VirtualBox 4.1.8 met Windows 7 blijft af en toe hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik maak al geruime tijd gebruik van VirtualBox 4.1.8 en heb daarbij alle recente guest additions geïnstalleerd op mijn Macbook Pro (Lion 10.7.3) Intel Core 2 Duo 2.53ghz met 8gb intern ram geheugen, 240gb hdd SSD schijf. Het besturingssysteem wat ik zo nu en dan gebruik in de virtual machine is Windows 7 Home Premium.

Ik merk dat wanneer ik in Windows zit, het regelmatig voorkomt dat Windows blijft hangen. Het maakt niet uit wat ik doe, in welke applicatie ik zit, maar het duurt bijna 30 seconden voordat ik weer aan de slag kan. De virtual machine zelf is nog benaderbaar, ik kan alle menu opties binnen VirtualBox benaderen.

Voor de VM heb ik zelf 4gb gereserveerd als geheugengebruik, dit moet naar mijn idee ruim genoeg zijn.

Wat kan er eventueel aan de hand zijn?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je een pastebin posten van je VM log wanneer het gebeurt? Je log kan je vinden via ctrl+klik op de VM > Show Log. Wellicht dat dat iets laat zien. Zie je ten tijde van de hang ook het CPU gebruik in je VM of Host stijgen? Andere mogelijke dingen die je doet ten tijde van het probleem (reproduceerbaar)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Het is lastig reproduceren.

Ik heb zo net een aanpassing gemaakt in het hoeveelheid geheugen wat VM mag gebruiken voor het beeldscherm. Heb deze vergroot van 128mb naar 256mb.

Voor de rest heb ik in Windows zelf wat aanpassingen verricht in het energiegebruik (hoge prestaties, geen energiebesparende zaken geactiveerd, zoals geen sluimerstand HDD, USB etc).

Log mee versturen lukt niet, inhoud is te groot.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

duwtje naar Macs & Software

[ Voor 8% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-02-2012 18:20 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.