[Ubuntu 11.10] video op tweede scherm schokkerig met 7600gt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai Ubuntu 11.10 op een pc met een Nvidia 7600GT videokaart met 2 schermen. Het ene scherm is een normale monitor via DVI. Het andere scherm is een Philips LCD-tv, aangesloten op de andere DVI-poort.

Het probleem is nu dat video's die ik afspeel de LCD-tv erg schokkerig gaan. Bijv. als de camera snel van links naar rechts gaat dan zie je een soort opbouwlijnen in beeld. Op de monitor (scherm 1) zie ik dit niet.

Via restricted drivers heb ik een aantal nvidia drivers geprobeerd, maar allen vertonen hetzelfde probleem. Via de nvidia X-server settings tool heb ik twinview ingesteld met scherm 1 als primair beeldscherm. Ubuntu ziet dit als 1 groot scherm. Ik heb verschillende resoluties en refreshrates geprobeerd, maar het schokkerige beeld blijft.

Komt iemand dit bekend voor en is er een oplossing voor?

[edit] Ik heb 2 mediaplayers geprobeerd (VLC en Movie Player). Verder deed dit probleem zich onder windows niet voor. Vandaar dat ik het probleem in de driver zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 11-02-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

wat zijn de resolutie's van de schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
scherm 1: 1280x1024
scherm 2: 1920x1080 (verschillende resoluties en refreshrates geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Je bedoelt tearing?

Het lijkt erop alsof de VSYNC op de eerste monitor staat. Via nvidia-settings kun je onder X Server XVideo Settings aangeven dat-ie synct op VBLANK en op welke monitor dat moet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door GraveR op 12-02-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb met die vsync zitten spelen (kun je meerdere keren instellen in nvidia-settings), maar lijkt niks uit te maken. Tooltje ook gerund als root en als gewone user, maar maakt ook niks uit. Gereboot daarna, maar ook geen verschil.

(dit is weer mijn jaarlijkse linux-moment, waarbij ik uiteindelijk weer tegen iets onoplosbaars aanloop en toch maar weer terugga naar windows ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Het ligt aan twinview, maar nvidia doet (voorlopig) geen moeite om het op te lossen. Probeer de opensource drivers eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
Mocht het inderdaad aan twinview liggen (ik had er zelf nooit last van op mn nvidia based linux mediacentertje) dan zou je kunnen overwegen om 2 X-servers te draaien, 1 voor de externe monitor en 1 voor je primaire.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1