Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:42
Hey,

Hierbij mijn eerste forumbericht. Moet je eens luisteren. Ik heb een Samsung Galaxy i9000 en deze maakt sinds kort hele vage foto's. Nou ben ik ook niet echt dom en weet ik dat er krasjes op de lens zitten (werk in de bouw) maar nu vroeg ik me wat af. Laatst had ik mijn scherm moeten laten vervangen en vroeg ik aan die man of mijn camera ook vervangen kon worden. Hij vertelde mij van niet. Nou sprak deze man nogal gebrekkig nederlands en vertrouwde ik dat niet helemaal.

Nu heb ik dus 2 vragen:

* Kan de camera simpel vervangen worden van de i9000 zonder er al te veel moeite voor te doen en zo ja hoeveel kost dit ongeveer?
* Is er een andere oplossing? (evt glas pollijsten, en waar dat kan voor weinig?)

Ik hoop dat iemand mij eigenlijk wel kan helpen want ik gebruik mijn telefoon best vaak voor mijn werk, en dan zijn foto's soms retehandig als je wat aan je baas wilt laten zien.

Met vr. gr.
Bas

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
dit kan blijkbaar ook:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1330593

camera module is best prijzig:
http://www.replacedirect....laxy-s-camera-module.html
(niet verder gezocht naar goedkoper aanbieders)

moet volgens mij ook mogelijk zijn om alleen het glaasje te vervangen.
Mijn vrouw heeft een wildfire s en daar is het glaasje een keer vanaf gevallen, deze heb ik gewoon met secondelijm terug geplakt, geen idee of dit bij de samsung ook zo simpel zit, maar dan zou je alleen een nieuw glaasje hoeven kopen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
En hoe zou dit zitten denk je als je het glaasje pollijst? Want er zitten alleen maar krasjes aan de buitenkant in principe, of gaat dit niet?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Koop dan gewoon een nieuwe telefoon, bijv. een xperia active..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Anoniem: 368035 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:17:
Denk je nou echt dat ik een topic zou starten als ik ook een andere telefoon zou kunnen kopen?
Geen middelen voor vandaar dat ik dit dus vraag...

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 17:00
Check even of je op een kortere of langere afstand wel een beeld scherp kunt krijgen (dus een papiertje met tekst voor de camera houden en dan steeds verder weg houden)

Als je maar op 1 plek je papiertje scherp krijgt, is de autofocus van je cameramodule stuk.

(plaats sowieso even wat voorbeeldfoto's)

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 13-02-2012 21:15 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

MrBas schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:12:
[...]

Denk je nou echt dat ik een topic zou starten als ik ook een andere telefoon zou kunnen kopen?
Geen middelen voor vandaar dat ik dit dus vraag...
dus je wilt beweren dat reparatie goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Ja. Koop een trashed SGS met een werkende camera en zet die module over. Kan je voor 50 euro klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:15
Anoniem: 368035 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:17:
Of je beseft je dat niet iedereen een andere telefoon koopt op het moment dat de 1e een mankementje heeft. Troll much?

Inderdaad, ik zou gewoon ergens een afgeragte versie halen ofzo, en daar de camera van overzetten. Lijkt me het meest efficient.

Andere vraag, zit deze nog in garantie? Zo ja, ga even langs een service punt die wel weten wat ze doen. Mijn S2 camera is al een keer vervangen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
http://www.globaldirectpa...Camera-p/smsng6087125.htm

alleen het glaasje van de buiten behuizing kun je vervangen.
het glaasje van de lens niet.

camera vervangen is een simpel klik klusje en 6 schroeven los en vast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
lanerios schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:38:
[...]

Of je beseft je dat niet iedereen een andere telefoon koopt op het moment dat de 1e een mankementje heeft. Troll much?

Inderdaad, ik zou gewoon ergens een afgeragte versie halen ofzo, en daar de camera van overzetten. Lijkt me het meest efficient.

Andere vraag, zit deze nog in garantie? Zo ja, ga even langs een service punt die wel weten wat ze doen. Mijn S2 camera is al een keer vervangen.
Wat is de standaard garantie op een toestel? Ik heb deze namelijk via de zaak gekocht vorig jaar in mei uit mijn hoofd. Volgens mij is namelijk de garantie op dit soort dingen een jaar toch? Maar wat als dit slijtage is. Valt dit ook onder garantie? Ik werk namelijk in de bouw en als deze in je broekzak met gruis etc. zit dan valt dat niet daaronder toch?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
dit is slijtage door niet normaal gebruik. dus absoluut geen garantie

Strava

Pagina: 1