Hulp gezocht bij opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views

• hfrico
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06-2025
Goedenavond,

Heb net me P5Q gemonteerd alles starte op dus alles goed.
nu mijn probleem:

bij het opstarten krijg ik een zwart scherm dat windows een systeemhersteld wil doen afijn dat heb ik gedaan, maar windows geeft aan dat het niet automatisch kan.. ahh fijn. ik dacht ik doe gewoon een clean install ben ik van alles af. dus dat wou ik doen maar hij leest mijn windows 7 cd niet. mijn bios boot prio is uiteraard cd-rom - Hdd _ sata maar hij pakt mijn verdomde cd rom niet elke keer daarna rijg ik een blauw scherm met een foutmelding. kan iemand mij helpen? oh en mijn jumpers etc heb ik allemaal goed staan.

Bedankt!

Verwijderd

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 21:59 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
Als je na het aanzetten van je compu als een malle op F8 blijft rammen dan krijg je een popup waar je je boot device mag selecteren, dan kies je je dvd speler.

en die dvd is nog goed en niet vies ofzo? schoonmaken helpt vaak wel bij die ouwe dingen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• hfrico
ik kan momenteel niet eens in win7 komen elke keer als hij probeert win7 te starten krijg ik een foutcode

• hfrico
haarbal schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:53:
Als je na het aanzetten van je compu als een malle op F8 blijft rammen dan krijg je een popup waar je je boot device mag selecteren, dan kies je je dvd speler.

en die dvd is nog goed en niet vies ofzo? schoonmaken helpt vaak wel bij die ouwe dingen.
dat heb k nog niet geprobeert! nee daarvoor deed hij het altijd dus.

• hfrico
als ik op F8 ram krijg ik alleen maar een scherm met geavanceerde opstart keuzes dus veilig/normaal etc.
als ik dat doe krijg ik weer een blauw scherm dat me HDD niet goed is met de code : STOP: 0x00000007B controleer u hdd op virussen en of alles is aangesloten blabblabla krijg geen optie op een boot device te kiezen

Verwijderd

Crap, hoe kan ik zo stomme fout maken, voel dat ik in een haze ben.

• hfrico
als je dat voelt stop dan met blowen ;)

ontopic plz

• haarbal
dan moet je eerder op F8 rammen :P, aan en gelijk los gaan

op mijn p5k en p5e was dit iig een feature.

[ Voor 28% gewijzigd door haarbal op 11-02-2012 22:05 ]

• hfrico
het knopje is al bijna stuk xD zal het nog een keer doen dan brb..

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
hfrico schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:05:
het knopje is al bijna stuk xD zal het nog een keer doen dan brb..
nieuw toetsenbord kopen en verder rammen :) *TROLOLOL*

Verwijderd

hfrico schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:04:
als je dat voelt stop dan met blowen ;)

ontopic plz
Daar heb je gelijk in hoor gisteren blowen en drinken, dus wachten tot dat ik nuchter ben met mijn reply's

• hfrico
goed F8 helpt niet krijg alleen een geavanceerde opstart mogenlijkheid. maakt niet uit hoe snel en hard ik druk.... blijf een blauw scherm krijgen met dat me hdd niet veilig kan opstarten...

• haarbal
vaag, maar hij probeert niet van de dvd te booten? je hebt de opstartvolgorde toch aangepast zag ik

ik vind dvd installaties maar vervelend, duurt altijd voor dat ding op gang is, je kan gewoon de inhoud van de dvd naar de 1e partitie van een usb stick of externe hd kopieren he, boot ie ook van.

[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 11-02-2012 22:37 ]

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
heb je in je bios gekeken of je hdd controller op ahci of ide staat? 0x0000007b is volgens mij een ahci / ide switch probleem.. ff kijkeen of het omzetten van ahci naar ide of andersom helpt.

Don

Ryzen cloud9

• hfrico
haarbal schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:37:
vaag, maar hij probeert niet van de dvd te booten? je hebt de opstartvolgorde toch aangepast zag ik

ik vind dvd installaties maar vervelend, duurt altijd voor dat ding op gang is, je kan gewoon de inhoud van de dvd naar de 1e partitie van een usb stick of externe hd kopieren he, boot ie ook van.
hij boot niet nee.. ook geen poging helaas..

ga nog ff rotzooien dan.

