Intel Core i5 2410M te vervangen door Quad-Core?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de volgende laptop gekocht in december 2011:Ik vraag me alleen af of de processor te vervangen is. Het is dus een Sandy Bridge 2nd generation i5-processor en op http://ark.intel.com/products/52224 staat:
  • Sockets Supported: FCBGA1023, PPGA988
Ik weet dat we als Tweakers ook dingen zelf moeten kunnen uitzoeken, maar ik ben wat in de war met de sockets. Ik vraag me namelijk af of het mogelijk zou zijn bijvoorbeeld volgend jaar, als ik behoefte zou hebben aan een speed-boost (dit is ook mijn workstation), of ik dan goedkoop een quad-core i7 Sandy-Bridge op de kop zou kunnen slaan en zou kunnen gebruiken.

Ik zag al op internet dat mijn i5-2410m maar slechts iets sneller is dan mijn vorige Q6600-desktop, terwijl de i7-2670QM maar liefst 2,5x sneller is en er gehakt van maakt in diezelfde benchmarks.

Is het interessant en mogelijk om dit volgend jaar de processor te vervangen voor één van de volgende twee processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanneer ik naar de prijs kijk van je laptop en de prijs van een losse i7 2670 QM, als je die al gemakkelijk los kan krijgen dan betwijfel ik of zich dat loont. In principe zou dit wel verder mogelijk moeten zijn want de sockets zijn gelijk maar het hangt toch wel van meerdere dingen weer af namelijk ook je biosondersteuning.

Ander punt is ook nog eens dat je je moet realiseren dat je met het vervangen van je cpu ook je garantie verspeelt plus dat je de koeling zal moeten gaan aanpassen. Een i7 zal een stuk warmer gaan lopen vanwege een stuk hoger verbruik en dat zal de koeling van jou laptop niet kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daarnaast is het ook nog maar de vraag of je die processor los krijgt, vooral bij laptops zitten die dingen nog wel eens vastgebakken op het mobo, ipv los in een socket.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:44:
Daarnaast is het ook nog maar de vraag of je die processor los krijgt, vooral bij laptops zitten die dingen nog wel eens vastgebakken op het mobo, ipv los in een socket.
Dat is veelal het geval bij de netbooks met een Intel Atom cpu maar bij dit soort laptops zitten ze toch wel vrijwel altijd in een socket. Maar feit is wel dat het niet gemakkelijk zal zijn om uberhaupt zo'n cpu los te kunnen kopen en denk ik dat er een behoorlijk prijskaartje aan vast zal hangen.

Even een voorbeeld opgezocht wat alleen al een losse i5 laptop cpu qua prijs ligt :

http://www.linuxhardwares...115538&id=POPR&id2=POPRIN

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 13-02-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

En je moet dus sowieso warmte-afvoer aanpassen, waarschijnlijk ook aanvoer van power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Daarnaast is ivy pin-compatible met sandy bridge. Dus wachten kan zeker zin hebben op dit punt.
Beatboxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:13:
En je moet dus sowieso warmte-afvoer aanpassen, waarschijnlijk ook aanvoer van power
De kans bestaat dat de i5 en i7 varianten van dezelfde notebook dezelfde koeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438989

Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:14:
Daarnaast is ivy pin-compatible met sandy bridge. Dus wachten kan zeker zin hebben op dit punt.

[...]

De kans bestaat dat de i5 en i7 varianten van dezelfde notebook dezelfde koeling hebben.
Let op!
De Ivy bridge MOBILE serie zal naar alle waarschijnlijkheid NIET compatible zijn op de huidige 6 serie moederborden. In tegenstelling tot de desktop serie is dit dus een verkeerde aanname.
Schijnt te maken hebben met aangepaste voeding en besparings features.

Koeling zal weinig verschillen maar de kans op throttling zal vrij groot zijn i.c.m. met de 540m.
Het is maar 10W zou je denken maar dat is ook meteen 25%.
Check je temperaturen onder load nu eens, wat heb je nu nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou kunnen.. Ik weet dat het pin-compatibel is, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt gaat werken. Je zou een engineering sample kunnen proberen, maar de kans bestaat dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vervangen van processor heeft geen winst op gaming gebied als je dat doet. Je scoort amper meer fps mee.
Alleen voor 2D applicaties op desktop gaat wat sneller.
Maar hier verspeel je inderdaad garantie, koeling aanpassingen, bios aanpassing omdat er andere cpu in zit, en weet je wel wat je doet: bij onjuist monteren krijg je met diverse koelingproblemen.

