Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk Werkgeheugen en Processorkoeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:07
Ik ben van plan om na 5 jaar weer eens mijn PC te upgraden. Mijn keuze voor een mobo en CPU zijn al gevallen op de Asrock Z68 Extreme3 Gen3 en de Intel i5 2500K.

Alleen wil ik deze keer eens gaan overclocken dus een aftermarket koeler (liefst geen water koeling) zou wel zo handig zijn lijkt me. Mijn oog is gevallen op de Thermalright Silver Arrow. Verder heb ik me er in het verleden nooit echt druk om gemaakt wat voor werkgeheugen ik pakte (ik keek alleen naar de prijs en het aantal GB's), dat wil ik deze keer ook beter aanpakken. Mijn voorlopige keuze is gevallen op GeIL Black Dragon (2x 4GB).

De PC zal vooral voor gamen gebruikt gaan worden met af en toe eens AutoCAD, Photoshop en Solidworks (het renderen gebeurt op een dedicated computer). Mijn budget voor het werkgeheugen ligt (het liefste) rond de €50 (€100 de max) met 8GB minstens. Het zelfde budget voor de koeling tot maximaal €100.

Dus enige tips of adviezen van wat ik het beste zou kunnen pakken zijn welkom.

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Je kan beter je vraag hier posten [BBG Aanschaf] Gamesysteem. Ik zal je hoe dan ook wat advies geven. Ten eerste heb je een ruim budget voor zowel geheugen als koeling. Mocht je dit daadwerkelijk uit willen geven zou ik mijn procc waterkoelen.

pricewatch: Corsair Hydro Series H80
pricewatch: Corsair Hydro Series H100
pricewatch: Antec H2O 620
pricewatch: Antec H2O 920

Dit zijn 4 CPU waterkoelsetjes die binnen je budget vallen. Je moet zelf maar even reviews bekijken of je hierin geinteresseerd bent, daarnaast is het ook belangrijk om te kijken of deze setjes in je Case passen.

Als je luchtkoeling wilt zou ik voor Scythe gaan.

pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
pricewatch: Scythe Ninja 3 Silent Version (hier is volgens mij ook een Revisie van gereleased maar die kon ik niet zo snel vinden).

Deze koelers zijn redelijk goedkoop en leveren goede koelprestaties.

Het door jou gekozen geheugen zou voor mij niet de eerste keus zijn. Het is duur. De volgende keuzes zijn eigenlijk net zo goed voor minder geld.

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile (low profile geheugen kan handig zijn als je CPU koeler groot van formaat is).
pricewatch: Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G

Dit zijn voor mij kwalitatief goede producten die binnen jou budget vallen. Je gaf aan liefst geen waterkoeling te willen, maar voor jou budget zou ik deze kant en klare systemen in ieder geval in je keuze meenemen.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

http://www.asrock.com/mb/...del=Z68%20Extreme3%20Gen3
Waarom geheugen kopen die niet op de support-lijst staat? Kan geen kwaad, maar kan wel vervelend uitpakken.

Asrock staat bekend als de budget lijn van Asus. In hoeverre je een budget moederbord kan zien als "fantastisch" overklok bordje, moet je zelf beslissen. Géén van de echte tweakers zal echter daarbij Asrock gebruiken.

Voor de koeling kan je prima een Mugen of Ninja gebruiken (luchtkoeling). Let wel op dat deze nogal kolossaal en enorm qua afmetingen zijn, maar daarnaast ook redelijk goedkoop ~40€ en hebben bijzonder positieve koelprestaties. En niet zomaar in alle kasten passen.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Neodymium schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:29:
http://www.asrock.com/mb/...del=Z68%20Extreme3%20Gen3
Waarom geheugen kopen die niet op de support-lijst staat? Kan geen kwaad, maar kan wel vervelend uitpakken.

Asrock staat bekend als de budget lijn van Asus. In hoeverre je een budget moederbord kan zien als "fantastisch" overklok bordje, moet je zelf beslissen. Géén van de echte tweakers zal echter daarbij Asrock gebruiken.

Voor de koeling kan je prima een Mugen of Ninja gebruiken (luchtkoeling). Let wel op dat deze nogal kolossaal en enorm qua afmetingen zijn, maar daarnaast ook redelijk goedkoop ~40€ en hebben bijzonder positieve koelprestaties. En niet zomaar in alle kasten passen.
Naar mijn weten doet Asrock nu waar ze zelf zin in hebben:P Ik geloof dat het niet meer de budget lijn van Asus is.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Lezen alsjeblieft! Dit soort vragen gaan in CSL in ieder geval direct op slot. Nog wat RAM-leesvoer voor de leerzaamheid: RAM FAQ.

Dit topic is gesloten.