Mac snapshot utility

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb even zitten zoeken, maar ik heb nog niet een dergelijke utility gevonden voor Mac OS X.

Op onze helpdesk hebben we een aantal MacBook's voor uitleen. Echter, elke keer moeten deze handmatig hersteld worden naar de fabrieksinstellingen. Voor Windows gebruiken we een soort snapshot utility, die heel snel (lees: 10 seconden), de wijzigingen terugdraait en dus alles verwijdert.
Is er ook dergelijke utility voor Mac? Ik weet dat Time Machine local snapshots ondersteund, maar dat is geloof ik niet helemaal wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Misschien eens kijken naar Paragon Snapshot voor Mac.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het lijkt de truc te doen.

Review:
http://www.itreviews.com/...me-snapshot-for-mac-os-x/

Website:
http://www.paragon-software.com/home/snapshot-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt natuurlijk met het SchijfHulpProgramma een kloon trekken van de harddisk en die gewoon weer overpompen.

Een en ander kun je ook bereiken door je useraccount goed dicht te timmeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zou ook eens kunnen kijken naar dingen als Norton Ghost (of iets vergelijkbaars), met een aparte bootdisk of PXE-BOOT kun je vast ook een Mac machine daarmee imagen (zowel maken als terugzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:59:
Je zou ook eens kunnen kijken naar dingen als Norton Ghost (of iets vergelijkbaars), met een aparte bootdisk of PXE-BOOT kun je vast ook een Mac machine daarmee imagen (zowel maken als terugzetten).
Klopt, maar dat is een stuk trager dan wat hij aandraagt als windows-oplossing.

Ik zou dan inderdaad ook eens voor paragon snapshot kijken. Paragon maakt over t algemeen erg nuttige en bruikbare software voor de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm... Wat dan eventueel ook nog een optie is: rebornkaarten die met Mac compatible zijn? Dan zijn alle wijzigingen na elke reboot direct verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik vind de Paragon oplossing er erg goed uit zien. We gaan het momenteel proberen met Lion Server. Ik ben eens benieuwd of dat een beetje makkelijk te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kijk dan ook eens naar DeployStudio. Wellicht niet helemaal de optie die je zoekt maar misschien dat je het voor andere zaken nog goed kunt gebruiken.
Pagina: 1