[OL 2010] PST Converteren voor Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Hi tweakers,

ik wil na lange tijd gebruik van Office (momenteel 2010) toch eens gaan overstappen naar Mozilla Thunderbird.
E-mail migreren is het voornaamste probleem. Ik vind een aantal pst->eml programma's, maar allen betaald of slechts voor een handvol mails gratis.

Ergens last ik ook iets over een tijdelijke koppeling met een online account, maar ik weet niet of dat met zoveel mails zo handig is.

Heeft iemand nog een oplossing voor handen, of moet ik toch voor een betaalde oplossing gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Om hoeveel data gaat het hier?

Een IMAP account biedt uitkomst voor nagenoeg alle gevallen, alleen kan het uploaden/downloaden van de data enige tijd in beslag nemen. Een Gmail account is virtueel onbeperkt groot dus dat is ook niet direct een beperkende factor.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Maar als je Thunderbird de eerste keer opent geeft hij toch al meteen de mogelijkheid om je mail te importeren? Dan lijkt het mij dat je al een heel eind bent als je alle mails in outlook hebt zitten en je vervolgens die wizzard opstart. Of zie ik dat verkeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Vanuit outlook express en live werkt het zonder problemen.

er is (was?) ook een pst import plugin voor thunderbird

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Aangezien je Outlook Express tot je beschikking hebt kun je ook eerst de import optie van OE gebruiken om je Outlook data in OE te krijgen. Vervolgens kun je de import tool van TB gebruiken om de data over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
De pst bestanden zijn bij elkaar 3.2 gb (al opgeschoond). Kan dus wel even duren met uploaden ja.

Ik heb alles geprobeerd om middels de ingebakken import functie van Thunderbird te werken, maar het wil niet lukken. Outlook geeft dan de melding dat de huidige e-mailclient het verzoek niet kan uitvoeren. Ja, het is de standaard e-mailclient en de registerkeys daarvoor heb ik ook al vernieuwd. Ik heb hier verder alles geprobeerd, maar heb de indruk dat de x64 versie het probleem veroorzaakt, zoals ik al eens eerder had met mijn telefoon syncen.

Qua plugins is er de ImportExportTools maar die werkt niet met pst. De Thunderbird PST Import plugin is oud en werkt alleen met oude versies van MT en oude pst indelingen.

Vandaar dat ik eerst wilde proberen de mails te exporteren als .eml, om die dan met ImportExportTools te importeren. Tot nu toe lijkt me de best werkende optie PSTWalker, maar dat kost mij $50.

Zou ik het eens via OE proberen?
Edit: OE runt niet op W7 toch? Dan zou ik WLM moeten gebruiken, maar daarvan heeft Thunderbird weer geen import wizard van.

[ Voor 5% gewijzigd door frietsje op 13-02-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
De 64-bit versie van wat? Windows of Outlook?
Je kunt de 64-bit versie van Outlook/Office deïnstalleren en de 32-bit versie installeren zonder verlies van data en settings.

Je gaf aan dat je de beschikking had over Outlook Express dus Windows XP. Je kunt in dat geval alles onder Windows XP uitvoeren en dan de bestanden van TB naar je Windows 7 installatie met TB overzetten.

En als je het echt gratis wil doen dan moet je het gewoon in de nacht uploaden en dan is het in de ochtend wel weer klaar om te downloaden in TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Sorry, de 64 bits versie van allebei.
Ik heb destijds ook de 32 bits van outlook moeten installeren, maar wilde even weten of iemand weet dat daar het probleem kan liggen, niet dat ik daarna met hetzelfde zit.

Ik heb overigens geen beschikking over Outlook Express, maar ik zou het wellicht op een VM met xp kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Ja, het kan zeker liggen aan het feit dat je de 64-bit versie van Outlook geïnstalleerd hebt. De import/export tool moet daarop aangepast worden wat zeer waarschijnlijk niet het geval is. De 32-bit versie van Office is nog steeds de aanbevolen versie tenzij je een speciale behoeft hebt wat de 64-bit versie benodigt.

Compatibility met 3rd party tools en add-ins is de hoofdreden dat de 32-bit versie de aanbevolen versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het een idee om lokaal een imap servertje te installeren? Dat is de snelste en makkelijkste manier lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die heb ik laatst ook eens hiervoor gebruikt maar wat een ramp is die software zeg!
Dan kun je beter hMailserver even installeren. Nadeel is wel dat je er een databaseserver voor nodig hebt (mssql compact word meegeinstalleerd als je in de setup aangeeft geen mysql, postgresql of volwaardige mssql te hebben draaien) maar dan heb je wel iets fatsoenlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Thnx voor de ideeën hier, ik ga eens wat zaken proberen.
Eerst toch maar even de 32 bits versie van outlook installeren, mocht dat niet baten dan een lokaal servertje installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Het is me inderdaad gewoon gelukt met 32 bits OL, ging daarna allemaal snel en feilloos MT in.

Bedankt verder voor jullie ideeën en hulp :)
Pagina: 1