[X] Makkelijke window manager voor zusje

Pagina: 1
Acties:

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zoek een makkelijk in te stellen X window manager voor mn zusje. Daarbij moet ie ook niet al te zwaar zijn.

Zelf gebruik ik IceWM, die op zich heel goed is (snel, compact, ultra-tweakbaar), maar daarbij moet je om je buroblad te veranderen de config files zelf editen. Dat moet dus niet.

Maakt verder niet uit of ie GNOME/KDE compliant is.

bvd

• N8w8
  • Niet online
Aangezien niemand reageert, had ik dit dan beter in NOS kunnen zetten, ondanks dat dit soort topics daar niet horen?

• N8w8
  • Niet online
Sorry, ff testen of mensen uberhaupt hierop kunnen reageren.

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Is inderdaad best op te reageren hoor :) Maar beter ff in Non windows denk ik. Aangezien ik newbie wat betreft Linux ben, heb ik geen flauw idee, welke windowmanager dan beter voor je is. Vraag anders een moderator om dit topic te verplaatsen.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• N8w8
  • Niet online
Ok phew, het werkt dus toch :)

Maar dit hoort in principe gewoon in SA. Er bestaan namelijk ook X servers voor Windows, en het heeft niet veel met operating systems te maken, maar met gewone software (een window manager is immers een gewoon programma wat op een ander programma draait, wat op zijn beurt weer draait op een OS).
Daar komt bij dat heel veel vragen over progs die ALLEEN MAAR onder MS Windows draaien zelfs in dit forum terecht komen. Dan hoort een multi-platform progje hier ook wel thuis dacht ik zo.

Het gaat trouwens niet over Linux maar over FreeBSD (alsof NOS==Linux) ;)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

KDE en Gnome zijn makkelijk in gebruik.

[edit] Ow, niet al te zwaar :).

Enlightenment?

• N8w8
  • Niet online
Hm,
Was Enlightenment niet de default wm voor GNOME?
Volgens mij was Enlightenment best zwaar.

• Bigs
  • Niet online
Afterstep (is nog iets lichter als windowmaker). Of gewoon FVWM2.. is op zich nog best handig hoor.

• N8w8
  • Niet online
Window maker is ook nogal groot of nie?
Afterstep heeft een beetje teveel featues denk ik. En het configen van fvwm2 lijkt me iets te moeilijk voor een Windowsgebruiker annex paardenfreak van 17 :)

Nu ik die links (tnx) ff doorloop weet ik weer waarom ik IceWM heb gekozen. Snel, stabiel, nagenoeg bugvrij, ultra-tweakbaar en compact.
Ik neem dat dan wel en schrijf een gtk-perl scriptje om het te configen ofzo.
(sorry het is niet de bedoeling dat dit als IceWM reclame klinkt. ;))

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik denk dat KDE of gnome (als de machine het goed kan draaien) het makkelijkst is.

• N8w8
  • Niet online
Oke, het wordt dan KDE, GNOME of IceWM. Ik zal t allemaal ns uitproberen.
Pagina: 1