HDD's volledig wipen op PC zonder DVD/internet

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Genoeg manieren te vinden om een HDD te wipen (écht wipen), maar ze lijken allemaal (zoals o.a. Boot&Nuke) een medium nodig te hebben. Logisch ook wel.

Mijn oude pc heeft 2 fysieke hdd's waarvan één natuurlijk de Windowsschijf is. Hoe wipet men de beide schijven op een pc zonder CD of DVD lade, zonder aangesloten internet en met een bios dat geen USB-boot ondersteund?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ze overzetten in een andere pc die wél iets ondersteund?

Onze grote vriend de hamer heeft verder ook niks nodig, maar, daarna kun je je HDD's niet meer gebruiken.

People as things, that’s where it starts.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:11:
ze overzetten in een andere pc die wél iets ondersteund?

Onze grote vriend de hamer heeft verder ook niks nodig, maar, daarna kun je je HDD's niet meer gebruiken.
Andere pc gaat voorlopig niet lukken vrees ik en hoewel de hamer ook één van mijn beste vrienden is, heb ik vrij bewust ervoor gekozen hem even buiten dit gebeuren te houden...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen internet en geen cd/dvd drive klinkt als een pc met nog een floppydrive. Moest die er in zitten kan je altijd nog fdisk proberen. Anders vrees ik er voor dat je echt je schijven ergens anders in moet prikken...

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Schijven eruit halen en aan je normale pc hangen. Vervolgens met de door jou gewenste software wipen lijkt me het handigste :). Je hebt immers toch een medium nodig om die wipe software op je oude PC te krijgen want het zit niet standaard in Windows/DOS naar ik weet. Althans niet secure wipe :). Wat ook kan is wipe software van floppy draaien, bijv.: Active@ KillDisk 4.1 (DOS). Edit: De gratis versie is wel erg beperkt. Dan is DBAN for floppy beter: http://download.cnet.com/...3000-2094_4-10911312.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 21:17 . Reden: Link toegevoegd ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01 11:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Een dikke magneet over halen? :)

Disclamer: ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele andere schade

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Het is een probleemkindje, want hij is nét te volwassen om nog floppies te slikken. Schijven in andere pc prikken is dus écht de enige optie begrijp ik?

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:50
Als er ook geen internet/netwerk of usb mogelijkheden in zitten, dan denk ik dat overzetten de enige oplossing is. Windows kent de feature wipen niet, en zelfs al was er software begrijp ik uit je verhaal dat je die niet kan installeren omdat er geen externe media op aangesloten kan worden?(of via netwerk?)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
Obiter dictum schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:13:
[...]

...en hoewel de hamer ook één van mijn beste vrienden is, heb ik vrij bewust ervoor gekozen hem even buiten dit gebeuren te houden...
Maar begrijp ik hieruit dat de schrijven na de wipe bij het vuil belanden? Want dat betekend dat de schrijven sowieso uitgebouwd moeten worden en je dus makkelijker fysieke wipe's kan uitvoeren. Meneer de hamer is misschien wat Spartaans, maar er zijn ook subtielere manieren. O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:17:
Het is een probleemkindje, want hij is nét te volwassen om nog floppies te slikken. Schijven in andere pc prikken is dus écht de enige optie begrijp ik?
Je maakt het wel moeilijk he :). Als je geen zin erin hebt om die schijven aan je eigen pc te hangen dan hang je toch even een CD/DVD-rom speler uit een werkende computer aan die oude pc :).