Ik heb zelf i5-2410m / GT540m op laptop, alles loopt nog goed. Gamen zijn voldoende te doen.
Zou niet weten waarom ik naar i7 moet gaan. :) i5 is nog wel rap genoeg voor meeste bewerkingen. Tenzij je werk per uur wordt betaald..... dan moet je sneller werken en dus heb je snelle laptop nodig??

Bovendien zal de verbruik iets toenemen en heb je algemeen gezien dus kortere accu duur. Wil je dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het is mijn workstation, dus het interesseert me niet erg veel of de batterijduur 150 of 120 minuten is. Ik vind het gewoon prettig om de laptop mee te nemen in het weekend naar mijn ouders en om ook op bed een beetje te kunnen surfen, het is wat verslaafd inderdaad. 8)7 Maar heb sowieso een laptop nodig.

Het blijft dus waarschijnlijk mogelijk te zijn een nieuwe processor te plaatsen in 2013, dus ik denk dat ik tegen die tijd actief zal rondkijken of ik iets kan vinden. V&A aangeboden: Laptop procesor Intel® Core™ i7-2630QM Sandy Bridge aangeboden kost momenteel aardig veel, waarschijnlijk zal de waarde hiervan over 12-18 maanden wel zijn gedaald en hopelijk kan ik dan voor €100 upgraden naar zo'n krachtpatser.

De temperaturen van mijn computer weet ik niet, maar ik zal er goed naar kijken. Deze laptop wordt gelukkig al aanzienlijk minder warm dan mijn vorige. Hij voelt nu koud aan, maar ik zal tzt dus met software bekijken of er nog ruimte is op de temperaturen. Ik zie regelmatig i7 2630qm Asus-laptops verkocht met 540M, dus ik denk dat dat geen probleem wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Standaardvraag: met wat voor applicaties verwacht jij winst te krijgen met een snellere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb eigenlijk altijd zowel op de achtergrond als op de voorgrond veel programma's draaien, dus de extra cores zouden welkom zijn. Tot nu toe komt een erg hoge CPU-load desondanks niet erg vaak voor, maar ooit goedkoop overstappen naar een quad-core zou ik zeker willen. :)
  • VMWare Workstation
  • XAMPP Webserver (WAMP)
  • WinRAR, Quickpar (op achtergrond door Sickbeard/Sabnzbd)
  • Adobe Dreamweaver
  • Adobe Photoshop
  • Microsoft Office
  • Notepad++, tekst-editors
  • Webdevelopment
  • Norton Ghost / Microsoft Security Essentials
  • Firefox, Thunderbird
  • Skype, MSN
  • Dropbox, X-Lite, Cygwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Naast i7 behoefte zit je ook met tragere hdd. Daar ga je beslist niet sneller mee werken. Tenzij je op SSD wil doen voor echt zichtbaar verschil.
Dat is ook van groot invloed op sommige tasks die hdd veel gebruiken, zoals Quickpar en veel games.
En voor programmeren heb je geen i7 voor nodig, ook niet met surfen in bed.

Heb je wel echt gekeken naar echte nut van i7? Waarom ben je bang dat cpu 100% is? Gaat het dan anders kapot? Het betekent gewoon dat cpu zijn werk doet.

Bovendien met je huidige scherm krijg je al snel ruimte probleem met maar 1366x768 (WXGA Wide) pixels. Ervaring leert mij al dat het gewoon niet leuk is voor programmeren.
Je had eigenlijk hogere resolutie scherm moeten nemen, dat heeft betere/grotere overzicht tegelijk en werk je ook veel beter mee. Meer code tegelijk op scherm.
Ik heb daarom Full Hd scherm gekozen, het werkt gewoon beter met coding werk. Dus ik denk niet dat je alleen met i7 happy blijft met je huidige laptop. Er zullen meer knelpunten komen tijdens je gebruik, waardoor je behoefte groter wordt in een nieuwe en betere laptop aanschaf.
Ja, over jaar is nieuwe laptop al weer beter en sneller.... dat moet je gewoon weten. Nu wil je i7, over tijdje wil je alweer i8 nemen of i9.... het is continu lopende ontwikkeling! Het houdt gewoon niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 303530 sleept een oude koe uit de sloot:
Anoniem: 303530 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:07:
Daarom bestaan er dus laptops als pricewatch: MSI GT683DX-470NL. Goede GPU, matige CPU. Maar wie kan dat voor gamen schelen?

