Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23
Sta op het punt om dit geheugen over te nemen. Nu had ik niet zo veel verstand van geheugen, maar heb inmiddels de nodige informatie verzameld. Heb verder een Asus P5b moederbord met Intel P965 chipset. Het zou in principe moeten werken, echter het OCZ geheugen wat ik wil overnemen draait op een spanning van 2.0V, als ik het goed heb. Ik kon nergens echt een antwoord vinden in hoeverre dat van belang is. Het geheugen wat ik momenteel heb draait op 1,8V en als ik bijvoorbeeld bij de website van Corsair check welke geheugenmodules van hun compatible zijn met mijn moederbord, krijg ik ook allemaal suggesties van modules die draaien op 1,8V. Zou iemand mij hier verder kunnen over informeren?

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

De meeste overklok geheugens hebben ook een profiel voor 1,8v dus alhoewel het met geheugen altijd een beetje gokken blijft is de kans groot dat dit gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Kijk eens in je BOIS. Kun je daar het voltage van je geheugen aanpassen? Als dat kan zou 't geen probleem moeten zijn.
Verder kan een lager voltage werken, alleen zal dan het geheugen op een lagere snelheid ingesteld moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In geval van Asus zou ik ALTIJD de QVL aanhouden. Asusborden (en de P5B helemaal) staan erom bekend enorm kieskeurig te zijn. Zeker OCZ geheugen (dat erg hoge voltages nodig heeft) geeft er vaak genoeg gezeur mee.