Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADVIES: Nieuwe Systeem voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

zoals in de titel te lezen is ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem voor mijn videobewerking-hobby.
Ik heb zelf al divers sites en fora's doorgestruind echter zou ik graag wat feedback willen.
Hieronder zal ik de diverse onderdelen opsommen:

Processor: Intel Core i7 2600K
Moederbord: Asrock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 ipv Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3)
Geheugen: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9Q-16GBXL 16 GB
CPU-koeler: Scythe Mugen 3
Computerkast: Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Videokaart: Asus ENGT440/DI/1GD5
Geheugenkaartlezer: Akasa AK-ICR-07U3
Blu-ray brander: LG BH10LS30 Zwart
SSD: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
Beeldscherm: Samsung Syncmaster S27A350H

Overige harde schijven heb ik nog (10 stuks) en ook een muis en toetsenbord.
Als iemand nu een supergoede tip heeft voor een nieuw toetsenbord en muis dan hou ik me van harte aanbevolen.

Voor zover mij bekend weet ik dat het moederbord wat ik nu heb gekozen geen Ivy bridge cpu zal ondersteunen, maar als dat tegen die tijd allemaal verder ontwikkeld is zal ik waarschijnlijk een nieuwe mobo cpu en geheugen kopen (ik zie dan ook op dit moment niet in wat de meerwaarde is om een moederbord te kopen b.v. Asrock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 (die gelijk 60,- euro duurder is). Voor zover ik weet zal het ook niet heel veel sneller zijn, kwa bewerken (correct me if i'm wrong)

Dan de videokaart, die is vrij simpel. Dat komt omdat ik kwa videobewerking niet veel zal omzetten maar alles op de hoogste kwaliteit zal houden. Dus geen full hd naar dvd kwaliteit conversie. Volgens deze site http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm heeft het dan geen zin om een zeer dure videokaart te nemen aangezien er niet superveel snelheidswinst te behalen valt.

De vragen waar ik mee zit:
Heeft het nut om eventueel meer intern geheugen te nemen dan de 16GB die ik nu heb. Zo ja welke zou dan compatible zijn met het moederbord? Want dit is het hoogste wat ik kon vinden in de geheugencompatibilitylist.
Kloppen de zaken die ik her en der via internet heb gevonden (die ik in bovenstaande verhaal heb gezet)?

Alvast bedankt voor het meedenken, 2 weten meer dan 1 ;-).

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Wat houd videobewerking voor jou in?
Een Z68 moederbord is een betere keuze voor videobewerking. (en algemeen)
2500k voldoet prima, maar 2600k is niet meteen zonde van het geld dus geen probleem.
Meer dan 16GB geheugen is verre van een noodzaak, sneller geheugen is mijn inziens dan een betere optie, CL9 1866 zorg toch voor een 1-4 fps sneller videobewerken.
Je voeding is zwaaaar overkill, een efficiente 80+gold voeding van 380 watt zou ideaal zijn voor dit systeem.
Scythe Mugen Rev2B is beter
Videokaart heb je niet nodig
Blu ray brander, ga je die echt gebruiken?
Geheugenkaartlezer moet je zelf weten uiteraard
SSD beetje krapjes, maar prima ding.

Scherm heb ik geen verstand van.

De zaken die je op internet hebt gevonden kloppen.

Enige opmerking op bovenstaande is dat adobe premier geloof ik geen intel quicksync ondersteunt, als je die exclusief gebruikt dan kan een cuda kaart helpen, ik vermoed dat GTS450 een sweetspot heeft wat betreft prestaties en verbruik maar het kan zijn dat een 420 430 of 440 ook goed voldoen. Gebruik je ook andere programma's dan is quicksync van intel veel sneller. (Z68 benodigd)

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-02-2012 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Om het plaatje even compleet te maken.
Ik heb de volgende filmcamera: Sanyo VPC-HD2000.
Hiermee film ik Full HD: 1920 x 1080 (60 fps/ 24Mbps).
Dit materiaal wil ik vervolgens gaan monteren / bewerken / knippen / ander muziekje eronder, dat soort zaken.
Maar het behoud dus deze kwaliteit geen conversie / omzetten naar dvd-kwaliteit (niet vaak denk ik).

