Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn acer al2251w heb ik een wazig beeld (letter onscherp) het volgende is er gebeurd:

1. Mijn configuratie was een desktop met Asus P5b-VM moederbord en externe videokaart
2. Door uitvallen en blauwe schermen de videokaart verwijderd en beeldscherm op de on-board VGA aansluiting aangesloten, systeem werkte goed.
3. Via marktplaats acer al2251w 21 inch scherm aangeschaft (en 19 inch Samsung de deur uit)
4. Aangesloten via VGA on-board aansluiting en nu heb ik een wazig beeld. Er lijkt een onscherpe film over het scherm te zitten en met name tekst wordt onduidelijk weergegeven.

Zelf al geprobeerd:
1. beeldscherm op mijn laptop (acer aspite 7750) via VGA aangesloten --> ook wazig beeld, erger zelfs dan de desktop
2. resolutie op andere standen gezet --> de aanbevolen 1680x1050 lijkt het beste
3. refresh rate veranderd --> kan alleen kiezen tussen 59 en 60 hertz en geen effect
4. cleartype inschakelen --> geen effect.

Beste forumleden, help o help. wat kan het zijn?

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Ik denk dat je gewoon een rot scherm gekocht hebt op marktplaats.. eerlijk gezegd.

Heb je de mogelijkheid om een ander scherm te proberen?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook. Eventueel wat bijstellen met http://www.lagom.nl/lcd-t.../lcd-test/clock_phase.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VGA aansluiting is altijd waziger, door de digitaal - analoog - digitaal conversie. Sommige mensen hebben er geen last van, anderen (zoals ik) zijn er heel gevoelig voor. Als je dan ook nog Cleartype aan hebt staan, kan het beeld heel slecht zijn.

Is 1650 x 1080 de natieve resolutie (neem aan van wel)? Dan zal dat het scherpste zijn. Maar het beste is om een DVI- of HDMI aansluiting te gebruiken, en dus een videokaart met een dergelijke aansluiting te gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys,

@visgek24: Ja heb een 19 inch Samsung LCD aangesloten, die werk beter (maar nog niet zo scherp als mijn LED laptop...)

@darkstone: Thanks! Ga ik proberen

@gambieter: Dat betekend dat ik een videokaart en kabel moet aanschaffen. Wordt de marktplaats optie een hele dure grap. Alhoewel de investering onvermijdelijk is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:22:
@gambieter: Dat betekend dat ik een videokaart en kabel moet aanschaffen. Wordt de marktplaats optie een hele dure grap. Alhoewel de investering onvermijdelijk is denk ik.
Test de monitor eerst uit met DVI/HDMI op een andere PC met zo'n videokaart, zodat je zeker weet of de monitor goed is. Zo ja, goedkoop videokaartje nemen als je niet wilt gamen, zoveel extra kosten gaan het niet zijn.

En bedenk je wel: je moet er vaak naar kijken. Best de moeite waard om in te investeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1