[Ziggo] [Ervaring] Ubee EVW3200

Pagina: 1
Acties:

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik ben thuis bezig met het kijken of ik de nieuwe router van ziggo ga plaatsen: ubee evw3200.
Eerst ging ik kijken wat andere mensen als ervaring hebben met deze router. Toen kwam ik dit tegen:
Ziggo forum
Een analyse van de Ziggo modemrouter

Zoals het nu lijkt zijn de beschikbare features en instellingen in het nieuwe modemrouter positief te noemen. Er zijn mij echter een paar dingen opgevallen, of waar ik iets over wil opmerken:

Eigen DNS en/of WINS-servers zijn niet in te stellen in de DHCP-server. Niet erg handig voor de Active Directory-gebruikers onder ons.
Maximaal 10 NAT poortforwards mogelijk!
Alleen TCP/UDP poortforwards.
Géén Quality of Service mogelijkheden, dus bij zware (torrent-)downloads kan de router helemaal dicht gaan slibben.
Geen PPTP of OpenVPN server.
Draadloos "gastnetwerk" niet mogelijk.
Telnet of SSH-beheer onmogelijk.
Geen instelbare VLAN's of spanning tree (STP).
Geen instelbare routing tables.
LAN-subnetmasker niet instelbaar.
Webinterface van de modemrouter niet door de klant te benaderen vanaf het internet.
Wake on LAN over internet niet instelbaar.

De rest ben ik wel over te spreken eigenlijk. In het bijzonder:
Uitlezen van DOCSIS-signaalwaardes.
UPnP (ik had ook niet anders verwacht, tegenwoordig een de-facto vereiste voor gameconsoles).
Dynamic DNS
Firewall instelbaar (KPN mag een voorbeeld gaan nemen aan Ziggo!)
Configuratie opslaan/herstelmogelijkheden.
Wireless WDS-bridge/repeater ondersteuning.
IPsec VPN, hoewel de implementatie niet heel degelijk op mij over komt.
Duidelijke scheiding tussen het door Ziggo ondersteunde deel en het klantendeel.
Mij vraag is: is het allemaal wel waard om deze router te verwisselen met mijn oude router?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:26
Welke modem gebruik je nu momenteel? Als je nog die oude Ubee gebruikt, hoef je niet perse te verwisselen. Als je een oude Ziggo modem (Arris, Motorola, Scientific Atlanta) gebruikt dan moet je zeker het vervangen als je hogere download snelheid wilt halen.

• Stefanto
plizz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:27:
Welke modem gebruik je nu momenteel? Als je nog die oude Ubee gebruikt, hoef je niet perse te verwisselen. Als je een oude Ziggo modem (Arris, Motorola, Scientific Atlanta) gebruikt dan moet je zeker het vervangen als je hogere download snelheid wilt halen.
Ik heb een oude Motorola.

Ik snelheid is enige meerwaarde als je router gaat wisselen?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Snelheid is de enige meerwaarde. Ik heb het nieuwe modem en kan het verschil tussen 40mbit en 60mbit niet echt merken. Ik merk wel dat de verbinding een stuk instabieler is. Ik zou dus lekker nog even het oude modem houden! Jammer genoeg kan je éénmaal geswitched niet meer terug...

• patatjemet.com
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
Heb ook een Ubee, wat een rottig apparaat, veel dataverleis en op de gekste momenten lage snelheid of valt het apparaat weg. Volgens Ziggo kan dat niet aan het apparaat liggen. Heb het Apparaat om laten zetten naar een modem (poort 2,3,4 doen niets meer, poort 1 gaat naar mijn oude WIFI router), geen data verlies, licht natuurlijk niet aan dat rot apparaat van ziggo! Zou kijken of je via Ziggo een ander apparaat kan krijgen, zoek eens goed op Ubee modem en je vind alleen maar problemen! |:(

[ Voor 14% gewijzigd door patatjemet.com op 12-02-2012 17:08 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Heb ook een Ubee (modem only) en die doet het prima op 120Mbit. Of het stabiel is, hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de bekabeling van de wijkkast naar je woning.

Meen echter wel eens gelezen te hebben dat je die modem/router Ubee ook in bridge mode kunt laten zetten door Ziggo. Dan kun je er zelf een router achter hangen.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

@plizz
Heb hier een Arris modem van Ziggo. De TM702B. Is EURO DOCSIS 3 en haalt zeker 120 Mbit/s.

• Stefanto
Maar verder hoe zijn de ervaringen. Veel snelheid verlies (wat is lees)??

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Wij hebben sinds een paar weken ook de Ubee evw3200 van Ziggo.
Vannacht heeft 'ie zich geheel uit zichzelf helemaal gereset naar factory defaults.

