Multithreaded access op entity framework 4 entities

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:50
Ik ben op dit moment bezig met een project waarbij ik de entity objects van entity framework 4 moet benaderen van uit een multithreaded omgeving.

Nu heb ik niet heel veel ervaring met multithreading, maar ik vermoed dat het problemen gaat opleveren als ik deze objecten van uit meerdere threads ga gebruiken. De reden hiervoor is dat de objecten maar aan 1 context tegelijk mogen worden geattached. Dus als een object vanuit meerdere threads wordt gebruikt kan het zijn dat dat een object aan 2 contexten wordt ge-attached.

Nu heb ik al gezocht naar wat de best practices zijn in deze situatie, en ik lees op veel sites dat het gangbaar is om de database objecten te gebruiken als DTO's en deze bijvoorbeeld via AutoMapper te mappen naar Business Entities die in de applicatie worden gebruikt. Sowieso leek het mij wenselijk om de business entities te scheiden van de database objecten.

Nu is mijn vraag aan jullie, is dit een gangbare manier om met deze situatie om te gaan? Of zijn er alternatieve manieren om dit op te lossen.

Edit. Ik kan helaas geen POCO objecten gebruiken omdat deze problemen hebben met de mySQL connector van Oracle. Vandaar dat ik de model-first ( via de model designer ) gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Xeo op 13-02-2012 10:18 ]