Nieuw OC systeem opbouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb nu besloten om een nieuw systeem
samen te stellen waarmee je goed kan overklokken.Ik heb een nieuwe case besteld bij Computernerd de POW!er PRO Tower .
Als ik die kast binnen heb moet ik als eerst een goeie voeding kopen. en daarna ga ik verder met uitbreiden.Ik ga voor een SCSI interface ik denk voor mijzelf dat ik daar wel goed aan doe.
Ik heb nog geen idee van wat voor moederboord
Abit? , A-open? of Asus? of wat anders1!
Dat geldt natuurlijk ook voor wat voor
Processor? Het liefst standaard al een hoge
Mhz processor die nog eens leuk te overklokken is.

Het IDE systeem waar ik nu mee draai een ,Pent II 350 op een Asus P2B mobo
en daarmee overklokken zie ik somber in
vanwege de beperkte mogelijkheden van het moederboord.

Dus als iemand goede en serieuse ideeen heb
over het opnieuw opbouwen van een High End
systeem hou ik mij aanbevolen.

Hopelijk krijg ik leuke ideeen.
Alvast bedankt.

NEWBIE :)

Verwijderd

Voor een leuke processor zal ik toch eens, als ik jouw was, eens gaan kijken voor een Celeron2. Maar ja, Athlons zijn ook *goed* te overklokken. Ik ga denk ik ook een CII kopen, en dan op 930 of zo laten lopen. Dat is toch echt wel lekker snel!!! Vooral 3Dgames :)!
O ja, ik zie nu dat je een PII-350 hebt. Ik ook, loopt ook lekker op 433 met L2-cache, en 466 zonder L2-cache. Dus die kan je ook nog effe overklokken, zodat je *oude* PC ook wat sneller loopt :)!
Succes!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

'en dan op 930 of zo laten lopen'
'effe overklokken'

jonge..bij overklokken moet je wel een klein beetje opletten wat je doet hoor. Kan niet zomaar ff, zonder extra koeling en monitoring hoor...dan ben je gewoon stom bezig.
die celeron2 is erg traag op zich hoor, als je het vergelijkt met de p3 coppermine. Volgens mij kan je die beter niet nemen. Je wil een high-end systeem, dus geen celeron.
Dan blijven de athlon en de p3 over. Athlon is leuk over te klokken met een gold finger device. De p3 coppermines met FSB van 100 mhz zijn ook goed over te klokken. Neem er een bord bij die 133 mhz standaard ook aan kan, zodat je niet je agp en shit aan het overklokken bent.
Als ik jou was zou ik voor de p3 gaan.

Maar! Zorg dus voor goed koeling. Dikke heatsink met koelpasta, fans in je kast zodat de lucht goed doorstroomt. Waterkoeling is ook heel leuk, check www.waterkoeling.nl en www.oc-shop.nl . Die laatste gaan ook leuke dingen doen binnenkort geloof ik.
Nou ja, voordat je gaat overklokken eerst goed orienteren op internet, www.overclockers.com , www.overclockin.com en dat soort sites.
Ga er niet zomaar aan beginnen maar weer waar je mee bezig bent!

zo, ik heb gesproken