Canton speakers

Pagina: 1
Acties:

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Ik ben van plan nieuwe speakers te kopen voor bij de computer, mijn kamer is 3 bij 2 meter.
Zelf heb ik ondertussen al even rond gekeken, en heb ik de volgende 2 opties gevonden:

1. Een setje Canton plus XL .

2. Een setje Canton plus x in combinatie met een Canton plus c subwoofer.

Nu kan ik geen keuze maken, is een set met een passieve subwoofer beter of juist niet ?
Ik was van plan om deze setjes aan te sturen met een 25watt t-amp (muse m21)

De mogelijkheid om te gaan luisteren is er niet :(
Welk setje zouden jullie mij aanraden?
Ik kon geen "Het grote Canton topic" vind, vandaar dat ik maar een nieuw topic heb aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fastclaimer op 12-02-2012 20:23 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Een passieve subwoofer heeft geen eigen versterker, dus als je die op dezelfde T-Amp aan wilt sluiten gaat dat wel krap worden lijkt me. Verder weet ik niet welke instelmogelijkheden de subwoofer nog meer heeft, maar als het een hele kale passieve subwoofer is zal er ook nog een filter bij moeten. Zit nu mobiel, dus kan zo niet controleren wat de Canton Plus C Subwoofer doet qua in- en uitgangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik lees hier dat de Canton Plus C subwoofer een ingebouwd passief filter heeft op 120Hz.

Een subwoofer passief filteren is niet ideaal. Maar bij setjes waar dat gebeurt worden de satellieten vaak wel hoogdoorlaat gefilterd, wat wel belangrijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door TBTL op 13-02-2012 15:45 ]

• Fastclaimer
Dus toch voor de Canton plus XL gaan ?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb hier thuis een viertal Canton speakers staan set staan (2x LE-107 en 2x LE-103), op een Marantz SR-3001 aangesloten. De center is van Mordaunt Short, maar die staat nu even op zolder. Huiskamer is 7,3 bij 3,7 ongeveer en ze staan overdwars in een hoek van de kamer. Minst mooie situatie dus. Moet zeggen dat ze redelijk klinken en in deze opstelling heb ik zéker geen sub nodig. Moet zeggen dat ik ze zelfs soms te aanwezig vind in het laag, en dan staat de versterker gewoon op thru, zonder EQ.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Scyth schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:09:
Moet zeggen dat ze redelijk klinken en in deze opstelling heb ik zéker geen sub nodig. Moet zeggen dat ik ze zelfs soms te aanwezig vind in het laag, en dan staat de versterker gewoon op thru, zonder EQ.
Te aanwezig in het laag is iets anders als geen subwoofer nodig hebben hè. Een subwoofer heb je voornamelijk nodig om het laag aan te vullen wat de speakers niet weer kunnen geven. En met een Marantz SR3001 op een dergelijke speaker zal dat er best wel zijn. Het te aanwezige laag komt nu vooral door de plaatsing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fastclaimer
Ik kan inmiddels het volgende krijgen:
Canton plus x speakers + canton plus c subwoofer voor 95 euro
Óf canton plus XL speakers voor 110 euro.

Iemand hier die me de doorslag kan geven ?

[ Voor 28% gewijzigd door Fastclaimer op 16-02-2012 18:38 ]

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:31
-

[ Voor 98% gewijzigd door pietr op 20-06-2013 19:04 . Reden: Verkeerd topic ]

Pagina: 1