Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

meer weten beveiligen/hacken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heyhey

ik ben een beginnende ict-er ben ook net begonnen met een opleiding maar ik zou me graag meer bezig willen houden met beveiliging. dit spreekt mij namelijk erg veel aan. Ook zou ik graag het oogpunt van een hacker willen leren, dus hoe gaan hackers te werk e.d

heeft iemand tips om me wat op weg te helpen

en heeft iemand een goed voorbeeld of hoe het internet "werkt"
waar dingen in staan zoals wat word er allemaal mee verstuurd als je bijvoorbeeld naar een website gaat, of als je alleen al maar verbinding maakt met het internet.

alvast bedankt,
hou je reactie A.u.B nuttig.

mvg

redlum7

Verwijderd

Ik zou je aanraden eens te gaan lezen over diverse protocollen, zoals TCP/IP, DNS, HTTP, SMTP, SSL
Wat er wordt verstuurd is namelijk afhankelijk van de gebruikte protocollen, bij HTTP is dat bijvoorbeeld totaal anders dan bij SMTP.

Download voor de grap eens Wireshark en zet die een paar minuten aan terwijl je op internet rondklikt en je email leest. Dan zie je vanzelf van hoeveel verschillende protocollen je iets zou kunnen leren.

Het helpt ook veel als je een beetje verstand hebt van cryptografie.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt,

weten jullie ook nog leuke tools of programmatjes e.d daar ben ik ook dol op

mvg

Verwijderd

Nee.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Allereerst welkom op GoT

Wanneer je hier een topic plaatst verwachten we een aantal zaken van je. Dat je eerst zoveel mogelijk zelf uitzoekt, aangeeft wat je gevonden hebt en wat je daar nog meer over wil weten.

Dus in dit concreet geval zoek op google over de werking van het internet of de tips die Cheatah je heeft gegeven. Wanneer je na het zoeken daarover nog vragen hebt mag je dat gerust hier stellen.

Lees tevens voordat je verder gaat met posten op dit forum dit eens door: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:32:
Ik zou je aanraden eens te gaan lezen over diverse protocollen, zoals TCP/IP, DNS, HTTP, SMTP, SSL
Wat er wordt verstuurd is namelijk afhankelijk van de gebruikte protocollen, bij HTTP is dat bijvoorbeeld totaal anders dan bij SMTP.
Haha, nee.

Het OSI model is waar het allemaal begint.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Abonneer je op deze gast op YouTube: YouTube: Kanaal van ChRiStIaAn008
Enorm veel interessante video's van hacking conferenties.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 13:17

Kettrick

Rantmeister!

jeroen3 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Haha, nee.

Het OSI model is waar het allemaal begint.
Het OSI model is weinig relevant, als je wilt weten hoe het internet werkt is DNS en HTTP onmisbare kennis. Hoe zowel DNS als HTTP zich over het internet verplaatsen middels TCP/IP komt daarna wel aan bod, met alle overige netwerk kennis.

offtopic:
Cheatah liep hier al rond toen jij nog op de basisschool zat, misschien verstandig om wat aan je houding te doen ;)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Je hoeft niet alle ins en outs te weten, maar de basis is belangrijk. Want alle termen vliegen je om je oren en je moet wel weten in welke volgorde ze werken.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
http://www.amazon.com/Hac...evin-Beaver/dp/076455784X :P (Niet zo slecht als je zou verwachten :) )
http://www.amazon.com/Soc...man-Hacking/dp/0470639539 (ook zeer leuk leesvoer)
http://www.backtrack-linu...rack/backtrack-5-release/ (bijna onmisbaar) anders,
http://www.blackbuntu.com/ (In zowel Backtrack 5 als in Blackbuntu zitten zeer leuke tooltjes, mooi geordend per afdeling. Dit geeft je meer dan genoeg leuke tools, om je netwerk mee te "checken" (Vooral de combinatie, Metasploit en SET, heel makkelijk, maar netjes is het niet). En voor windows zijn er eigenlijk niet bijzonder leuke tooltjes, behalve cain&able misschien. (en metasploit framework)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:32:
Makkelijkste voor de TS is om bij de basis te beginnen. Dus hoe een netwerk in elkaar zit. Dan is het allemaal al een stuk beter te begrijpen en hoeft de TS niet gelijk in het diepe te springen met hoe de protocollen in elkaar steken, hoe ze van elkaar verschillen en dergelijke. Niet alleen qua packet inhoud dus, maar ook qua (OSI) lagen, TCP/IP is immers een andere (OSI) laag dan DNS, HTTP, SMTP, SSL en al die anderen doen. ;) Bij wijze van spreken zou HTTP namelijk ook heel goed door IPX/SPX gestuurd kunnen worden e.d.
Kettrick schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:06:
Het OSI model is weinig relevant, als je wilt weten hoe het internet werkt is DNS en HTTP onmisbare kennis. Hoe zowel DNS als HTTP zich over het internet verplaatsen middels TCP/IP komt daarna wel aan bod, met alle overige netwerk kennis.
Sorry? Bijna alle OSI-lagen zijn van toepassing, op laag 1 na. Zie niet in waarom het geen relevantie zou hebben. Voor de TS wordt dan wel duidelijk hoe al dat netwerkverkeer in elkaar steekt. ;)
offtopic:
Cheatah liep hier al rond toen jij nog op de basisschool zat, misschien verstandig om wat aan je houding te doen ;)
No offense naar Cheetah, maar dat feit maakt hem niet heilig of zo. Sorry O+

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2012 00:53 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 17:26

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27
ik denk dat dit een beetje hoog gegrepen is voor een starter...

als je wat kennis hebt van hoe internet werkt enzo is dit een goede plek om te beginnen. Het klinkt wat kinderachtig maar de basisinformatie is goed.

http://www.hackerhighschool.org/
Pagina: 1