Toon posts:

Aanschaf Nas en mediaspeler, maar ook opnemen van TV; help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag forumleden,

Eind van deze maand wordt mijn nieuwe TV Pana TX-P46Gt30 geleverd. Omdat ik nog geen hdmi receiver heb en ook nog geen blurayspeler, maak ik nog gebruik van scart-aansluitingen.

Maar, deze TV heeft er vlgs. mij maar 1. Ik wil dus deze gaan gebruiken voor mijn huidige Marantz DV4200 DVD-speler. Ik heb daarnaast een oude videorecorder die ik wil gaan vervangen, alleen weet ik niet goed waardoor. Ik denk zelf aan een Humax, maar welk type is dan slim. Verder stap ik ook over naar Ziggo (Alles in 1 plus).
Omdat ik veel download en nu nog steeds alles op een dvd'tje brand en afspeel, wil ik overstappen naar een NAS die deze downloadfunctie overneemt. Dan kan ik het daarna via een mediaspeler volgens mij afspelen op me nieuwe TV (ook met zo'n mooie filmbibliotheek, hoop ik).

Ik kom nu voor de keuze wat dan een juiste combi van apparatuur is, en ik weet het werkelijk niet. Moet ik inderdaad een aparte Humax hebben en zoja welk type is dan handig? Ga ik met een NAS en een mediaspeler er nog bij geen dingen in huis halen die hetzelfde kunnen, wat dan zonde is van de centen en de ruimte?
Verder ga ik gebruik maken van de Ziggo alles in 1 plus en de bijbehorende wifi-router. Mijn desktop (boven) zal bedraad blijven; dit wil ik ook voor de eventuele NAS (dat leek me slim)

Ik hoop dat iemand me kan helpen met goed advies over wat slim is om aan te schaffen.

Alvast mijn dank.

Vrgr.
Carlo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:08:
Dag forumleden,

Eind van deze maand wordt mijn nieuwe TV Pana TX-P46Gt30 geleverd. Omdat ik nog geen hdmi receiver heb en ook nog geen blurayspeler, maak ik nog gebruik van scart-aansluitingen.

Maar, deze TV heeft er vlgs. mij maar 1. Ik wil dus deze gaan gebruiken voor mijn huidige Marantz DV4200 DVD-speler. Ik heb daarnaast een oude videorecorder die ik wil gaan vervangen, alleen weet ik niet goed waardoor. Ik denk zelf aan een Humax, maar welk type is dan slim. Verder stap ik ook over naar Ziggo (Alles in 1 plus).
Omdat ik veel download en nu nog steeds alles op een dvd'tje brand en afspeel, wil ik overstappen naar een NAS die deze downloadfunctie overneemt. Dan kan ik het daarna via een mediaspeler volgens mij afspelen op me nieuwe TV (ook met zo'n mooie filmbibliotheek, hoop ik).

Ik kom nu voor de keuze wat dan een juiste combi van apparatuur is, en ik weet het werkelijk niet. Moet ik inderdaad een aparte Humax hebben en zoja welk type is dan handig? Ga ik met een NAS en een mediaspeler er nog bij geen dingen in huis halen die hetzelfde kunnen, wat dan zonde is van de centen en de ruimte?
Verder ga ik gebruik maken van de Ziggo alles in 1 plus en de bijbehorende wifi-router. Mijn desktop (boven) zal bedraad blijven; dit wil ik ook voor de eventuele NAS (dat leek me slim)

Ik hoop dat iemand me kan helpen met goed advies over wat slim is om aan te schaffen.

Alvast mijn dank.

Vrgr.
Carlo
Beste allen,

helemaal niemand met tips, suggesties of andere adviezen??? :'( :'(

Verwijderd

Wat jij wilt lijkt mij ook wel wat, alleen ik weet er niet veel van een NAS.
Mocht je inmiddels meer weten dan hoor ik dat graag.

