Toon posts:

Nieuwe mediaplayer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer als het gaat om de media players.
Een aantal jaar terug heb ik een viertal aan mediaplayers geprobeerd die allemaal hun eigen mankementen hadden (wifi werkte niet goed, speelt niet alles af etc.).

Nu ben ik weer in de wereld van media players gedoken, ik heb hierbij een LG DP1W aangeschaft. Hij werkt zeer goed op een aantal punten na, sommige grote bestanden (.MKV groter dan 8 gig 1080p) haperen onwijs (soms wel soms niet). Dit allemaal ben ik draadloos aan het doen (vanaf een andere PC in het netwerk).

Mijn vraag is nu: welke media player adviseren jullie, ik heb in iedergeval de volgende eisen:
-Zeer goede WiFi ontvangst etc (voor 1080p streamen);
-interne HD hoeft niet (omdat ik een externe 2,5 hd heb, en vooral juist wil streamen);
-moet "alles" vloeiend kunnen afspelen;
-HDMI uiteraard;
-budget maakt even niet uit;
-snelle en gebruiksvriendelijke GUI.

Of zeggen jullie dat het nog best gevoelig is om via WiFi grote HD bestanden te streamen ?
Wil namelijk eigenlijk geen extra draden trekken door het huis. Hiernaast heb ik me eigen kapot lopen googelen, maar elke media player heeft weer ze mankementen en/of is de WiFi niet in orde of aan de orde.

Ik hoor het graag en bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:55
Wellicht is de Popbox V8 iets voor jou? De specificaties zijn hetzelfde als je PCH A-300.
Hardware.info Syabas Popbox V8 mediaspeler review
reviews: Popbox V8: een machtig miniatuurtje

Daarnaast kan je ook zo'n setje kopen dat je internet via t stopcontact gaat :)
Dan heb je geen problemen met het streamen van HD content.

http://nl.hardware.info/r...dapters-vergelijkingstest

[ Voor 6% gewijzigd door hdtracer op 13-02-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:34:
-Zeer goede WiFi ontvangst etc (voor 1080p streamen);
-moet "alles" vloeiend kunnen afspelen;
Een combinatie die eigenlijk niet bestaat. Ik gok op Wifi omdat je geen kabels kan leggen. PowerLan 500 kan een goed alternatief zijn. Powerlan Gigabit moet daarentegen niet nemen.

Voor de rest.
Kijk eens naar de Dune 101 TV of 301 TV. Vooral de 101 erg lekker geprijsd, samen met de sobere maar vlotte en duidelijke Dune Gui. Een interessante speler
Verder de nieuwe Popcorn hour A-300 of C-300. En ook de Dune smart-series mag je niet vergeten.

Alle genoemde spelers hebben een Sigma chip omdat deze domweg de beste netwerk prestaties bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of zeggen jullie dat het nog best gevoelig is om via WiFi grote HD bestanden te streamen ?
Dit is waarschijnlijk de reden dat het nu met je LG speler niet goed werkt. Een DivX film streamen is geen probleem. 10GB+ MKV's wil je eigenlijk met geen enkele speler via WiFi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hdtracer schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:36:
Daarnaast kan je ook zo'n setje kopen dat je internet via t stopcontact gaat :)
Dan heb je geen problemen met het streamen van HD content.
Dat heb ik gedaan, maar de snelheid was echt te traag om HD-content te kunnen streamen. Mijn oplossing was wat extreem, maar het werkt wel: mijn NAS staat nu in mijn TV-kastje en ik heb een extra router erbij gezet tussen mijn NAS en mijn Popcorn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Welke snelheid heeft die powerlan set..
Powerlan 200 biedt niet genoeg voor full HD. Powerlan 500 moet toch gemiddeld zo'n 80-100 mbit/s kunnen halen en daarmee voldoende voor Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:43:
Welke snelheid heeft die powerlan set..
Powerlan 200 biedt niet genoeg voor full HD. Powerlan 500 moet toch gemiddeld zo'n 80-100 mbit/s kunnen halen en daarmee voldoende voor Full-HD
Powerlan bij 8+ gig videomateriaal werkt ook niet denderend. Er zijn mensen waarbij het werkt, maar bij meer mensen werkt het niet.

Utp kabel is echt een betere keuze, ook goedkoper, maar meer werk om aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties!
Powerlan klinkt als een mogelijke oplossing, of anders vooralsnog kabels trekken (wat mij de beste oplossing alsnog lijkt).