• hfrico
TweakMaster schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:37:
heb je in je bios gekeken of je hdd controller op ahci of ide staat? 0x0000007b is volgens mij een ahci / ide switch probleem.. ff kijkeen of het omzetten van ahci naar ide of andersom helpt.

Don
hmm ga ik ff checken!

• hfrico
werkte helaas niet.. vind het zo raar dat de cd gewoon niet boot....

• haarbal
misschien even als testje de rest van de schijven en usb apparaten loshalen. dan moet ie wel van de dvd booten.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 11-02-2012 22:56 ]

• hfrico
heb 1 sata en 1 hdd.. heb me sata al losgekoppeld werkt hetzelfde... en heb alleen mui/keyboard usb..

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
7b is inderdaad inaccessible boot device. Zet de HDD op Compatibility mode dan zal hij waarschijnlijk wel doorstarten. Overigens is het meestal niet F8 maar F12 om een het boot device menu te zien.

• hfrico
ohh oke.. thnx ff testen

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

maak anders op een andere windows computer even een win7 usb stick voor de install en probeer het daarmee. Als je cdromspeler brak is kan het ook daaraan liggen.

Voor de juiste boot F toets voor booten moet je gewoon even opletten wat er staat in het opstartscherm. Ik heb wel F8, F7 en F12 gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-02-2012 23:00 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

hfrico, klopt het dat ik uit je topicstart haal dat je de windows installatie van je vorige pc probeert op te starten met je nieuwe pc? Dat gaat nooit werken. Dat je een herinstall moet doen heb je dus goed geconcludeerd :)
RolfLobker schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:57:
Overigens is het meestal niet F8 maar F12 om een het boot device menu te zien.
Kan F12 zijn, maar net zo goed F11 of F10. Hangt van de maker van het bios af.

• haarbal
job schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:07:
hfrico, klopt het dat ik uit je topicstart haal dat je de windows installatie van je vorige pc probeert op te starten met je nieuwe pc? Dat gaat nooit werken.
Nooit is een groot woord, meestal gaat het goed.

• hfrico
job schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:07:
hfrico, klopt het dat ik uit je topicstart haal dat je de windows installatie van je vorige pc probeert op te starten met je nieuwe pc? Dat gaat nooit werken. Dat je een herinstall moet doen heb je dus goed geconcludeerd :)

[...]

Kan F12 zijn, maar net zo goed F11 of F10. Hangt van de maker van het bios af.
... wacht wat...hoezo werkt dat niet heb een nieuwe mobo dus dan pakt hij de hdd niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hfrico schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:29:
[...]

... wacht wat...hoezo werkt dat niet heb een nieuwe mobo dus dan pakt hij de hdd niet?
Omdat je met een compleet andere HAL zit. Windows is redelijk vergevend, maar het wil niet altijd zeggen dat het soepel werkt. Een nieuwe install is sowieso aan te raden.

• hfrico
oke ga ik morgen doen.. maar me cd boot niet dus moet ik hem vanaf een andere pc op me hdd installen?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
TERW_DAN schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:34:
[...]

Omdat je met een compleet andere HAL zit. Windows is redelijk vergevend, maar het wil niet altijd zeggen dat het soepel werkt. Een nieuwe install is sowieso aan te raden.
Win7 is HAL onafhankelijk.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weet niet helemaal wat een HAL is, wat ik weel weet, is dat mijn oude W7 het vertikte op te starten na een nieuw mobo en processor. Ubuntu draaide trouwens nog wel, maar W7 kon ik overnieuw installeren.

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hfrico schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:40:
oke ga ik morgen doen.. maar me cd boot niet dus moet ik hem vanaf een andere pc op me hdd installen?
Nou, dan zou ik eerst dat probleem fixen. Of anders booten vanaf USb.

• hfrico
het is opgelost! heb windows xp cd erin gedaan en die deed hetwel. bleek dus dat mijn win7 cd niet automatisch boot maar alleen handmatig.. dus heb nu een clean instal gedaan en tot nu gaat het goed.

BEDANKT ALLEN!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi. Volgende keer graag beetje zelf op zoek gaan.

1) je had geen hardwareprobleem maar een softwareprobleem. Dat had prima met LiveCD uitgesloten kunnen worden.
2) er zijn letterlijk honderden eerdere topics hierover op GoT. De GoT search is er niet voor niets.
3) kom je er niet uit, geef dan duidelijk aan waar je gezocht hebt, wat je vond (links!) en wat je geprobeerd hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker gerichte hulp te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.