5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Kieren dichten? Ik kit ze gewoon dicht
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
@mkleinman: en een kozijn waar je geen kier ziet/tocht voelt, maar bij een warmtebeeld toch een rand van slechte isolatie zit?
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
PUR isoleert beter dan kit. Spouwmuur kun je ook volblazen met verschillende soorten isolatie materiaal. Afhankelijk van de opbouw van je kozijn/stelkozijn kun je de vensterbanken eruit halen en mogelijk zelfs de spouwlatten verwijderen of doorzagen in de dagkanten. Zo kom je in de spouw en kun je er extra isolatie tegenaan zetten. Maar meestal heb je het dan over oudere woningen waarbij het denk ik kosten effectiever is de kozijnen te vervangen en gelijk dubbel glas te plaatsen.
Verder isoleert een houten kozijn momenteel slechter dan dubbel glas. Op de foto zie je een kozijn met kruisroeden van buitenaf gezien. Donker = goed isolerend rood = warmte doorslag van binnen -> buiten.
Verder isoleert een houten kozijn momenteel slechter dan dubbel glas. Op de foto zie je een kozijn met kruisroeden van buitenaf gezien. Donker = goed isolerend rood = warmte doorslag van binnen -> buiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Maartenvs op 11-02-2012 19:56 ]
Gisteren me meterkast aan de onderkant dichtgekit met overgebleven bussen, scheelt een hoop stank en kou uit de kruipruimte.
Alles begint nu te drogen na jaren onder water gestaan te hebben en de lucht is af en toe niet te harden.
Ik heb vanmiddag weer een aantal kieren dichtgekit. Ik had ze het liefst willen dichtpurren maar de kier was zo klein dat ik de purspuit er niet in kreeg.
Bij het isoleren van de laatste stukken radiatorleiding voelde ik het letterlijk waaien door een aantal kieren op de overgang van de muur naar het plafond. Deze heb ik met acrylaatkit dicht gemaakt. Het verschil is meteen voelbaar.
Ook het gat waar de kabel naar m'n afdakje doorheen loopt was een grote koudebrug, ook deze is nu helemaal dicht.
Bij het isoleren van de laatste stukken radiatorleiding voelde ik het letterlijk waaien door een aantal kieren op de overgang van de muur naar het plafond. Deze heb ik met acrylaatkit dicht gemaakt. Het verschil is meteen voelbaar.
Ook het gat waar de kabel naar m'n afdakje doorheen loopt was een grote koudebrug, ook deze is nu helemaal dicht.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Zolang je er maar wel voor zorgt dat er ruim voldoende ventilatie is, zeker in de meterkast.flippo765 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:27:
Gisteren me meterkast aan de onderkant dichtgekit met overgebleven bussen, scheelt een hoop stank en kou uit de kruipruimte.
Pagina: 1