Hiernaast lijkt de popbox v8 mij heel interessant en vooral betaalbaar! En doet eigenlijk zo te zien alles wat ik wil. Aanrader hierbij? (Op internet staan mooie verhalen vooral i.c.m. de prijs, geen poespas met apps e.d.). Wifi dongle is apart te koop zie ik (mocht ik alsnog kleinere bestanden willen afspelen via wifi) Popcorn Hour WN-150 Wireless USB Adapter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:11:
Thanks voor de reacties!
Powerlan klinkt als een mogelijke oplossing, of anders vooralsnog kabels trekken (wat mij de beste oplossing alsnog lijkt).
Ik zou me eerst concentreren op het netwerk, daarna pas een andere mediaplayer aanschaffen aangezien dat misschien niet eens hoeft (heb geen ervaring met de LG die je hebt, kan daar dus niks over zeggen).

Je kan powerlan natuurlijk altijd proberen, gewoon in de winkel aangeven dat je het wilt testen en dan is dat vast prima. Dan probeer je het een avond of 2 a 3 uit.

Ik zie het nut van een wifi op je eventuele popcorn niet echt, als powerlan of utp de oplossing blijkt heb je die wifi adapter voor niks gekocht. Popcorn is natuurlijk wel een fantastische keuze. Voor mij was hij te duur, ben voor eentje onder de 100 euro gegaan (WD TV Live najaar 2011 versie). Ik weet alleen niet of je nu wel iets opschiet met een popcorn v8, zou doorsparen voor een a300. Ik denk dat de meerwaarde van de popcorn v8 ten opzichte van je LG erg klein is.

Als je powerlan gaat testen, ik ben benieuwd naar je resultaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:13:
[...]

Ik zou me eerst concentreren op het netwerk, daarna pas een andere mediaplayer aanschaffen aangezien dat misschien niet eens hoeft (heb geen ervaring met de LG die je hebt, kan daar dus niks over zeggen).

Je kan powerlan natuurlijk altijd proberen, gewoon in de winkel aangeven dat je het wilt testen en dan is dat vast prima. Dan probeer je het een avond of 2 a 3 uit.

Ik zie het nut van een wifi op je eventuele popcorn niet echt, als powerlan of utp de oplossing blijkt heb je die wifi adapter voor niks gekocht. Popcorn is natuurlijk wel een fantastische keuze. Voor mij was hij te duur, ben voor eentje onder de 100 euro gegaan (WD TV Live najaar 2011 versie).
Je hebt gelijk, ik heb hem nu op een andere plek in het huis aangesloten via de kabel. Werkt aanzienlijk beter (eigenlijk gewoon perfect)! Omdat ik de LG nog kan ruilen voor een andere mediaplayer overweeg ik om vooralsnog om de popbox v8 aan te schaffen, vanwege de mooie GUI's en de overige extra functionaliteiten. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, een paar tientjes extra heb ik er dan evt. wel voor over.

Dan vooralsnog eerst maar beginnen met het aanleggen van wat bekabeling naar de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:21:
Omdat ik de LG nog kan ruilen voor een andere mediaplayer overweeg ik om vooralsnog om de popbox v8 aan te schaffen, vanwege de mooie GUI's en de overige extra functionaliteiten. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, een paar tientjes extra heb ik er dan evt. wel voor over.
Kijk ook even naar de wd tv live (najaar 2011 versie). Die heb ik zelf nu (naast een ac ryan mini die ik echt niemand zal aanraden). Die wd tv live is ook erg mooi, bij de mediamarkt (althans die bij mij in de buurt) kan je ze beiden testen. Ik vind de gui van de wd tv mooier dan van de v8.

De rest van de mediaspelers die leuk zijn zijn helaas wel een stuk duurder dan max. 130 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ernaar kijken, ziet er inderdaad ook mooi uit (en betaalbaarder). Verkopen ze tegenwoordig alleen de najaar 2011 versie? aangezien het tot dusver niet wordt aangeduid. En wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De oude versie is ook nog te koop.
De nieuwe versie heeft een nieuwere, snellere chip met betere ondersteuning voor Blu-Ray en een stuk fraaiere Gui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het eerst eens proberen met de LG speler. Dat is namelijk helemaal geen slechte speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zie dat je aardig wat feedback hebt gekregen. Dat is mooi!

