Toon posts:

[Macbook Air] Installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

De reden dat ik dit topic maak is omdat ik elk mogelijke manier heb geprobeerd om mijn macbook air aan de praat te krijgen, ik hoop dus echt dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zit met het volgende probleem,
Mijn macbook air( 2009, 13 inch) start niet op. Als ik hem aanzet krijg ik alleen wit/grijs scherm zonder apple logo of een andere melding. ik hoor 1 maal de dong en dat was het. Verder reageert hij nergens op. Ik heb geprobeerd om het NVRAM te resetten, zonder resultaat. Hij start wel opnieuw op, en je hoort dan weer een Dong, maar verder gebeurt er niets. Hardwaretest ook zonder resultaat. Het lijkt alsof die nergens op reageert. Het scherm blijft wit/grijs. Als ik daarna op de power knop druk, schakelt hij ook DIRECT uit. Normaliter duurde dit een seconde of 4, 5. Iemand enig idee? Ik heb mijn macbook echt nodig en word er gek van.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat de hdd ermee is opgehouden.

Wat ik me afvraag, waarom gebruik je in de topictitel het woord: installatie? Probeer je de Air te (her-)installeren of bedoel je er iets anders mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ik bedoel er mee dat ik hem opnieuw wil installeren. Waaruit zou ik zeker kunnen vast stellen dat de hdd stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maak een bootable USB-drive (zoals hier bijvoorbeeld: http://osxdaily.com/2011/...r-from-a-usb-flash-drive/) en start 'm daar van op. Je kunt dan diskutility draaien.

Hoe heb je de hardwaretest uitgevoerd? Met een remote disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, jammer genoeg heb ik hier in mijn directe omgeving niet de mogelijkheid om een usb drive te maken met een Mac. Is dit ook mogelijk vanaf een windows machine?