Ik weet wel dat digitale TV opnemen en op DVD branden niet (naar tevredenheid) met een DVD recorder kan. Ik heb de duurste HUMAX van Ziggo uitgeprobeerd. Ze zeiden namelijk dat het met die wel kon. Wat bleek: Ik kon maximaal één uur opnemen. Ik mocht hem toen weer terugbrengen. Ik heb nu een Panasonic DMR-EH63. Deze is (helaas) alleen voor analoge TV. Dat werkt prima.

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/1491553/0

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:24
De tv heeft een ingebouwde decoeder slot die je kan gebruiken en kan via usb met een externe schijf kan de tv dan ook opnemen
Ik heb dit nooit geprobeert moet ik eerlijk gezegd zeggen e mijn panasonic plasma,dus ik ka biet zeggen in hoeverrre dit goed werkt

Een aparte humax is in dit geval toch echt wel de beste optie

.Mijn zus heeft er 1 en werkt echt super voor opnemen,zit erg logisch in elkaar .Ik heb deze in bezit gehad,maar ik merkte dat ik de opname functie weinig gebruikte.

Maar het ding werkt echt superhandig en heeft 2 tuners,dus je kan tegelijk opnemen en op een andere zender wat anders kijken.

scart op een full hd plasma is geen goede combi :X,dus als je de mogelijkgheid hebt,zou ik echt een mediaspeler hiervoor aanschaffen voor dvd en hd materiaal natuurlijk :)

Of een ht pctje samenstellen :)

[ Voor 51% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2012 14:01 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HTPCtje/NAS combineren? CI+ module in je TV steken

en tja kwa opnames kan je een humax nemen ( daar kan je tenminste de opnames vanaf FTPen.. ) of een DVB-C tuner ( + cam meuk ) bij je HTPC leggen voor opnames.. :)

404 Signature not found

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik heb zelf een Sony HD tv (met USB stick voor opname )op de slaapkamer en (nog) een oude CRT bak in de huiskamer.
Als opname apparaat een Humax 5200C en als NAS een Synology 212+.

Mogelijkheden:
- De Humax kan van 2 kanalen tegelijk opnemen, daarnaast afhankelijk van de stream een 3e kijken.
- Met je digitale TV met CI+ slot kun je digitaal direct kijken. Met de USB opname mogelijkheid kun je opnemen maar je hebt maar 1 tuner in je TV. Je kunt dus niet opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken.
- De Humax werkt zeer prettig, maar is maar een beperkte media speler. Wel DLNA gecertifieerd als client. Dus afspelen van media van films/muziek/photo van een NAS (die dus ook DLNA gecertificeerd moet zijn) lukt goed. Wel is het aantal codecs en containers beperkt.
- De Sony tv (slaapkamer) is ook DLNA gecertificeerd maar is nog meer beperkt in het aantal codecs en video containers. Hij kan via DLNA bijv. geen opnames van de Humax (huiskamer) afspelen.
Wel kun je overige films met de goede codec (bv. H264) via DLNA afspelen. Andere merken tv's zijn minder kieskeurig wat codecs betreft, Sony is het meest streng. LG het minst (Samsung en Philips zijn ong. gelijk)
- De NAS kan films, muziek en foto's streamen naar andere afspeel apparaten. Door de beperkte CPU capaciteit zal transcoderen niet gaan (in mijn geval alleen audio). Wil je dit wel kunnen met je NAS, dan zul je een "duur" model moeten kopen.

Advies:
- Als je TV opnames wil maken koop gerust een Humax 5200C (kent ook interactieve TV)
- koop een media speler voor je gedownloade films, deze zal wel alle formaten afspelen en hoef je niet naar DVD te transcoderen
- Een NAS is handig om op een centrale plek data op te slaan. Een media speler kan dit overigens beperkt ook

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:04
Tegenwoordig kun je met een synology NAS ook TV opnemen. Hiervoor is een aparte package beschikbaar dat je er een DVB usbstick aan kan hangen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1