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eerst de tweede HD vanuit windows wipen, dan een basislinux daarop installeren (of windows voor mijn part), daarin booten en vervolgens je windowsschijf wipen?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
ChojinZ schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:20:
Maar begrijp ik hieruit dat de schrijven na de wipe bij het vuil belanden?
Nee ;)
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:20:
Je maakt het wel moeilijk he :). Als je geen zin erin hebt om die schijven aan je eigen pc te hangen dan hang je toch even een CD/DVD-rom speler uit een werkende computer aan die oude pc :).
Zie het als een leuke uitdaging op de zondagavond. Ik ga het je in elk geval niet makkelijk maken, want aangezien mijn huidige moederbord natuurlijk wél gewoon boot from USB ondersteund en ik nevernooiteverfuckingnooitniet optische media gebruik leek het me destijds leuk een pc in elkaar te zetten zonder optische drive. ff overzetten wordt dus... euhm... Nouja, dat was te makkelijk geweest.
ValHallASW schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:21:
Eerst de tweede HD vanuit windows wipen, dan een basislinux daarop installeren (of windows voor mijn part), daarin booten en vervolgens je windowsschijf wipen?
Heeuujjj, dit wordt interessant! Begrijp ik (to-taal niet thuis in linux) goed dat ik vanuit mijn C:\ een linux iso kan installeren op D:\ na een volledige wipe? Dan is het probleem natuurlijk opgelost! Boot order in bios veranderen naar D:\, C:\ wipen en ik ben klaar! Zou ideaal zijn!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ga je na het wissen met die schijven/computer doen? Zonder optische drive/floppy/USB-boot lijkt het me lastig om er dan iets op te installeren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

Als je de HDD's niet meer gaat gebruiken vinden ze een potje hamertje tik vast wel leuk 8)7. Anders zie ik weinig andere opties als een ODD in het systeem plaatsen, of de HDD's in een systeem met een ODD of mobo dat kan booten vanaf USB sticks plaatsen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 10:59
Ik heb ook geen CD/DVD-drive in mijn computer steken. Daarvoor heb ik een USB DVD-drive gekocht om die 1 keer in de 2 jaar te gebruiken.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:41:
Wat ga je na het wissen met die schijven/computer doen? Zonder optische drive/floppy/USB-boot lijkt het me lastig om er dan iets op te installeren.
PC wordt als geheel gedoneerd. Ik heb het ook niet verzonnen, maar mensen willen deze zut nog; ik gok dat er een optische drive ingebouwd gaat worden door de verkrijger...

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Live cd pakken (ubuntu oid) en je hdd's met dd vol met nullen drukken, daarna even volschrijven met random data. Dat sloopt je data wel redelijk goed en je hoeft nieteens een installatie ervoor te doen.
ohja, en om het nog wat technische inhoud te geven, open een terminal, tik man dd in en zie de toekomst! ;-)
Doh, live cd, dat kan ook vanaf usb stick, even als extraoplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Midas.e op 12-02-2012 22:03 ]

Hacktheplanet / PVOutput

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Midas.e schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:02:
Live cd pakken (ubuntu oid) en je hdd's met dd vol met nullen drukken, daarna even volschrijven met random data. Dat sloopt je data wel redelijk goed en je hoeft nieteens een installatie ervoor te doen.
ohja, en om het nog wat technische inhoud te geven, open een terminal, tik man dd in en zie de toekomst! ;-)
Doh, live cd, dat kan ook vanaf usb stick, even als extraoplossing.
Ging het lezen van de OP bijna goed ;)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een PXE boot server/service installeren en gebruiken om een bootmedium te laden via netwerk is misschien nog een optie. Kost wat moeite maar als het dan werkt heb je in ieder geval geen hardware hoeven swappen. Tis maar net wat meer moeite is uiteindelijk :)

https://discord.com/invite/tweakers

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[Captain Hindsight]
In 't uur dat je nu in principe niets aan het doen bent geweest had je allang de hdd's uit de pc kunnen halen, in die van jou kunnen stoppen en ze formatteren. You lazy bum :D
[/Captain Hindsight]

Wat collega hierboven zegt is inderdaad een goede optie, drivesharing en een livecd :)

Get Airflow, save the world.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Misschien een stom idee, maar zou het niet werken om voor de C:\ schijf alle gevoelige data gewoon de deleten naar de prullenbak, prullenbak legen, grote dummyfile nemen (.mkv'tje van 5 gig ofzo), deze te kopiëren tot de schijf 100% vol is, de dummyfiles wissen en vervolgens defragmenteren... Dan heb je alle data wel overschreven toch? Of mis ik iets?

Pagina: 1