Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer vliegt bij aan bij statische electiteit

Pagina: 1
Acties:

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
De pc van mijn vader heeft sinds een paar maanden een heel raar probleem..

Zijn computer vliegt constant aan. hieronder wat voorbeelden.
zelf de radiator aanraken (2m van pc verwijderd)
de lamp in de ruimte aanzetten
de netwerkprinter een opdracht geven vanaf een andere pc (printer staat ook in deze ruimte)
bureaupoot aanraken
Stofzuiger aanzetten op de bovenetage in huis. (de gehele bovenetage zit op 1 groep)
stekkerdoos schakelaar (zonder apparatuur erin) omschakelen van uit naar aan.
etc etc etc....

De behuizing van deze computer is volledig van aluminium. deze hangt met een paar sjorbanden aan het bureau.
Dit bureau heeft metalen poten, maar er zit al een stuk piepschuim tussen om te voorkomen dat deze contact maakt met de computer.
Ook start zijn computer op als je op het toestenbord drukt (USB) terwijl dit in de bios uit staat.
De computer is aangesloten op een stopcontact met randaarde.

De specificaties van de PC
Asus M2N am2 moederbord
AMD dual core
Antec voeding
Coolermaster Mistique 631

edit: Welke admin kan de topictitel even een goede NL naam geven? blijkbaar niet goed wakker geweest)

[ Voor 5% gewijzigd door Silasje op 13-02-2012 18:13 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Gebruik je (utp) netwerk over stroom ?

Zo ja : zet wake up on lan in je bios uit > klaar ?:)

Verwijderd

Dit heeft hij al uitgezet neem ik aan? Zoals hij al aangaf.

Ik denk aan een spook, dat wordt een paranormale persoon inhuren Silasje..
Ik vindt het maar heeeeel vreemd!!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zitten je schermen of randapparatuur ook in een geaard stopcontact? Die zitten tenslotte ook aangesloten op de pc.

Get Airflow, save the world.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
W.Zijlstra. schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:13:
Gebruik je (utp) netwerk over stroom ?

Zo ja : zet wake up on lan in je bios uit > klaar ?:)
We hebben gewoon Cat5 in de muren liggen, dus dat kan het probleem niet zijn, ook wake on lan staat uit
diedazz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:21:
Zitten je schermen of randapparatuur ook in een geaard stopcontact? Die zitten tenslotte ook aangesloten op de pc.
Alle apparatuur zit in een geaard stopcontact, alleen de luidspreker set niet, maar deze heeft geen randaarde op de stekker, enkele adapters hebben natuurlijk ook geen randaarde.

Ik loop een beetje vast |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Silasje op 13-02-2012 18:23 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat toch echt de aarde niet goed is. Probeer eens met een simpele multimeter, als die geen uitsluitsel geeft dan zul je toch echt een elektromonteur moeten laten komen... Dit is echt niet normaal!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Met hierboven, meet of er spanning staat tussen nul en aarde.
Test ook even de werking van je aardlekschakelaar

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Bedankt bartjezz, dit zal ik zeker even gaan testen

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tens schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:43:
Met hierboven, meet of er spanning staat tussen nul en aarde.
Test ook even de werking van je aardlekschakelaar
^^ Daar zou ik ook mee beginnen.
Ik heb zelf ooit meegemaakt dat een PC aanging nadat ik er een netwerkkaart uittrok (dat was in de tijd dat soft-powerbuttons net nieuw waren). Het heeft natuurlijk niet veel nodig, maar juist bij statische elektriciteit zit je zo op duizenden volts. Dat hoort gewoon niet vanaf je CV naar je PC te kunnen komen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hebt last van statische elektriciteit? En dan doe je:
Silasje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:10:
Dit bureau heeft metalen poten, maar er zit al een stuk piepschuim tussen om te voorkomen dat deze contact maakt met de computer.
:? 8)7

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
kluyze schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:44:
Je hebt last van statische elektriciteit? En dan doe je:
[...]
:? 8)7
Ik bedoel een stuk isolatieschuim, kon net ff niet op de naam komen, van dat spul waarmee moederborden klem in de verpakking wordt gelegt

Zojuist de randaarde van de stekker en de stekkerdoos waar de pc in zit doorgemeten, deze zijn prima!

Nu ik mijn vader vertelde wat ik aan het doen was, zei hij nog dat de computer alleen maar aan gaat als je deze normaal afsluit via het OS of 1x kort op de knop drukt.
zodra hij vast loopt oid. en je drukt m uit door de knop 5 sec in te houden, dan gaat hij niet zomaar aan.

Nu denk ik dat het probleem zich in het moederbord zit. dat lijkt mij de enige mogelijkheid. Ik kan dit niet testen, aangezien ik geen AM2 systemen of DDR2 verder in huis heb. dus wat mij betreft geef ik het op en mag hier een slotje op

[ Voor 50% gewijzigd door Silasje op 13-02-2012 20:13 ]

Pagina: 1