Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de topics over Kobo en Kindle wel gelezen (niet helemaal volledig) maar ik wou een beetje meer info weten ook van mensen met hele recente ervaringen. Vooral is voor mij de 2de vraag belangrijk.

Ik haat het om te beginnen met zo'n algemene vraag, maar ik ben geïnteresseerd in mensen's ervaringen met eReaders van Kindle, BeBook, en Kobo. Ik vind prijs belangrijker dan functies. Ik wil gewoon een basic ereader met een goede (E-Ink)-scherm (6"), een goede levensduur van de batterij, en niet veel zorg over de toeters en bellen. Ik zal waarschijnlijk boeken DL op mijn pc en zet ze over, dus ik heb niet eens draadloos nodig.

Mijn 2e vraag gaat over het kopen van Engels boeken uit de Amazone / Kobo / etc boekwinkels. Heeft iemand een Engels boek gekocht en niet in staat was om dit te doen wegens internationale auteursrechtelijke kwesties? Zijn meeste boeken beschikbaar? Iemand enig ervaring mee? Moet ik een VPN opzetten omte krijgen wat ik wil? Ik woon in België, btw, niet Nederland.

Alvast bedankt voor alle antwoorden! Cheers! :)

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 13-02-2012 11:53 ]

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
vraag 1: Kindle 4 (of ook baby) de prijs ligt rond de 120 euro en het doet wat het moet doen, nl boeken leesbaar maken

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:45:
Ik heb de topics over Kobo en Kindle wel gelezen (niet helemaal volledig) maar ik wou een beetje meer info weten ook van mensen met hele recente ervaringen. Vooral is voor mij de 2de vraag belangrijk.

Ik haat het om te beginnen met zo'n algemene vraag, maar ik ben geïnteresseerd in mensen's ervaringen met eReaders van Kindle, BeBook, en Kobo. Ik vind prijs belangrijker dan functies. Ik wil gewoon een basic ereader met een goede (E-Ink)-scherm (6"), een goede levensduur van de batterij, en niet veel zorg over de toeters en bellen. Ik zal waarschijnlijk boeken DL op mijn pc en zet ze over, dus ik heb niet eens draadloos nodig.

Mijn 2e vraag gaat over het kopen van Engels boeken uit de Amazone / Kobo / etc boekwinkels. Heeft iemand een Engels boek gekocht en niet in staat was om dit te doen wegens internationale auteursrechtelijke kwesties? Zijn meeste boeken beschikbaar? Iemand enig ervaring mee? Moet ik een VPN opzetten omte krijgen wat ik wil? Ik woon in België, btw, niet Nederland.

Alvast bedankt voor alle antwoorden! Cheers! :)
Eerst vraag 2: ik heb nog nooit problemen gehad met aankopen van engelse boeken. Om er zeker van te zijn dat alle wegen open liggen raad ik je echter aan om te gaan voor een reader waar je gemakkelijk boeken kan sideloaden (momenteel: Sony PRS-T1 en Kobo Touch). Dan ben je niet gebonden aan één bepaalde boekwinkel (ben je wel als je een Kindle koopt!) maar kan je gaan shoppen om de beste prijs te bemachtigen.

Vervolgens vraag 1. Ikzelf heb de Kobo Touch gekocht wegens de prijs (129€ - 5% ledenkorting in punten bij Fnac). Ik zie een aantal redenen waarom de Sony misschien een betere aankoop was geweest, maar niets daarvan vind ik erg genoeg en de kosten besparing is mooi meegenomen. Bovendien vind ik het wel eens leuk de underdog te steunen (Kobo is echt wel klein in vergelijking met big bad Sony).
Redenen om toch Sony te kopen:
- Android based & kan geroot worden
- betere woordenboeken
- bladeren kan ook met knoppen

Verwijderd

Topicstarter
1st, Sorry voor mijn slecht Nederlands.

Bedankt Tarkin & Dryhte voor de antwoords. Dryhte, het is goed te weten dat jij nooit problemen had met Engelse boeken to kopen. Dit is/was mijn grootste vrees, want copyrights is iets dat ik al eerder heb tegengekomen.

Cheers

Verwijderd

Ik heb zelf een kindle touch en vindt het aankopen bij amazon het lekkerst, heb ook een Sony PRS 650 maar die gebruik ik eigenlijk niet meer. Voor mij is het gemak van de kindle namelijk het beste..boek kopen met 1 click en binnen een paar seconde staat hij op je reader zonder hem aan je pc/mac te hoeven koppelen met kabels, ADE etc te hoeven activeren.

Plus niet te vergeten de tig gratis boeken die je bij amazon kan vinden..overgrote gedeelte van mijn boeken op mijn kindle zijn gratis en maar een klein gedeelte is betaald, en dan nog zeer goedkoop, meestal onder de 5 dollar.

Ik loop heel af en toe tegen regio restricties op, maar vindt dat niet onoverkomelijk. Ik kan dan het boek altijd nog ergens anders kopen en converteren naar kindle formaat en evengoed op mijn kindle lezen. Of als het echt moet (maar liever niet) pak ik mijn prs 650 voor die boeken.

Maar eigenlijk grootste reden waarom ik kindle over bijvoorbeeld een Sony prefereer..het draadloze gebeuren en de tig gratis boeken.

Trouwens zou de PRS-T1 echt niemand aanraden als je leest wat voor problemen dat ding constant heeft..nu lees ik al weer over een nieuwe bug na de laatste firmware upgrade..ik zelf ben in ieder geval blij dat ik niet voor dat apparaat gegaan ben om mijn PRS 650 te upgraden, maar voor kindle heb gekozen. Maar ga niet op mijn mening af, lees de topics zou ik zeggen en make up your own mind. :P

Verwijderd

Topicstarter
Veel bedankt Dax, voor uw vriendelijk en uitgebreid antwoord.

Toen ik in de VS woonde was ik en big fan van Amazon en dat zal altijd zo blijven. Maar, (sorry voor de engels) it pisses me off dat als ik in Duitsland of Frankrijk woonde moest ik alleen maar 99 euro betalen voor een kindle. Maar ik kan van hun niet bestelen omdat het niet naar Belgie mach gestuurd worden dus moet ik 120+ euro betalen voor een uit de VS. Niet slim van Amazon, vind ik. Uit principe allen wil ik dat echt niet doen, maar ja, zo is het leven. :)

Uit mijn recherche lijkt de Kindle een hele goede apparaat te zijn dus zal ik het mischien toch doen. Gebruikt uw Calibre om uw ebooks to converten?

Cheers

Verwijderd

Dat komt omdat amazon jammer genoeg ieder land die zijn eigen amazon winkel heeft insluit in die winkel..was eerst enthousiast dat Amazon een Nederlandse site ging openen maar daar ben ik nu minder blij mee omdat ik waarschijnlijk binnen die winkel ingesloten ga worden en dus straks alleen kindle boeken van de Nederlandse site kan halen en niet meer van de US site en dus waarschijnlijk meer moet gaan betalen.

Ik gebruik calibre om boeken te converteren mocht dat nodig zijn ja.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:13

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vergeet ook niet te kijken naar de Nook simple touch, goede prijs, rootbaar, SD kaartje. Leuk ding is het ook.

Tevens ook de Iriver story HD (goedkoop, hoge resolutie, geen poespas)

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1