Intel heeft zijn marketing echter goed voor elkaar en ik kom nog wekelijks mensen tegen die een i7 nodig denken te hebben. well..

scherm
SSD
GPU
bouwkwaliteit
CPU

zou de gemiddelde volgorde van prioriteiten moeten zijn. In de praktijk staat de CPU bovenaan, gevolgd door de GPU en de bouwkwaliteit, en zijn een goed scherm of SSD in geen velden of wegen te bekennen...

Even ranten hoor :P
Voor serieus(!) vmware/photoshop/compileerwerk is een snelle CPU belangrijk hoor, dat zeker. Maar als je wilt beweren serieus vmware/photoshop/compileerwerk te doen met een 768p schempje, dan ben je niet goed bezig :P Of je een SSD belangrijker vind dan de processor moet je met een dergelijk eisenpakker zelf weten. Enkel voor het echt zware werk is een cpu van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De reden dat ik ooit zou willen upgraden in de toekomst is dat de benchmarks van de i5-2410m uit 2011 vrijwel hetzelfde zijn als de Intel Q6600 uit 2007, zie de benchmarks op http://www.cpubenchmark.n...Core+i5-2410M+%40+2.30GHz.
  • 7,859 - Intel Core i7-2860QM @ 2.50GHz
  • 6,820 - Intel Core i7-2670QM @ 2.20GHz
  • 3,367 - Intel Core i5-2410M @ 2.30GHz
  • 2,966 - Intel Core2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
De mobiele i5 processoren zijn half zo snel als de desktop i5 processoren, terwijl de mobiele i7 processoren vergelijkbaar presteren met de desktop i5 en i7-processoren.
MrDummy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:11:
Naast i7 behoefte zit je ook met tragere hdd. Daar ga je beslist niet sneller mee werken. Tenzij je op SSD wil doen voor echt zichtbaar verschil.
Dat is ook van groot invloed op sommige tasks die hdd veel gebruiken, zoals Quickpar en veel games.
En voor programmeren heb je geen i7 voor nodig, ook niet met surfen in bed.

Heb je wel echt gekeken naar echte nut van i7? Waarom ben je bang dat cpu 100% is? Gaat het dan anders kapot? Het betekent gewoon dat cpu zijn werk doet.

Bovendien met je huidige scherm krijg je al snel ruimte probleem met maar 1366x768 (WXGA Wide) pixels. Ervaring leert mij al dat het gewoon niet leuk is voor programmeren.
Je had eigenlijk hogere resolutie scherm moeten nemen, dat heeft betere/grotere overzicht tegelijk en werk je ook veel beter mee. Meer code tegelijk op scherm.
Ik heb daarom Full Hd scherm gekozen, het werkt gewoon beter met coding werk. Dus ik denk niet dat je alleen met i7 happy blijft met je huidige laptop. Er zullen meer knelpunten komen tijdens je gebruik, waardoor je behoefte groter wordt in een nieuwe en betere laptop aanschaf.
Ja, over jaar is nieuwe laptop al weer beter en sneller.... dat moet je gewoon weten. Nu wil je i7, over tijdje wil je alweer i8 nemen of i9.... het is continu lopende ontwikkeling! Het houdt gewoon niet op. :)
Ik heb de volgende upgrades al gedaan:
  • Crucial M4 128GB voor €150
  • Extra 4GB voor €20
Ik heb €588 betaald voor mijn laptop. Ik wilde geen €1000 betalen voor een laptop met 1080p scherm, omdat mijn vorige Samsung-laptop van €899 achteraf een miskoop bleek te zijn, ondanks de hoge prijs. Het apparaat was van plastic en erg fragiel. De extra paar honderd euro had ik ook niet echt over voor een upgrade naar een 1080p scherm, omdat ik sowieso een externe monitor of zelfs twee wilde gaan gebruiken. Ik had een €1150 ultrabook kunnen nemen of bijvoorbeeld de pricewatch: Asus N55SF-S1060V, maar dat is een hele discussie apart en achteraf dus geen optie meer. Daarbij werkte ik altijd met een dual-monitor set-up en doe ik dat nog steeds, al is 2x22" 1080p inderdaad prettiger werken dan 1x22" 1080p + 1x15,6" 720p.
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:19:
* Anoniem: 303530 sleept een oude koe uit de sloot:

