Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
Beste allemaal,

Na meermaals de zoekfunctie hier en mijn geliefde Google geraadpleegd te hebben, weet ik het niet meer.

In het kort het probleem:
Op willekeurige momenten kappen ineens alle USB-poorten ermee van de laptop van mijn vriend en geeft hij de externe apparaten die eraan hangen aan als een "Unknown Device". Op willekeurige en verschillende momenten krijg ik ze ook weer werkend (zoals in de BIOS even USB disablen en weer enablen, etc).
Niet onbelangrijk: Er zit dus wel gewoon nog stroom op, telefoons worden ook nog braaf opgeladen, maar dus niet herkend.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • De drivers voor de hardware (het gaat om dit geval om een Logitech muis en een WD Passport hard drive, die trouwens wel braaf op mijn laptop werken) handmatig proberen te installeren - Werkt niet, hij blijft de apparaten zien als onherkenbaar
  • Alle USB-hubs en controllers verwijderd - Geen resultaat
  • De USB-poorten aan en uit gezet in de BIOS - Heeft een aantal keer gewerkt, maar of dat nou toeval is geweest, geen idee, het is in ieder geval geen definitieve oplossing geweest
  • De BIOS geupgrade van 86PZI F 14 naar 68PZI ver F18 - Dit leek voor 2 dagen de oplossing te zijn, maar je raadt het al, de poorten doen het ineens niet meer
Wie o wie weet nog meer wat ik kan proberen en wat de mogelijke oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp d:)b .

Voor jullie informatie, de specificaties van de laptop:
Merk / HP
Fabrikantcode / VQ534EA#ABH
Processornummer / T6570
Processorkernen / Dual Core
Kloksnelheid / 2100 MHz
Intern RAM-geheugen / 3 GB
Type geheugen / SO-DIMM DDR3
Maximaal RAM-geheugen / 8 GB (8192 MB)
Geheugensloten totaal / 2
Opslagcapaciteit / 320 GB
Type harde schijf / SATA
Hardeschijfsnelheid / 7200 rpm
Aantal schijven (intern) / 1
Videokaartfamilie / Intel GMA
Aantal USB-poorten / 4
USB-versie / 2.0
Besturingssysteem / Windows 7 Professional
Versie besturingssysteem / 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:51
Probeer eerst eens uit te sluiten of het hardware of software is wat het probleem veroorzaakt. Heb je Windows al eens opnieuw geïnstalleerd? Heb je het ook als je een tijdje met een linux distro werkt bijvoorbeeld?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals rupie al aangeeft zou ik het eens vanaf een linux distro proberen. Probeer het bijv eens via een live DVD van Ubuntu:

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
(De 2e optie bekijken "Burn your CD or create a bootable USB stick")

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga het eens even onder Ubuntu proberen en laat jullie de uitkomst weten! Nog niet geprobeerd dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
Even een update, zodat jullie niet denken dat ik niets meer van mijzelf laat horen:
Alles doet het weer onder Windows 7, sinds mijn vorige post. Dus ik ben nu eigenlijk aan het afwachten tot de USB-poorten weer vervelend beginnen te doen (of eigenlijk liever niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
ik kan je aanraden om anders gewoon is de helpdesk van hp te bellen, mijn hp probook 4330s begon rare geluidjes te maken en werd zeer profeesioneel en snel geholpen door de hp helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
Jurre-r schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:09:
ik kan je aanraden om anders gewoon is de helpdesk van hp te bellen, mijn hp probook 4330s begon rare geluidjes te maken en werd zeer profeesioneel en snel geholpen door de hp helpdesk
Ik heb toevallig wel met de helpdesk van HP gechat, maar die gooiden het eigenlijk vrijwel direct op een hardwarefailure en begonnen daarna pas relevante vragen te stellen.

Anyway; Het is dus best lang goed gegaan (welgeteld 9 dagen dus) onder Windows 7, maar sinds vandaag doen de poorten het ineens niet meer. Gelijk Ubuntu geprobeerd, hetzelfde resultaat; ook daar werkt het niet.
Ook weer even in de BIOS de boel gereset; ook geen resultaat (voor nu dan).

Kan ik nu concluderen dat het inderdaad een hardwarefailure is die af en toe ontstaat? Zou het ergens mee te maken kunnen hebben, zoals dat de laptop wellicht te warm wordt? Ik blijf het namelijk vreemd vinden dat ze het net zo vaak wel, als niet doen.

Hoe zit dit met garantie? De laptop is nog geen 2 jaar oud, maar heeft uiteraard maar 1 jaar fabrieksgarantie. Echter mag je van een laptop wel verwachten dat ie x aantal jaar mee kan en mag gaan, toch? Valt daar nog iets op te verhalen? Heeft iemand wellicht een relevant linkje voor mij?

Wederom bedankt alvast voor jullie hulp d:)b .
Pagina: 1