Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

automatisch email printen bij binnenkomst

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma(atje) waarmee ik automatisch binnenkomende emails kan printen. Of dit op basis van een regel is, of alle email op een specifiek adres is mij om het even.

Wat heb ik zelf al gevonden?
  • Outlook kan het, maar is duur om alleen hiervoor te gebruiken.
  • Thunderbird, kan het niet. Is wel een uitbreiding voor beschikbaar, maar die werkt niet met de nieuwere versie van Thunderbird.
  • Windows Live Mail, heeft wel emailregels maar niet een regel om te printen
  • Pegasus Mail; deze werkt, maar poept de pure htmlcodes uit in plaatst van een opgemaakte email. Nutteloos dus
  • Automatic Email Manager; deze werkt wel goed, maar helaas niet gratis
Kortom, ik heb wel een werkende oplossing en deze zal ik ook aanschaffen als er niks anders is, maar ben benieuwd of andere mensen nog een goede oplossing hebben.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien kan je met AutoIT iets in elkaar coden wat automatisch een print opdracht geeft?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bartbh
  • Niet online
Ik heb het toch op kunnen lossen met behulp van een addon van Thunderbird. De xpi-file van autoPrint2 is een zipfile. Die heb ik geopend en uit een van de bestanden de eis van de maximale versie van Thunderbird aangepast van versie 3 naar versie 10.

Dan is de addon wel te installeren en heb ik bij de emailregels een extra regel om inkomende email te printen, en deze werkt perfect :)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hou je wel rekening mee dat alle emails uitprinten niet altijd nut heeft?

Het kan zijn dat emails weinig inhoud hebben of niet gewenst zijn:
- bevestiging emails (hebben geen info erin, dient alleen ter check, die kijk je ook maar 1 keer)
- spam emails (waarom zou je de onzin printen?)
- one liners (heel A4 gebruiken voor paar regels is zonde)
- onbelangrijke emails (geen bijzondere zaken, hooguit praatjes, je leest maar 1 keer mee - waarom printen, die vliegt alweer in de prullenbak...)

Automatisch printen is makkelijk, maar let wel op wat je doet. Er wordt al veel gevraagd om zoveel mogelijk papier te besparen, ook minder toner, inkt, energie, printkosten dus...
Weet je wel hoeveel er mee geprint wordt in een gemiddelde bedrijf? Heel wat.

Goed instellen is daarom nodig om onnodig papierverbruik te voorkomen,

• bartbh
  • Niet online
Daar heb ik uiteraard over na gedacht. Het gaat hier om een emailadres dat alleen intern bekend is en gebruikt wordt om binnenkomende orders, van het eigen systeem, direct af te drukken op de printer. In dit specifieke geval heeft dus het wel nut alle emails te printen.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
bartbh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:33:
Daar heb ik uiteraard over na gedacht. Het gaat hier om een emailadres dat alleen intern bekend is en gebruikt wordt om binnenkomende orders, van het eigen systeem, direct af te drukken op de printer. In dit specifieke geval heeft dus het wel nut alle emails te printen.
Bedankt voor de uitleg, mijn 1e indruk: WTF? Waarom wil je alle mailtjes printen :P

Nu wel duidelijk uiteraard :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:51
In die gevallen dat er toch spam doorheen mocht komen kan je altijd nog wel kijken of je daar regels voor kan maken om die uit te sluiten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar als het een intern systeem is, kan dat systeem dan niet zelf een printopdracht versturen in plaats van een mail?

Desktop | Server | Laptop

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zelfs met intern (mailbox)systeem is kans op onbelangrijke emails en oneliners nog wel groot, Het gemak van snel iets versturen naar andere persoon he :)
Dan wordt mailbox net een slow-chat.

Hier zijn de regels in bedrijf wel nodig om te voorkomen dat er onbedoeld mee wordt geprint.
Je kan ook instellen dat alleen bepaalde email adressen wel wordt geprint en rest niet. Dan weten anderen dat ze moeten opletten met deze emailadressen.

• bartbh
  • Niet online
Na een geslaagde order op de website, wordt een email verstuurd met daarin de order naar het hoofdemaildres. Tevens gaat een bcc naar dit order-adres, welke dus geprint moet worden, in dit geval in de keuken.

Om toch eventuele span af te vangen, kan ik de regel ook nog wel uitbreiden door alleen email met een bepaald onderwerp of vanaf een bepaald adres te versturen. Zoals jip_86 ook terecht opmerkt.

Het is dus geen mailbox van een persoon, maar echt bedoeld als ordersysteempje waarbij een nieuwe order automatisch uit de printer rolt.
Rupie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:40:
Maar als het een intern systeem is, kan dat systeem dan niet zelf een printopdracht versturen in plaats van een mail?
Zoals hierboven aangegeven, is het geen zelfstandige software maar gewoon een website die de orders afhandelt. Echter is het geven van een printopdracht via die weg niet mogelijk (niet makkelijk in ieder geval) en daarom dus via een automatische-print-optie op het betreffende emailadres.

@hieronder;
Het wil nu dus via Thunderbird, door dependencies van de bestaande add-on aan te passen zodat het ook accepteert wordt door de nieuwere versie van Thunderbird.

[ Voor 39% gewijzigd door bartbh op 14-02-2012 11:30 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

MrDummy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:18:
Zelfs met intern (mailbox)systeem is kans op onbelangrijke emails en oneliners nog wel groot, Het gemak van snel iets versturen naar andere persoon he :)
Dan wordt mailbox net een slow-chat.
Ik heb zo'n vermoeden dat het een specifieke mailbox is die alleen voor dit doeleinde gebruikt wordt ;)

@TS ik heb alleen ervaring met Outlook die dit inderdaad prima kan, maar het kost je zoals gezegd wel een licentie. Je kunt overwegen om het op een bestaand client in een extra mailbox te doen, maar een echt nette oplossing is dat niet. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:11

RKD

Wij gebruiken bij een klant van ons Automatic Email Manager, als het eenmaal draait is het wel een goed pakket. Alleen jammer dat het geen exchange ondersteunt.

Bij die klant gebruikten ze het om fax die via mail binnenkomen te printen.

iRacing Profiel

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
En sowieso regelen dat het vanuit 1 bron verstuurd mag worden. Daarmee sluit je al helemaal spam uit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet te moelijk doen ;)

Alle email die binnekomt gewoon doorsturen naar een faxserver. Die kan namelijk wel direct printen naar een willekeurige printer.
Overigens kun je die mail natuurlijk ook gewoon naar een (interne) fax laten sturen / forwarden, dan ben je er ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:38
nog eenvoudiger een beetje multifunctional kan een pop box uitlezen en alles wat daarin zit printen.

• bartbh
  • Niet online
Hier een faxserver voor in gaan richten lijkt me weer wat teveel van het goede, mede door het feit dat er al een laptop/computer en printer staan. Deze oplossing kost dus verder niks extra's.

Een MFP was inderdaad ook nog een optie geweest, daar had ik zelf nog niet aan gedacht :)
Pagina: 1