[...]
Voor serieus(!) vmware/photoshop/compileerwerk is een snelle CPU belangrijk hoor, dat zeker. Maar als je wilt beweren serieus vmware/photoshop/compileerwerk te doen met een 768p schempje, dan ben je niet goed bezig :P Of je een SSD belangrijker vind dan de processor moet je met een dergelijk eisenpakker zelf weten. Enkel voor het echt zware werk is een cpu van belang.
Ik ben voornamelijk een webdeveloper en werk ook veel met servers. De games die ik soms speel zijn Europa Universalis, Football Manager, maar ook dat is al maanden geleden. De videokaart is voor mij relatief onbelangrijk en had alleen wat extra geld neergelegd voor de 540M, zodat ik nog de optie heb om computerspellen te spelen, indien ik zou willen. Ik ben me ervan bewust dat een laptop niet geschikt is voor games, maar op de Q6600-workstation die ik hiervoor had, speelde ik ook nauwelijks games, omdat dat ik wel regelmatig een bang-for-bucks videokaart had gekocht. Shooters al helemaal niet.

Ik doe mijn werk via een externe 22" 1080p externe monitor en ben op zoek naar een mogelijkheid om beide monitor-uitgangen tegelijk te gebruiken, maar wordt lastig vanwege breedte van de VGA-stekker die de HDMI-poort ook half bedekt. 1080p had ik wel graag gewild op de laptop, maar het scherm gebruik ik alleen op bed om een beetje te relaxen, op mijn bureau werk ik dus met een grote monitor en apart toetsenbord en muis.

Ik vind dat je verder wel goed punten maakt betreffende de aankoopbeslissing van laptops, maar toen ik de aankoop-beslissing maakte, wilde ik het liefste een laptop van rond de €550 en de laptops met 1080p-monitor waren allemaal zo duur. Het gelimiteerde budget is voornamelijk vanwege een tragische ervaring met de bouwkwaliteit van mijn vorige laptop, ondanks dat deze ook erg hoge reviews had en het merk Samsung verder altijd mijn favoriete merk in veel product-ranges is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Als je regelmatig op 2 monitoren wil aansluiten en dus praktisch de laptop gewoonweg opzij schuift (laptop toetsenbord kan niet, want dan moet scherm open blijven die je toch niet veel mee doet, en je moet steeds opzij kijken naar grotere schermen... niet goede ergonomie) dan zou je eens moeten kijken naar gewone desktop computer. Daar kun je met minder geld veel krachtigere versie nemen, want i7 in laptop is een flink afgeknepen versie dan echte i7 voor je desktop. De echte i7 is vele malen sneller.
Een desktop pc is ook makkelijker te upgraden. Laptops zijn nou eenmaal veel duurder dan desktop pc.

Bovendien programmeer je niet eens in je bed, maar hooguit surfen. Het betekent dus dat je alle stekkers steeds eruit moet trekken om naar bed te kunnen meenemen, en als je gaat werken weer hele zooi stekkers insteken. Omslachtig eigenlijk he? En hier kan wel iets fout gaan als stekker beschadigd raakt of contacten beetje versleten.
Ik denk dat veel tweakers hier daarom een gewone pc heeft als vaste werkplek en een laptop voor mobiel gebruik als je ergens heen moet. Twee computers, maar wel minder aansluitgedoe.

Was je iets handiger geweest, had je pc ook aan kunnen laten en gewoon vanuit je bed via netwerk op je pc komen, bestanden pakken en dan kun je verder. Doe ik ook al vaak genoeg. Je hebt ervaring met servers, dus je weet al wat ik bedoel.

Dan heb je genoeg aan i5 processor want daar kom je nog steeds vlot genoeg mee voor meeste handelingen.
Kijk dus even naar desktop pc optie als je kunt.

De andere belangrijke reden van desktop pc is dat laptops niet echt ontworpen zijn op continu gebruik. Hun koelribben zullen meer verstopt raken van stof en schoonmaken is geen eenvoudig werk. Je moet laptop dus ook niet 24/7 voor je werk gebruiken. Met gewone pc kan het wel en is schoonmaken eenvoudiger.
Laptop in een keer voor alles kopen is makkelijk, maar laptop is door kleine en smalle bouw (dus ook kleine koeling openingen en fan vervangen is lastig) dus mocht er iets misgaan ben je 'm voor lange tijd kwijt. Met desktop pc kun je zelf repareren en werk je al snel weer verder.