We verwachten echter nog steeds dat je zelf ook flink verdiept in de materie. Door de bomen het bos niet meer zien, kun je oplossen door je eigen criteria af te zetten tegen de grote fabrikantnamen. Door selectie kom je dan vanzelf bij een kleinere groep producten uit en hoef je niet van ieder product te vragen of "het wat is?".

Voor ervaringen met specifieke producten kun je ook de daarvoor bestemde topics gebruiken. Ook Youtube is erg handig om een user interface te beoordelen!

Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Weer open gegooid in ons nieuwe themaforum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thema forum? Ik mis volgens mij dingen omdat ik alleen op mijn bookmarks klik en van daaruit verder ga, maar een goed idee zo'n aankoopadvies forum.

En wat die WD Live betreft, de najaar 2011 versie heeft een spotify logo op de voorkant, daar herken je de doos aan. Of kijk even in ht WD Live najaar 2011 topic naar de serienummers. De oude niet kopen, maar de nieuwe zou ik zeker even vergelijken met de popcorn v8 als je de LG gaat inruilen.

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

onze AC Ryan kan makkelijk via Wifi een 15GB MKV bestand streamen.

dus ik kan je zelf AC Ryan aanraden. het enigste nadeel is dat als je heel veel foto's en films etc erop hebt staan. (dan hebben we het over 100.000 foto's +) dat hij bij het indexeren nog wel eens kan vastlopen.

je zegt zelf dat een intere HD niet nodig is dus dan zou ik gaan voor een AC Ryan HD Mini.

http://www.acryan.com/product/playonhdmini2/ <-- Linkje

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Thrilseeka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:32:
Sorry dat ik zeg; maar dan ben je een van de Lucky Few
Wifi en HD is gewoon een no-go (uitzonderingen dus daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Thrilseeka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:32:
je zegt zelf dat een intere HD niet nodig is dus dan zou ik gaan voor een AC Ryan HD Mini.
Hmm, gebruik al jaren een AC Ryan zonder HD. Speelt alles als je externe disks/sticks via USB aansluit, is echter in praktijk gelimiteerd via netwerk zowel draadloos als bekabeld LAN. Vuistregels is dat bekabeld met foto's, muziek en SD-materiaal (DiVX-jes etc en DVD images) prima gaat, in regel niet te veel bandbreedte gebruikende 720p mkv (zoals tv series) ook nog goed gaan, maar 1080p mkv-s het meestal niet trekken of het moet toevallig een mkv zijn met beperkte bandbreedte gebruikt (erg sterk gecomprimeerd, geen snel wisselende beelden en slechts 1 DTS/DD audiotrack).

Mijn AC Ryan is nu verbannen naar de slaapkamer en vervangen door een PCH C-300. Ook geen HD ingebouwd (vooralsnog) maar trekt over zelfde netwerk wel probleemloos 1080p mkv's. Nu is dat geen machine in dezelfde (prijs)klasse als de AC Ryan, maar het geeft wel aan dat AC Ryan geen alleskunner is. Geen schande vind ik, maar wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Popcorn is zeker niet je van het.

Kijk alleen maar eens hier: www.networkedmediatank.com

Zelf heb ik veel problemen (gehad) met mijn a210 en ben bij lange na niet de enige. Ik twijfelde toen tussen de popcorn en dune. Achteraf zeer zeker voor een Dune gegaan.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:13:
[...]

Ik zie het nut van een wifi op je eventuele popcorn niet echt, als powerlan of utp de oplossing blijkt heb je die wifi adapter voor niks gekocht. Popcorn is natuurlijk wel een fantastische keuze. Voor mij was hij te duur, ben voor eentje onder de 100 euro gegaan (WD TV Live najaar 2011 versie). Ik weet alleen niet of je nu wel iets opschiet met een popcorn v8, zou doorsparen voor een a300. Ik denk dat de meerwaarde van de popcorn v8 ten opzichte van je LG erg klein is.

Als je powerlan gaat testen, ik ben benieuwd naar je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

Athome schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:43:
[...]

Sorry dat ik zeg; maar dan ben je een van de Lucky Few
Wifi en HD is gewoon een no-go (uitzonderingen dus daar gelaten)
oke raar dan. omdat ik voor de ac ryan gewoon een cat5e kabel gebruik en de pc waar het van word afgestreamd heeft gewoon een standaard 300n stick. al moet ik zeggen dat het wel met de goede drivers is. in het begin was het ook huilen via WiFi.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Pagina: 1