Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alleen ingevulde delen van html-formulier laten meezenden

Pagina: 1
Acties:

• lverstoep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allemaal,

Ik worstel al een hele tijd met dit probleem, daarom hoop ik dat iemand hier misschien nieuw licht op kan werpen. Met google en vrienden met expertise kom ik er helaas niet uit. Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Probleem:
Op een website voor een marktenorganisator heb ik html-formulieren waarmee marktkooplieden zich kunnen opgeven voor een markt. Hierbij geven ze óf een aantal marktkramen óf een aantal meters op. Omdat dit formulier zo ontzettend lang is (25+ velden), krijgt de marktenorganisator elke keer een hele lijst met mogelijke markten binnen, ook al geeft de marktkoopman zich maar voor één markt op. Met andere woorden: alle in te vullen velden worden meegezonden.

Vraag:
Heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat alleen de ingevulde velden in de mail naar de organisator komen te staan? Of heeft iemand misschien een voorstel voor een alternatief (ombouwen van het formulier)?

Ik maak nu gebruik van een externe htmlform-verwerker die het formulier naar de organisator mailt (dus geen eigen php script).

Website marktenorganisator met het betreffende formulier

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk met javascript wat de value is van een veld. Als die leeg is dan stuur je 't ding niet mee.

Er zijn vast meerdere manieren, maar dit is de eerste die me te binnenschoot.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wellicht handig om te melden wélke "externe htmlform-verwerker" je gebruikt :)

• lverstoep
Ik wist niet in hoeverre ik dat mocht linken. Ik heb de link toegevoegd :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Geen standaard formulier-verzender gebruiken? Die verstuurt gewoon alle velden (zoals het hoort).

Anders kun je een javascript-oplossing eromheen bouwen, maar echt netjes is dat niet natuurlijk.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

lverstoep schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:54:
Vraag:
Heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat alleen de ingevulde velden in de mail naar de organisator komen te staan? Of heeft iemand misschien een voorstel voor een alternatief (ombouwen van het formulier)?
Met vragen over 3rd party scripts zal je toch bij die partij moeten zijn: http://allforms.mailjol.net/forum.php

Als alternatief zou ik eens kijken naar Wufoo; hoor ik veel goede verhalen over en zo op het eerste gezicht ziet er het veel beter uit dan je huidige 'aanbieder'.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Wufoo is best ok. Gebruiken we toevallig bij de Hogeschool Rotterdam inmiddels ook.

De code die eruitkomt is niet altijd even perfect, maar voor een formuliergenerator bovengemiddeld in verhouding tot de concurrentie ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:44:
Wufoo is best ok. Gebruiken we toevallig bij de Hogeschool Rotterdam inmiddels ook.

De code die eruitkomt is niet altijd even perfect, maar voor een formuliergenerator bovengemiddeld in verhouding tot de concurrentie ;)
Het is in zulke gevallen altijd een afweging natuurlijk. :) Elk formulier helemaal zelf met de hand maken levert vrijwel altijd betere code op (en is flexibeler), maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

In het geval van de topic starter, denk ik dat het op maat (laten) maken geen optie is... :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• lverstoep
Heel erg bedankt voor alle feedback, ik ga in ieder geval Wufoo even bekijken :)

• lverstoep
Het is opgelost! Ik ben met mailjol naar een plus account gegaan (is 10 dollar per jaar, valt mee dus) en nu kan ik een 'custom email format' aangeven en nu stuurt het alleen de ingevulde velden! *opluchting*
Pagina: 1