Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 20:12
Beste medeTweakers,

Ik begin normaal niet snel een nieuw topic, maar bij deze toch wel. Ik heb een HTC Desire, al een redelijke tijd. Ik heb hem gekocht via GSMeasy, met als abbonement Vodafone. Nu keek ik net in mijn app lijst en zie tot mijn verbazing de app "My Vodafone" staan. Ik heb deze app nooit geinstaleerd, ik heb er ook totaal geen melding van gehad oid... Mag dat zomaar, deze app heeft namelijk ook wat toestemmingen nodig, die heb ik hem natuurlijk nooit gegeven...

Dus mijn vraag: zijn er meer Tweakers die deze app hebben "gekregen" en is het legaal mogelijk dat Vodafone simpel weg een app installeert op mijn telefoon terwijl ik daar geen toestemming voor gegeven heb...

Het gaat om de volgende app: http://www.vodafone.nl/ap...essentials/myvodafoneapp/

Android Market: My Vodafone

http://www.allaboutphones...oneapplicatie-Update.html

Mocht dit niet de geschikte locatie zijn voor dit topic, dan zou ik hem graag verplaatst hebben naar het goeie subforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Oh? Dat is inderdaad wel heel apart... Ik zou je contract er op nakijken, en sowieso een custom rom instaleren, gezien vodafone hiermee aangeeft geen problemen te hebben met dit soort praktijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dus die app is ongezien en ongewild op je telefoon terecht gekomen?

offtopic:
onzin weggehaald

[ Voor 111% gewijzigd door Soldaatje op 13-02-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
@ iThinkSo Ik draai CM7, dus al reeds een custom rom.

@ Soldaatje: De app is pas sinds vandaag (13-02) als versie 1.0.0 beschikbaar. En dus sinds vandaag pas geïnstalleerd...

[ Voor 24% gewijzigd door Eypo op 13-02-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Erm, is die rom een generieke Desire-rom, of iets wat ooit Vodafone branded was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CM7 is niet branded maar misschien dat Vodafone een update heeft gepusht die blijkbaar op CM ook werkte. Op zich niks op tegen aangezien je normaal op een stock ROM ook updates gepusht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
CM7 is een niet stock ROM, naar mijn weten zou VF daar geen update voor uit kunnen rollen. Ik heb reeds de app gewoon kunnen verwijderen, maar dan blijft nog steeds het rare dat VF zomaar een app bij mij kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:56

Silasje

www.Entjes.eu

Dat klinkt heel vreemd, ik heb de app vandaag vrijwillig geinstalleerd..

niemand aan jou telefoon gezeten? broer/zus?? vriendin? het kan zijn dat als jij standaard al de vodafone music shop erin hebt zitten oid. deze zich "gesplitst" heeft in 2 apps. Ik heb echt geen idee.

Misschien morgen even de "smartphone crew" bellen?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:08
Goede vraag. Mijn telefoon noemt zich in de google web market ook de "vodafone motorola xt910" terwijl ik hem eerst gewoon als "razr" ingesteld had.

Als je een antwoord hebt van wat vodafone op je device "pusht" hoor ik dat graag!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone zou technisch gezien vrij eenvoudig de app naar je telefoon kunnen pushen. In het systeem kunnen ze eenvoudig zien of je een Android-toestel gebruikt en een link naar je telefoon pushen (deze lijkt dan afkomstig te zijn van de Android Market). Je zou dan echter ook een notificatie moeten zien in de statusbar dat de applicatie is geïnstalleerd.

Als Vodafone werkelijk de applicatie ongevraagd installeert overtreden ze daarmee hun eigen voorwaarden want je sluit geen overeenkomst om ongevraagd diensten te leveren.

Maar ik denk toch echt dat je (of iemand anders) per ongeluk de app hebt geïnstalleerd, al dan niet via de web-interface van de Android Market.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:53:
Vodafone zou technisch gezien vrij eenvoudig de app naar je telefoon kunnen pushen. In het systeem kunnen ze eenvoudig zien of je een Android-toestel gebruikt en een link naar je telefoon pushen (deze lijkt dan afkomstig te zijn van de Android Market). Je zou dan echter ook een notificatie moeten zien in de statusbar dat de applicatie is geïnstalleerd.

Als Vodafone werkelijk de applicatie ongevraagd installeert overtreden ze daarmee hun eigen voorwaarden want je sluit geen overeenkomst om ongevraagd diensten te leveren.
Het zou idd heel goed kunnen dat er wel een notificatie geweest was, in de notificationbar. De market was gisteren namelijk van alles aan het updaten en ik heb op een gegeven moment maar op clear geklikt. Dat hij door iemand anders is geinstaleerd kan bijna niet, niemand anders heeft mijn telefoon gebruikt die dag. Bovendien is het dan wel héél toevallig dat dan toevallig die app, die op dat moment net uit is, geinstaleerd is.

Ik heb iig VF klantenservice gemaild en wacht nog steeds op antwoord...
Pagina: 1