• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De batterij van m'n videocamera is na een hele tijd niet gebruikt niet meer zo goed.
Omdat het ook handig is een extra batterij te hebben (langere schiettijd) ben ik op zoek naar een extra exemplaar gegaan.

Een origineel battery pack namelijk een canon BP-809 is vrij prijzig, zo rond de 75 euro.

Hier en daar zie je echter ook replica's zoals deze voor minder dan 3 tientjes.

Ik stel me de vraag of het schadelijk voor je apparatuur kan zijn om met replica's kan werken? Even snel zoeken op '809' in dit forum leverde me meldingen op dat de batterijstatus van je camera niet meer werkt bij replica's, en dat je soms de batterij enkel met een externe lader kan opladen.
Vooral dat eerste lijkt me knap vervelend en een reden om eventueel toch een originele accu te overwegen.

Zijn er tweakers met ervaring hiermee? Wat is wijsheid?

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 11:18
Denk niet dat ze schadelijk zijn, vaak komt het uit dezelfde fabriek. Heb hier een oude sony handycam voorzien van een nieuwe batterij vanaf ebay en gaat veel langer mee, voor een fractie van de prijs.

Als ik zoek op BP-809 krijg ik iets als dit: http://www.ebay.com/itm/D...eries&hash=item3f117959d0
+- 5 euro inc verzendkosten, en is waarschijnlijk exact dezelfde als de replica die op de nederlandse site wordt aangeboden. Enige nadeel is dat het +-2 weken kan duren voordat het pakketje gearriveeerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door C.Hariri op 13-02-2012 15:10 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ik heb zelf een Canon EOS 550D (LP-E8 batterij) en gebruik regelmatig een batterij die niet van Canon is. Werkt in mijn geval prima. De prijs scheelde in mijn geval ongeveer 50%. Gewoon de batterij bestellen via die Ebay link, en mocht het niet werken dan maakt het niet gek veel uit want was is +-11 euro nou? Als het wel werkt heb je enorm veel geld bespaard. Wie niet waagt wie niet wint ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Heb voor mijn toenmalige 1000D ook wel eens neppers via ebay besteld, maar enkel maar gebruikt als backup omdat ze zo weer leeg waren. Misschien dat je het treft qua kwaliteit, maar er is ook een heleboel rommel.

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 10:14
Iemand ervaring met deze situatie bij een Nikon D3100? (mochten die er zijn)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb redelijk wat namaakbatterijen gezien/gebruikt en het merendeel was best aardig. Ja een originele canon is beter... maar ook veel duurder.
Heb een grip voor een 350D van Ansmann , en wat losse accu's van Phottix, over beide ben ik eigenlijk goed te spreken. Het is wel iets duurder dan 11E, maar een mooi alternatief voor Canon.
Pagina: 1