Windows 7 kan Windows 2000 niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247929

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort ff mijn complete netwerk overal nieuwe installaties opgezet zodat alles weer lekker schoon is en alles ff een fijne nieuwe indeling gegeven. Op zich draait alles prima alleen kan mijn Windows 7 desktop die ik zojuist opnieuw heb geïnstalleerd de mappen op de andere pc's niet zien, en wat nog t slimste is dus ook mijn file server niet waar bijna al mijn data opstaat....

Laptop - Windows 7 Home Premium
Server - Windows 2000 Server
Desktop - Windows 7 Ultimate

De Laptop kan de Server gewoon vinden en gewoon mijn netwerk mappen als schijf onder deze computer, prima dus! Maar mijn desktop PC die ik zojuist heb geïnstalleerd kan de server niet vinden! ik snap er geen hol van, want heb alles het zelfde ingesteld als de laptop dus het moet gewoon werken, maar toch heb ik schijnbaar ergens iets niet goed zitten. Ik kan gewoon via Call of Duty local connecten na mijn game-server en ik kan hem in Windows ook gewoon pingen maar ik kan hem niet vinden onder t "Netwerk". De Laptop echter vind hem zonder problemen zoals ik al aangaf... iemand een idee? heb me al een ongeluk op google gezocht maar vind bijna alleen maar hoe ik mappen moet delen onder 7 maar niet hoe ik gedeelde mappen van een win2k machine kan vinden...

Hulp graag :)

mvg,
wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 16:30
Tijd voor een upgrade of nie :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol. waarom. draait toch prima? :) win2k draait taartloos als DNLA, COD1, File en TeamSpeak server hoor, Tis ook oud beesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

Tazzios

..

al "\\Servernaam\sharenaam" geprobeerd?
zelfde werkgroep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was t eerste wat ik ook probeerde en dubbel-checked heb.

"Geen toegang tot \\Fileserver\" geeft die dan aan...

Alle computers staan ingesteld op "THUISGROEP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je in Windows 7 de sharingwizard gebruikt? Als ik die aan heb staan kan ik ook nooit fatsoenlijk op shares komen, die zet ik dus altijd uit, en dan werkt het op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alles handmatig ingeschakeld.

Netwerk Detectie zowel voor Openbaar als Thuisnetwerk ingeschakeld
Bestand Deling openbaar en Thuisnetwerk ingeschakeld
Met wachtwoord beveiligen Openbaar als Thuisnetwerk uitgeschakeld
Zowel de 128bits als 56/40bits alles getest of t misschien daar al lag al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb je de firewall van Windows 7 Ult. al nagekeken?
Je kan ook de Homegroup troubleshooter draaien op je Ultimate machine via Windows Firewall -> Linkerbalk - >Troubleshoot my network.

Ik werk zelf met Engelse Windows versies dus je zal even moeten zoeken hoe de Nederlandse labels heten.

[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 13-02-2012 17:43 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb het inmiddels opgelost, t lag aan de server en was mijn eigen stomme fout... had de NetBIOS over TCP/IP uitgeschakeld tussendoor dat ik de laptop had getest en aan me desktop begon. Daardoor deed de File en Folder Sharing niet meer. heb nu ingesteld dat die de NetBIOS van de DHCP afpakt, en daar word NetBIOS dus uitgeschakeld en pakt die automatisch over op TCP/IP. hij werkt weer! :D

Bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1