Beste allemaal,
Na meermaals de zoekfunctie hier en mijn geliefde Google geraadpleegd te hebben, weet ik het niet meer.
In het kort het probleem:
Op willekeurige momenten kappen ineens alle USB-poorten ermee van de laptop van mijn vriend en geeft hij de externe apparaten die eraan hangen aan als een "Unknown Device". Op willekeurige en verschillende momenten krijg ik ze ook weer werkend (zoals in de BIOS even USB disablen en weer enablen, etc).
Niet onbelangrijk: Er zit dus wel gewoon nog stroom op, telefoons worden ook nog braaf opgeladen, maar dus niet herkend.
Wat heb ik al geprobeerd:
Alvast bedankt voor jullie hulp
.
Voor jullie informatie, de specificaties van de laptop:
Merk / HP
Fabrikantcode / VQ534EA#ABH
Processornummer / T6570
Processorkernen / Dual Core
Kloksnelheid / 2100 MHz
Intern RAM-geheugen / 3 GB
Type geheugen / SO-DIMM DDR3
Maximaal RAM-geheugen / 8 GB (8192 MB)
Geheugensloten totaal / 2
Opslagcapaciteit / 320 GB
Type harde schijf / SATA
Hardeschijfsnelheid / 7200 rpm
Aantal schijven (intern) / 1
Videokaartfamilie / Intel GMA
Aantal USB-poorten / 4
USB-versie / 2.0
Besturingssysteem / Windows 7 Professional
Versie besturingssysteem / 32 bit
Na meermaals de zoekfunctie hier en mijn geliefde Google geraadpleegd te hebben, weet ik het niet meer.
In het kort het probleem:
Op willekeurige momenten kappen ineens alle USB-poorten ermee van de laptop van mijn vriend en geeft hij de externe apparaten die eraan hangen aan als een "Unknown Device". Op willekeurige en verschillende momenten krijg ik ze ook weer werkend (zoals in de BIOS even USB disablen en weer enablen, etc).
Niet onbelangrijk: Er zit dus wel gewoon nog stroom op, telefoons worden ook nog braaf opgeladen, maar dus niet herkend.
Wat heb ik al geprobeerd:
- De drivers voor de hardware (het gaat om dit geval om een Logitech muis en een WD Passport hard drive, die trouwens wel braaf op mijn laptop werken) handmatig proberen te installeren - Werkt niet, hij blijft de apparaten zien als onherkenbaar
- Alle USB-hubs en controllers verwijderd - Geen resultaat
- De USB-poorten aan en uit gezet in de BIOS - Heeft een aantal keer gewerkt, maar of dat nou toeval is geweest, geen idee, het is in ieder geval geen definitieve oplossing geweest
- De BIOS geupgrade van 86PZI F 14 naar 68PZI ver F18 - Dit leek voor 2 dagen de oplossing te zijn, maar je raadt het al, de poorten doen het ineens niet meer
Alvast bedankt voor jullie hulp
Voor jullie informatie, de specificaties van de laptop:
Merk / HP
Fabrikantcode / VQ534EA#ABH
Processornummer / T6570
Processorkernen / Dual Core
Kloksnelheid / 2100 MHz
Intern RAM-geheugen / 3 GB
Type geheugen / SO-DIMM DDR3
Maximaal RAM-geheugen / 8 GB (8192 MB)
Geheugensloten totaal / 2
Opslagcapaciteit / 320 GB