Bedankt Ziggo.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-02-2012 22:58 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik heb al maanden plezier van de nieuwe modem van ziggo (120 MB)

Echter het probleem is wel 1 ding.

Als je de modem te lang aan laat.. (stel je hebt hem 30 dagen actief staan (24/7)
Dan begint de snelheid wel af te nemen..

Als de modem ergens in die 30 dagen gereset worden, dan is het een top modem, maar als je dat niet wilt, blijf dan lekker bij de ouwe ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Prima ding maar alleen als bridge. No way dat ik die Ubee hier als router zou willen. Ben ze nu al een paar keer tegen gekomen en hoor vaak de klacht dat wifi wegvalt (en dat is dan niet tijdens een reboot ofzo).

Top tip avoid :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 15:44
Ik vind het zeer vervelend van de nieuwe Ubee dat de mogelijkheden tot VPN servers minder is...

Prachtige VPN server thuis draaien, maat van me de zelfde Ubee router met intern adres 192.168.1.178.x en onmogelijk om te kunnen natten naar mij omdat ik ook 192.168.178.x heb... en als je het aanpast in de Ubee reset die de boel en is het weer default IP reeks.

Qua snelheid en stabiliteit ben ik zeer tevreden over het apparaat, draadloos daarintegen is om te janken. Mijn WRT54GL scoord op 55 dbm waar de Ubee, precies naast de WRT54GL, maar 75 dbm scoord....
Op snelheid na.... doe mij de oude maar...

• Stefanto
bedankt voor alle reactie. Ik heb toch besloten het te plaatsen. Dit vooral omdat ik mijn snelheid heb kunnen verdubbelen van 20mbps naar 40mbps.
@info het opstarten duurt lang. Het zoeken naar verbinding via wifi moet je lang wachten

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik had ook een WRT54GL (met Tomato), na plaatsing van deze Ubee ging m'n ping van gemiddeld 7~8ms naar 13~14ms en is m'n WiFi snelheid op de eerste verdieping (ondanks steady 54Mbps 'excellent' ontvangst) altijd max 500 KB/s, terwijl ik met m'n Linksys makkelijk 1300KB/s haalde. Rommelen met de advanced WiFi-settings helpt niets ...

Minder DDNS mogelijkheden, port-forwarding zonder remap, beperkt VPN, geen eigen DNS kunnen instellen; als de WiFi ook nog instabiel blijkt (nog niet, 3 dagen nu), dan ram ik m'n Linksys er weer tussen ...

Trouwens, iemand ervaring met 802.11n bereik & snelheid van de Ubee ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
De Ubee EVW3200 kun je in bridge modus zetten of laten zetten door ziggo. Daarna kun je je oude router gebruiken. Prachtige oplossing, sneller internet met eigen infrastructuur.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens de handleiding kun je dit inderdaad zelf doen via de Webinterface, maar dat heb ik nog niet geprobeerd; ik zou graag gewoon de ingebouwde 802.11n WiFi willen gebruiken. Echter als dat net zo slecht werkt als de 54g modus (t.o.v. m'n oude Linksys), dan heeft het ook geen nut eerst (alle) clients van g naar n te upgraden ...

Wie heeft ervaring met de WiFi-n ontvangst op 'langere afstand' ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Oke, ik heb dus een Mede8er 802.11n (300 Mbps variant met RT8191S chipset) adapter gekocht in de hoop het slechte ontvangst op de 1ste verdieping te verhelpen. Bij aansluiten meteen 150Mbps verbinding met 4/5 ontvangst. Helaas echter niet stabiel, na ~10 minuten bevriest de verbinding; en komt dan geen byte meer binnen, terwijl ontvangst op 4/5 blijft staan.

Een 'repair' was dan vereist. Nu was dit al een USB stick met 1m kabel, maar heb er nog een 1m USB verlengkabel tussen gedaan en nu haal ik braaf 300Mbps en lijkt de verbinding wel stabiel.

De WLAN adapter staat nu nog maar 4m van de AP af ofzo, ookal is het een andere verdieping. Dit terwijl ik met de oude Linksys zelfs probleemloos 54Mbps haalde op zolder. Moraal van het verhaal: de Ubee inderdaad een ontzettend beroerd Wifi signaal-sterkte, maar het werkt in ieder geval ...

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-02 09:32
Grootstyr schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:06:
De Ubee EVW3200 kun je in bridge modus zetten of laten zetten door ziggo. Daarna kun je je oude router gebruiken. Prachtige oplossing, sneller internet met eigen infrastructuur.
En je kunt een 2e router aan het modem hangen voor 2 publieke ip-adressen :*)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | ASUS Prime OC 9070XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Pagina: 1