Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teruggaan beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo Adjes,

Allereerst wil ik vertellen dat het hier mooi en netjes en opgeruimd word.
Daar bedoel ik mee, dat onzinnige dingen worden verwijderd of een modbreak word doorgevoerd, een geintje op z'n tijd mag, maar jullie zorgen er wel voor dat het netjes blijft.
Belangerijk voor mensen wiens zelf vertrouwen niet heel hoog ligt
Dank daarvoor en keep up the good work.

Welnu mijn probleem....
Soms ben ik zo geest driftig aan het typen (hetzij op het forum of review.) Dat ik soms hardgrondig met me back-space omga. Ik en mijn back-space hebben een haat liefde verhouding maar dat doet nu niet terzake.
Als ik geest drifit aan het drukken ben springt in elke browser dan terug naar de vorige pagina. (Dit is niet als ik me backspace lang ingedrukt houd) Je weet wel wat ik bedoel dat langdurig tikken op de back-space.
Op diverse forums waar ik ben aangemeld, komt er dan een waarschuwing te voorschijn of ik de pagina wil verlaten. Gelukkig kan ik dan voorkomen dat ik weg ga uit het bewerkingsgebied door gewoon op nee te drukken. Hier is dat niet zo. Is er misschien een mogelijkheid dat dit word doorgevoerd of ligt het domweg aan me instellingen hier op het werk en thuis?? Of bestaat die mogelijkheid niet?

Verder wil nog toevoegen dat ik hier graag terug kom.
Indien mijn vraag verkeerd sta, gaarne verplaatsen naar een ander forum.

Dank voor uw reactie op mijn vraag

Johann Sebastian Bach

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan klik je toch gewoon weer op de forwardknop in je browser? Dan zit je weer op de pagina waar je wezen moet :)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Ja dat doe ik ook, maar dan is mijn scherm weer helemaal leeg, en ben ik vergeten wat ik schreef :(

Johann Sebastian Bach

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nivida_intel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:39:
Ja dat doe ik ook, maar dan is mijn scherm weer helemaal leeg, en ben ik vergeten wat ik schreef :(
Dan moet je een goede browser nemen. Ik zit op Chrome (Chromium), die zet gewoon je teksten terug als je weer op forward klikt ;)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met diverse browsers (Chrome IE Firefox etc.) maar bij mij haalt iedere browser gewoon alles weer leeg.

Johann Sebastian Bach

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 11:34
Google Chrome (v17, osx) heeft inderdaad deze functie ingebouwd.
Maar een dergelijke functie in de website zal wel hulpzaam zijn voor onze IE gebruikers.

Is heel frustrerend als je je epistel kwijt bent omdat je fanatiek aan het backspacen bent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In zowel IE8 die ik tot voor kort gebruikte als Opera, m'n huidige browser blijven die teksten er gewoon instaan hoor.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Dan staat er bij mij dus iets mis!
Gebeurd me vooral bij (b)verwerking van de review dat het weg is!

Johann Sebastian Bach

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Er zijn genoeg browsers, en plugins voor die browsers, of gewoon volledige programma's die je kunnen helpen om geen informatie kwijt te raken.
Informatie die op je HD word opgeslagen is altijd op één of andere manier terug te vinden (maar soms wel heel moeilijk te vinden zonder de juiste programma's)
Informatie die alleen in RAM staat kan snel verloren gaan.

Als Tweakers.net een systeem zou inbouwen waar de teksten die je typt in kleine buffers (of realtime) worden doorgegeven aan de server om daar opgeslagen te worden, dan is Tweakers.net bezig met problemen op te lossen die eigenlijk door de gebruiker zelf moeten worden opgelost.
Soms ben ik zo kwaad of geirriteert een reactie aan het schrijven dat ik vaak blij ben dat ik mijzelf nog even tegen hou en gewoon niks post (helaas lukt dat heel vaak ook niet).
Ik zou niet willen dat die informatie toch op de servers terecht komt.
Er is dus een balans tussen privacy en comfort nodig.

Vroeger als ik lange reacties ging typen dan kopieerde ik mijn tekst regelmatig naar kladblok en sloeg het daar eventueel op. (nu werk ik vooral met notepad++).