[ Voor 16% gewijzigd door MrDummy op 14-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Je kunt het laptop-scherm gewoon dichtklappen en werken op dual-monitor.
  • Ik gebruik extern toetsenbord, muis, werkt perfect.
  • i7-2670QM is sneller dan i7 920 (1st gen), i5 2500K (2nd gen) benchmarks
  • Het aansluiten van stekker kost 10 seconden, de stekkers liggen altijd klaar op dezelfde plek hier, het zijn er 5. (geluid, monitor, utp, stroom, invoer)
Het was natuurlijk mogelijk geweest om een i5-2500k als desktop te kopen en een Ultrabook, een set-up die jij lijkt te ambiëren, maar ik heb dat budget dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chronoz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:40:
Het gelimiteerde budget is voornamelijk vanwege een tragische ervaring met de bouwkwaliteit van mijn vorige laptop, ondanks dat deze ook erg hoge reviews had en het merk Samsung verder altijd mijn favoriete merk in veel product-ranges is geweest.
Wat een lelijk ding :X :P
chronoz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:45:
• i7-2670QM is sneller dan i7 920 (1st gen), i5 2500K (2nd gen) benchmarks
Aargh passmark :P

http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/3

Maar je moet je wel realiseren waar dat verschil in zit. De i7 is niet sneller dan de i5 per core. Hij heeft alleen meer cores. (die ook nog eens lager clocken als je ze alle 4 echt gaat belasten, maar dat is slechts een klein punt).

Ik programmeer overigens zat op de bank/in bed.. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Meer schermen zijn natuurlijk beter, maar dat is niet altijd nuttig toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:18:
De andere belangrijke reden van desktop pc is dat laptops niet echt ontworpen zijn op continu gebruik. Hun koelribben zullen meer verstopt raken van stof en schoonmaken is geen eenvoudig werk. Je moet laptop dus ook niet 24/7 voor je werk gebruiken. Met gewone pc kan het wel en is schoonmaken eenvoudiger.
Laptop in een keer voor alles kopen is makkelijk, maar laptop is door kleine en smalle bouw (dus ook kleine koeling openingen en fan vervangen is lastig) dus mocht er iets misgaan ben je 'm voor lange tijd kwijt. Met desktop pc kun je zelf repareren en werk je al snel weer verder.
Dat ben ik niet helemaal met je eens dat je een laptop niet continu zou kunnen gebruiken want dat ligt er ook nog maar net aan wat voor soort laptop je aanschaft. Het is dus niet per definitie zo dat alle laptops 1 pot nat zijn want als ik naar mijn MSI gamerslaptop kijk dan is die zodanig ontworpen dat ie wel 24/7 gebruikt kan worden.

Qua schoonmaken heeft men er ook over nagedacht want je kan namelijk na het verwijderen van de onderste plaat direct bij het hele koelsysteem om dit zuiver te maken. Ook zie je aan dat koelsysteem dat dit ontworpen is voor lang gebruik en in die zin gelijk ligt aan een gewone desktop-pc. Uiteindelijk moet je bij een desktop-pc ook je kast open maken, koeler er eigenlijk helemaal af halen om hem goed schoon te krijgen.

Maar oke, er zit dan ook wel een prijskaartje aan vast maar ook bij goedkopere laptops kan je al een aantal dingen gaan voorkomen zodat je die ook 24/7 kan gebruiken zoals een simpele laptopkoeler te gaan gebruiken. Ook dingen als een laptop dus niet mee in bed te nemen want dan word het wel een stofzuiger en kan je hem net zo goed al meteen de stofzuigerslang erop aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
MrDummy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:11:
Nu wil je i7, over tijdje wil je alweer i8 nemen of i9.... het is continu lopende ontwikkeling! Het houdt gewoon niet op. :)
Onderbouw is hoe je aan i8 en i9 komt? :p

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 15:23
@MrDummy
want i7 in laptop is een flink afgeknepen versie dan echte i7 voor je desktop. De echte i7 is vele malen sneller.
Kan je me de benchmarks laten zien waar de desktop i7 vele malen sneller is dan een mobiele i7?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat. Maar ik kan je ook zat benchmarks laten zien waaruit blijkt dat de desktop i7 vele malen meer stroom verbruikt dan de mobiele. 3x is geen uitzondering. Overclocked is de desktop part ~2x zo snel. Per code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 15:23
Op gelijke clocks liggen ze toch heel dicht bij elkaar, core voor core. Dus die 'vele malen sneller' is er niet. Vergeet niet dat er ook overclockable mobiele i7 processoren zijn.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Een mobiele i7 is geen afgeknepen versie van de desktop i7, een desktop verbruikt meer stroom en produceert meer warmte dan een mobiele i7, in een laptop kan je toch geen desktop koeler inbouwen. In een mobiele processor ben je (op het moment) gelimiteerd aan lagere snelheden door de bovestaande redenen.

Een mobiele i7 is echt een goede CPU als je kijkt naar het lage verbruik en zo.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Pagina: 1