Beginnen met programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 22:06
Hallo beste mensen,

Sinds een jaar wil ik beginnen met programmeren, ik ben hier nog niet aan toe gekomen maar wil er nu echt wel mee beginnen. Nadat mijn vorige topic (Beginnen met programmeren) gesloten is en ik het nog niet weet, is dit het nieuwe topic. (sorry voor de overlast:( )Ik heb al ervaring met php, html, css, javascript, java etc. Het probleem is dat ik niet weet welke taal ik wil leren en waarmee ik het moet leren. De dingen die ik het liefst zou willen zijn:
- bruikbaar op Windows (indien mogelijk ook op Linux (UBuntu));
- makkelijk te om mee te beginnen, maar later veel mogelijkheden om meer te doen.
Ik denk er aan om te beginnen met C#, is dat een goede keuze? Welke tools zou ik er voor kunnen gebruiken en waar kan ik een goeie tutorial vinden?
Mijn doel is het maken van een online interface waarmee ik een mediaserver hier in huis zou kunnen bedienen xd

Groeten, Kees.

PS: Ik weet dat dit de verkeerde sectie is en dat dit al het 2e topic is dat ik open, maar ik wil echt duidelijkheid (don't be mad ? :3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je maar lukraak in een ander topic hetzelfde probleem aankaart. Zie ook: Het algemeen beleid #topicopslot.

Heb je überhaupt naar mijn linkjes gekeken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
BtM909 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:00:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je maar lukraak in een ander topic hetzelfde probleem aankaart. Zie ook: Het algemeen beleid #topicopslot.

Heb je überhaupt naar mijn linkjes gekeken?
Ja dat heb ik zeker gedaan, maar ik heb nog niet echt duidelijkheid :( Maar ik had toch nog een paar vraagjes als dat niet erg is xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:42
Wat betreft C# prima taal, redelijk makkelijk om te leren.
Tools -> Visual Studio Express (gratis)
Kijk gelijk ook hier http://channel9.msdn.com/coding4fun

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Gewoon doorgaan met wat je al kent en/of:

Game/Desktop dev:
C#: Fancy, fapfapfap, kan veel, snel, niet heel moeilijk
Java: Ietsje minder fancy (en iets moeilijker?) dan C# maar wel "beter" cross-platform.

Web dev:
Ruby (on Rails): fapfapfap x2, vrij pittig, maar zeker het leren waard!

Goede tutorials: Documentatie van de makers opzoeken; boeken;

[ Voor 51% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2012 18:04 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
C# is een erg goede taal, maar wellicht is Java beter om mee te beginnen, zeker als je via Linux dingen wilt gaan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Bedankt :D Wat java betreft; het lijkt me wel een goed idee omdat het op Linux én Windows kan, maar het idee dat ik van een geinstalleerde java-versie afhankelijk ben zit me niet zo :3 Wat zijn trouwens de grote verschillen tussen C#, java en Ruby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
C# moet je ook gewoon de .NET runtime voor installeren hoor ;) Moet dus voor beide platformen.

Java en C# zijn bijna hetzelfde, C# is wat geavanceerder maar draait alleen op Windows (jaja, en via mono... zucht.). Java is standaard wat simpeler maar heb je weer verschrikkelijk veel libraries voor.

Ruby; geen idee, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Josaus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:04:
Bedankt :D Wat java betreft; het lijkt me wel een goed idee omdat het op Linux én Windows kan, maar het idee dat ik van een geinstalleerde java-versie afhankelijk ben zit me niet zo :3 Wat zijn trouwens de grote verschillen tussen C#, java en Ruby?
Ruby is een compleet andere taal vergeleken met C#/Java. Ruby is erg flexibel en heeft veel fancyness, maar is tegelijkertijd niet heel snel. Ruby i.c.m. Ruby on Rails is erg nice voor webdevelopment, maar vrij pittig.

Je hebt ook JRuby, wat Ruby is dat compileert naar Java classes. Dit is aanzienlijk sneller dan de standaard Ruby en je kan dan ook de Java libraries gebruiken, wat het zelfs geschikt maakt voor desktop development, al is het dan wel sterk aan te raden dat je wel eerst bekend bent met Java.

C#/Java lijken vrij veel op elkaar. Zover ik weet: C# is Java "done right" met wat meer features, maar (voornamelijk) microsoft-exclusief.

Java virtual machines heeft iedereen wel, daar zou ik me niet druk om maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:42
Gamebuster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:06:
[...]

Ruby is een compleet andere taal vergeleken met C#/Java. Ruby is erg flexibel en heeft veel fancyness, maar is tegelijkertijd niet heel snel. Ruby i.c.m. Ruby on Rails is erg nice, maar vrij pittig.

C#/Java lijken vrij veel op elkaar. Zover ik weet: C# is Java "done right", maar (voornamelijk) microsoft-exclusief.

Java virtual machines heeft iedereen wel, daar zou ik me niet druk om maken.
Net zoals dat .NET in iedere Windows versie wordt meegeleverd.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je kan zelfs nog een installer maken die het downloadt als het niet aanwezig is, no problem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Meekoh schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:08:
[...]

Net zoals dat .NET in iedere Windows versie wordt meegeleverd.
Klopt; mijn reactie was meer bedoeld als reactie op "het lijkt me wel een goed idee omdat het op Linux én Windows kan, maar het idee dat ik van een geinstalleerde java-versie afhankelijk ben zit me niet zo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Josaus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:01:
[...]

Ja dat heb ik zeker gedaan, maar ik heb nog niet echt duidelijkheid :( Maar ik had toch nog een paar vraagjes als dat niet erg is xd
Dat is wel erg, je eerste topic zit niet voor niks dicht. Als het elders wél had gekund, dan hadden wij het wel voor je verplaatst. Dit topic gaat dus óók dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.