Maar dat is allemaal omslachtig. Als Firefox goed geïnstalleerd is en up to date dan kan het alles wat je intypt herstellen bij een crash en zelf bij een reboot. Echter als je van een pagina weg gaat dan kan deze informatie verloren gaan. Er zijn wel programma's (meest extreme is een keylogger of iets dat echt alle input opslaat) maar ook plugins die je hier bij kunnen helpen.

Dus download de nieuwste versie van Firefox of Chrome en zoek een plugin die alles wat je op internet intypt in realtime opslaat op je HD zodat je nooit meer iets hoeft kwijt te raken.

Nu plaats ik mijn reactie vaak te vroeg en ga daarna mijn tekst even nalezen om schrijffouten er uit te halen en het wat meer gestructureerd te maken.

Aan de andere kant ben ik soms blij als een schrijfsel verloren gaat. Want vaak herschrijf ik het dan een stuk beter. Dat is wel wat extra moeite, maar geeft ook een hogere graad van bevrediging.
Succes!

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 12:15

Haan

dotnetter

Nooit geweten dat je met backspace naar de vorige pagina gaat :X Dat is namelijk best handig 8)7
Maar dit heeft dus niks met beveiliging te maken, het is een feature request, die kan je hier kwijt :)
Het is eerlijk gezegd niet een feature waar ik zelf heel blij van zou worden, dus als het er ooit komt, dan graag optioneel.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is heel eenvoudig om bij het beginnen met tikken in een (quick)replytextarea middels javascript het event onbeforeunload te koppelen, waardoor de gebruiker een popup krijgt of 'ie wel zeker weet dat 'ie de pagina wil verlaten. De devvers zouden dit kunnen implementeren.

Dat die popup een gedrocht is waar menig UX-expert puppy's om vermoordt is een tweede. Daarnaast moet het gewoon niet nodig zijn, want zoals gezegd zou je browser de tekst moeten onthouden. Ook tijdens het tikken van deze reactie kan ik gewoon op Vorige en weer op Volgende klikken, dan staat m'n tekst er nog gewoon.

Als er individuele pagina's zijn waarbij dit niet werkt (je spreekt over het schrijven van een productreview), kun je voor die specifieke pagina uiteraard wel een devver vragen om te kijken of daar misschien iets mis mee is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Haan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:57:
Nooit geweten dat je met backspace naar de vorige pagina gaat :X Dat is namelijk best handig 8)7
Uw lidmaatschap is bij deze opgezegd. 8)7 :P

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
@Kain
Soms ben ik blij dat het weg gehaald is, maar als je iets wilt toevoegen aan je review, dan is dit zwaar irritant.
IE 9 is geinstalleerd met alle update's + IE7 pro en dan helpt het nog niet. Op het forum vind ik het minder erg dan bij review

@CodeCaster
Ik ga gewoon een devver aanschrijven om te vragen of dit kan worden toegepast. Moet ik dit via topic? E-mail of dm doen?? En waar kan ik ze vinden

Johann Sebastian Bach

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
De devvers vindt je in Lieve Devvers

Je kan het beste even een TR aanmaken (via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif boven dit topic) met het verzoek om het topic te moven naar LD.

Edit: RobIII was weer eens te snel }:|

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 13-02-2012 15:25 ]

Desktop | Server | Laptop

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nivida_intel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:05:
@CodeCaster
Ik ga gewoon een devver aanschrijven om te vragen of dit kan worden toegepast. Moet ik dit via topic? E-mail of dm doen?? En waar kan ik ze vinden
Lieve Devvers maar ik heb je topic al gemoved. Wel zou ik graag een betere suggestie voor een topictitel van je ontvangen want "beveiliging" dekt nou niet bepaald de lading ;) Dit voorstel kun je indienen middels een Topic Report (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif)

Je kunt er gif op innemen dat deze 'feature' er niet gaat komen. Zoals gezegd is dit een gedrocht van een UX en ik, for one, zou er kneitergek van worden elke keer als ik 'back' wil om met zo'n popup geconfronteerd te worden.

Voor zover ik weet werkt 't gewoon goed in alle major browsers; als je een probleem hebt zou dat een specifieke pagina kunnen zijn (geef dan aan welke(!), heb je 't hier bijvoorbeeld ook?) en anders moet je eens gaan kijken of je gebruik maakt (wellicht onbewust) van een (transparante) proxy oid.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 13-02-2012 15:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat RobIII zegt. Ik kan er voor de rest weinig aan toevoegen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.