Kan je me misschien uitleggen waarom een Z68 toch beter zal zijn?
Het geheugen wat ik hier heb neergezet is de enige en snelste 16GB module die in hardware geheugencompatibilitylist is die ik heb kunnen vinden.
Memory Support list van de Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3)
http://www.asrock.com/mb/...l1ty%20P67%20Professional
Memory Support list van de Asrock Fatal1ty Z68 Professional Gen3
http://www.asrock.com/mb/...20Gen3&cat=Specifications

De blu-ray brander heb ik inderdaad nodig aangezien ik de films die ik maak wil branden op bluray.
De geheugenkaartlezer heb ik nodig om de SDkaartjes waarop ik film leeg te trekken :-).

Deze ssd is puur voor OS en software. Denk je dat het loont om 1 SSD extra te kiezen om op te bewerken?

Update:
De software die ik wil gaan gebruiken zijn de volgende:

Adobe Premiere Pro
Cyberlink Powerdirector

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 13:15 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Waarom een P67 moederbord?
Als je bv genoeg hebt aan de GPU van de processor de Intel HD Graphics 3000 dan kun je de videokaart achterwege laten en voor een H67 moederbord gaan,scheelt weer de nodige euro's en kun je er waarschijnlijk straks ook gewoon een Ivy instoppen.
Voeding is veel te zwaar of je moet alle 10 schijven tegelijk aanspreken maar dan nog schat ik dat je niet aan de 400W komt,dus ik zou bv gaan voor de Be Quiet Straight Power E9 400W.

Een Z68 is eigenlijk een combinatie van P67 en H67,dus wel kunnen overklokken en de GPU van de processor gebruiken.
Ben je niet van plan om te gaan overklokken dan kun je beter voor een H67 moederbord gaan.

Als je nog 10 hd's hebt is een kast met een hotswapbay wel makkelijk bv de Coolermaster Silenceo 550 en je kunt in deze kast ook sd kaartjes stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door audiojunk op 13-02-2012 13:39 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
TWeaKLeGeND schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:57:
.... Gebruik je ook andere programma's dan is quicksync van intel veel sneller. (Z68 benodigd)
Volgens mij heb je niet per se een moederbord met een Z68 chipset nodig om gebruik te maken van Intel Quick Sync (IQS). De IQS logica zit in alle tweede generatie Core i3/i5/i7 processoren verwerkt en staat dus los van de gebruikte chipset. Ondanks dat blijft een mobo met een Z68 chipset een goede keuze ;).

Je doet er goed aan om te kijken welke software je gaat gebruiken. Als die software ondersteuning heeft voor IQS dan heb je geen losse videokaart nodig. Er is overigens een plugin beschikbaar voor de Adobe producten waarmee je gebruik kunt maken van IQS: http://software.intel.com...ro-and-consumer-products/. Heb het zelf niet getest en weet ook niet hoe goed het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 13-02-2012 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ TWeaKLeGeND
De reden voor de Scythe Mugen 3 is omdat deze kleiner is en daardoor makkelijker te installeren is, tevens is die niet veel duurder en uit de reviews blijkt dat hij kwa koeling niet veel scheelt met Scythe Mugen Rev2B.
Was jou redenatie dan ook dat hij kwa koeling net iets beter functioneert of had je nog een andere reden?

Kwa voeding vind ik het niet zo erg dat het overkill is, dan hou ik altijd wat speling met eventuele extra dingen die ik nog inbouw. (ook voor de toekomst met eventueel een nieuw systeem). Verder is deze voeding modulair, wanneer ik dan een gold en modulair zou nemen kom ik gelijk een prijsklasse hoger.

Aangezien ik verschillende programma's ga gebruiken behoud ik toch liever de videokaart, wel heb ik je (jullie) tips met betrekking tot het moederbord overgenomen en aangepast naar een Z68 model. (ik had nog wat speling met de kosten nml. max 1500,- ).

Nu nog even kijken naar het geheugen, maar volgens mij word dat lastig.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit topic gaat op slot. Zouden we dan toch een plek voor je vragen hebben? Uiteraard! Best Buy Guide overzichtstopic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.