Ik maak al geruime tijd gebruik van VirtualBox 4.1.8 en heb daarbij alle recente guest additions geïnstalleerd op mijn Macbook Pro (Lion 10.7.3) Intel Core 2 Duo 2.53ghz met 8gb intern ram geheugen, 240gb hdd SSD schijf. Het besturingssysteem wat ik zo nu en dan gebruik in de virtual machine is Windows 7 Home Premium.
Ik merk dat wanneer ik in Windows zit, het regelmatig voorkomt dat Windows blijft hangen. Het maakt niet uit wat ik doe, in welke applicatie ik zit, maar het duurt bijna 30 seconden voordat ik weer aan de slag kan. De virtual machine zelf is nog benaderbaar, ik kan alle menu opties binnen VirtualBox benaderen.
Voor de VM heb ik zelf 4gb gereserveerd als geheugengebruik, dit moet naar mijn idee ruim genoeg zijn.
Wat kan er eventueel aan de hand zijn?
Ik merk dat wanneer ik in Windows zit, het regelmatig voorkomt dat Windows blijft hangen. Het maakt niet uit wat ik doe, in welke applicatie ik zit, maar het duurt bijna 30 seconden voordat ik weer aan de slag kan. De virtual machine zelf is nog benaderbaar, ik kan alle menu opties binnen VirtualBox benaderen.
Voor de VM heb ik zelf 4gb gereserveerd als geheugengebruik, dit moet naar mijn idee ruim genoeg zijn.
Wat kan er eventueel aan de hand zijn?
Apple | Marantz | B&W