overklokken p75

Pagina: 1
Acties:

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:53
Ik zou graag een beetje willen beginnen met overklokken en dan wil ik eerst ff oefenen op mijn p75 pctjuh. maar ik weet nou niet welke jumper ik moet overzetten ik heb als mobo een intel advanzed/zp (zappa dus)
Afbeeldingslocatie: http://support.intel.com/support/motherboards/desktop//advancedzp/zp_jloc.gif
hier staat een afbeelding van mijn jumpers.
Ik denk dat ik mijn cpu clock moet veranderen maar welke van de 2 dan :(
Ik hoop dat iemand mij ff verder kan helpuh, want mijn pa typt hier errug graag op :)
Alvast bedankt

Greetingz hr15

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hmmzz... Heb ook ooit een Intel Zappa gehad... Was op zich een lekker mobotje, maar hij heeft alleen een nadeel. Hij kan niet overclocken...
Dusseuh... Helaas... Geen overclock oefeningen voor je met dit mobotje...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

daar kom ik weer aan :P :9:

p75 @ 120 :9~

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 23 maart 2001 20:28 schreef wipe-out het volgende:
daar kom ik weer aan :P :9:

p75 @ 120 :9~
Maar niet op een Intel Zappa.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

nee, klopt, niet op een Zappa. Alleen waaop wel weet ik niet (geen merkje te bekennen)

• hr15
zou ik er dan nog een nieuw mobo voor kunnen krijgen ergens? (wat niet al teveel kost):+

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nieuw niet, maar kijk eens bij tweakers.net bij de vraag en aanbod... Staan er zat tussen...

Let wel op dat het niet een board van Intel is, want met de intel boards kon je niet overclocken. (bedoel de fabrikant van het board. Niet de chipset)

• hr15
nou aangezien ik dus mijn p75 niet kan overklokken gaat ik ut dan maar eens proberen bij mijn p3 750. Deze zit op een medion moederbord (ik weet het is een kl*** mobo, maar die is ook maar van mijn pa he :(.
en hij is niet van de aldi, maar de mediamarkt, was toen een openingsstunt en errug goedkoop :) maar ik weet dat het dus met softfsb kan, maar welke koelers passen er allemaal op dit mobo? zit daar nou veel verschil tussen en welke koeler kan ik dan het beste nemen?

Verwijderd

Switch 6 Off, multiplier = 1,5x
Switch 6 On, multiplier = 2x
Switch 8 off, switch 7 off, FSB = 50 MHz
Switch 8 off, switch 7 on, FSB = 60 MHz
Switch 8 on, switch 7 off, FSB = 66 MHZ

Je processor loopt nu als het goed is op 1,5 x 50 MHz = 75 MHz.
Zelf heb ik dit bordje ook nog met een Pentium 75. Die loopt nu op 90 MHz. 1,5 x 60 MHz = 90 MHz.

Kijk anders eens verder op de pagina waar dat plaatje vandaan komt, nl.

support.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedzp/zp_confg.htm

• hr15
En je weet zeker dat ik dan allen maar switch 7 aan moet zetten want dat slikt de mijne dus niet :(. Hij start alles op, maar mijn beeldscherm sprint niet aan, zet ik hem terug dan springt het scherm wel aan?

Verwijderd

ik heb ook ooit een p75 naar 120 gekregen ging goed :)

• hr15
Ik bedoel dus dat ik dan zeker ook mijn pci bus snelheid moet veranderen ofzo?

• hr15
omdat hier mijn videokaart inzit?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op zondag 25 maart 2001 19:21 schreef Coolie het volgende:
ik heb ook ooit een p75 naar 120 gekregen ging goed :)
in mijn chaintech supersocket 7 board heb ik 133 gehaald :-) Een p100 wou in datzelfde board niet harder dan 120.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kom ik aan. :P

P166 @ 200MHz
Whoooo. :o

Whatever.

Verwijderd

In die 75 mhz serie zat onwijs veel verschil, ik heb er gehad die echt geen stap hoger gingen dan 90mhz en andere gingen tot 133 mhz.
En dat intel bordjes niet zijn overteklokken is gelul. die zappa ken ik dan niet maar wel andere intelbordjes die prima overteklokken zijn.
nieuwe soc 7 bordjes voor een leuke prijs is lastig, valt vaak in de supersoc7 serie a 150,-

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Yep, 75@120 no probs

En toen was m'n signature weg :(

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb dus een p120 op een wazig mobo'tje dat in een standaard IBM pc zit :)

Werkt mooi als routertje maar je moet er niet mee gaan overclocken.. :(
dat kan dat ding dus niet ;(
en ander mobo is ook geen optie want ik heb geen zin om een nieuwe voeding+kast te kopen :(

(dat ding gebruikt een "soort" atx voeding :( )
Maar jah als het maar werkt.. :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Had is een INtel75 laatst nog voor iemand hier voor als LInux bakkie, FSB kon je verhogen

Standaar stond die op 1.5 * 50Mhz, Kon hem met de standaard KUT cooler klokken tot, 1.5*60 Mhz = 90Mhz

op 100Mhz werd die af en toe instbiel, maar zoals ik al zeg kut cooler.

Gewoon zoeken naar Jumpers van FSB, die van 50MHz op 60MHz zetten of hoger

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
Ik heb m'n P75 nu op 100 lopen, ik weet alleen niet op wat voor een configuratie (1,5*66.6 of 2*50) Eerst had ik er een koelertje opzitten, maar nu niet meer. En het standaard koelblokje word d8 ik niet echt warm. Ik moet maar eens proberen of ik niet nog verder kan, maar ik d8 dat m'n moederbord niet hoger kon.

Verwijderd

Ook wel lullig.....
Pagina: 1