Vandaag heb ik FreeBSD 9.0 op mijn Western Digital WD2000JB geïnstalleerd via de memstick image op computer 1. Dat ging helemaal goed maar na de reboot bleef de computer hangen in het post scherm waarin je op del of F11 kan drukken voor oa je bios. De computer reageert echter totaal niet op de del of F11 toets.
Na alle kabels en kaarten gecontroleerd te hebben en ook ander kabels geprobeerd te hebben, bleef de fout bestaan. Vandaar switchte ik naar computer 2 en daar boot FreeBSD als een zonnetje van dezelfde HD!
Computer 1 komt wel door het post scherm als ik de HD voeding loskoppel. Dan eindige hij met de melding dat hij geen besturingssysteem kan vinden, zoals het hoort.
Computer 1:
- MSI K8N Neo4 Platinum
- 2 x 515 MB
Computer 2:
- MSI K7T Turbo
- 2 x 256 MB
Kan computer 1 niet overweg met de FreeBSD partition table? Klinkt deze wazige foutmelding bekend? En wat kan ik er aan doen?
Na alle kabels en kaarten gecontroleerd te hebben en ook ander kabels geprobeerd te hebben, bleef de fout bestaan. Vandaar switchte ik naar computer 2 en daar boot FreeBSD als een zonnetje van dezelfde HD!
Computer 1 komt wel door het post scherm als ik de HD voeding loskoppel. Dan eindige hij met de melding dat hij geen besturingssysteem kan vinden, zoals het hoort.
Computer 1:
- MSI K8N Neo4 Platinum
- 2 x 515 MB
Computer 2:
- MSI K7T Turbo
- 2 x 256 MB
Kan computer 1 niet overweg met de FreeBSD partition table? Klinkt deze wazige foutmelding bekend? En wat kan ik er aan doen?
[ Voor 0% gewijzigd door mca2 op 12-02-2012 22:00 . Reden: typo, computer 2 ]