. Wat ik wil doen is een factory recovery doen, maar eerst zeker ervan zijn dat ik mijn bestanden / saves van programma's veilig zijn.
Mijn vragen zijn:
1. Hoe kan ik nou het beste van alles een back-up maken van wat op de telefoon zit en op SD-kaart. Kan ik gewoon een willekeurig back-up programma gebruiken die de bestanden van de telefoon veilig zet met saves en al?
2. Kan ik de bestanden die ik veilig heb gesteld met het back-up programma na een factory recovery gewoon terug zetten?
3. Heb ik al mijn saves van games e.d. dan gewoon weer terug?
4. Hoe zet ik alles weer terug|?
5. De toepassingen die ik verplaatst heb naar de SD kaart zijn die gewoon veilig en kan ik die gewoon weer gebruiken die opgeslagen informatie
6. Hoe zet ik de opgeslagen informatie van de SD kaart weer terug en maak ik deze weer bruikbaar?

Ik zat dus zelf te denken aan het volgende
1 alles programma's noteren die die ik geinstalleerd heb op zowel de telefoon zelf als de SD kaart.
2. Factory recovery uitvoeren.
3 Alles weer installeren wat ik op de telefoon had, dan de back-up van de telefoon terug zetten.
4. Alles weer installeren wat ik op de SD kaart had.
5. Programma's van de SD kaart weer verplaatsen naar SD kaart (heb ik dan alle instellingen en save weer terug?)

Ik weet dus alleen niet of dit gaat werken.

Heeft iemand tips? Even voor de duidelijkheid ik kan dus SD kaart op moment niet terug plaatsen, ander begint mijn telefoon weer om de minuut te rebooten.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik heb zelf goede ervaringen met Mybackup, installeer dat maar eens op je phone, daarmee moet het prima lukken! Wat je ook nog kan doen is de complete sd kaart backuppen naar je pc en even je sd kaart formatteren. Wellicht heb je er een paar corrupte bestanden op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Van wat ik heb begrepen, maar het is me niet helemaal duidelijk, is Mybackup beperkt tot 50 bestanden en niet helemaal stabiel soms. Verder kreeg ik het iedee dat Mybackup het beste werkt met een geroote telefoon.

Ik heb inderdaad bestanden van de SD kaart al verplaatst naar mijn laptop. Zal de SD kaart proberen te formateren, maar ik had ook gelezen dat dat meestal geen soelaas geeft. De spontane reboots schijnen inde firmware van Samsung te zitten. Een factory recovery schijnt toch wel meeste kans te hebben.

Ik heb de telefoon via T-mobile. Ik zat ook nog te denken om te vragen of T-mobile de 2.3.3 kernel terug kan zetten. Of kan ik dat beter vragen bij een Samsung Service Center?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
je kan ook even kijken of je de 2.3.3 kernel (die van t-mobile) terug kan zetten via odin. als het goed is zou deze je *unsigned kernel counter (die aan geeft dat je een custom rom hebt gehad) niet moeten veranderen gezien het een officiele rom is..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
In het [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots vind je alles wat je nodig hebt om te downgraden. Rooten is niet nodig, garantie is dus geen probleem (en anders simpel te herstellen), een factory reset is ook niet nodig.

Volgens mij kun je met Kies een backup maken zonder root.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
coredalae schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:
je kan ook even kijken of je de 2.3.3 kernel (die van t-mobile) terug kan zetten via odin. als het goed is zou deze je *unsigned kernel counter (die aan geeft dat je een custom rom hebt gehad) niet moeten veranderen gezien het een officiele rom is..
Ik ben niet zo bekend met het herinstalleren van firmware of het vervangen de kernel. Heb er wel veel over gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Verder zie ik bij firmware staan 2.3.3 en bij kernal 2.3.3 Voorzover ik heb begrepen moet je rooten wil je de kernal of firmware wijzigen. Je hebt zeg maar verschilende officiele roms die van Samsung (unbranded) en die van je provider, in mijn T-mobile (branded). Als ik dus de unsigned kernal of rom gebruik is dat die van Samsung en die de officiele van T-mobile en ben ik alsnog mijn garantie kwijt. Die man van T-mobile snapte er trouwens geen snars van en kon me niet met zekerheid vertellen of het zo is en zei doodleuk verander dan zelf je kernel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
ph4ge schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:23:
In het [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots vind je alles wat je nodig hebt om te downgraden. Rooten is niet nodig, garantie is dus geen probleem (en anders simpel te herstellen), een factory reset is ook niet nodig.

Volgens mij kun je met Kies een backup maken zonder root.
Ja heb dat gelezen, maar kom niet echt verder daarme. Een back-up lukt dus niet met Kies. Hij geeft steeds aan dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Ik heb T-mobile gebeld. Ze sturen een nieuwe simkaart. Volgens hun technische dienst kan het aan een oude simkaart liggen. Ik heb er zelf geen vertrouwen. Wil graag een goede back-up maken. Ik heb trouwens wel een map gezien. Iets van Android Secure waar alle settings en saves volgens mij in staan. Deze map kan helaas niet van telefoon gekopieerd worden.

Pagina: 1