Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Ik vroeg me af.

Stel ik neem een zeer goedkoop abonnement van een provider die gebruikt maakt van het netwerk van KPN.

En stel ik zit bij een zendmast die erg vol is op dit moment. Heb ik dan kans dat ik met mijn mobiel niet kan Internetten omdat iemand naast me met een KPN abonnement voorrang krijgt op deze zendmast? Of behandelt KPN eigen klanten identiek aan klanten van providers die gebruik maken van KPN's netwerk?

En in dezelfde geest: zal KPN je via een zendmast eerder een langzamere Internet snelheid geven als het druk is, dan als je een KPN abonnement had gehad?

Als er echt geen enkel verschil is: waarom nemen mensen dan nog die dure KPN abonnementen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou geen verschil moeten maken. Ik heb wel vernomen dat KPN haar eigen directe klanten (dus KPN Mobiel en Hi) voorrang geeft op de masten. MVNO's zoals Telfort en Simyo krijgen minder voorrang.

Ik heb het nooit bevestigd gekregen, maar ik zou het niet vreemd vinden als ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Telfort internet maakt (nog steeds) via een roaming-constructie gebruik van de KPN-zendmasten. Dat heeft als nadeel, dat je roaming moet aanzetten op je telefoon. Wanneer je in een grensregio woont, kan 't vervolgens gebeuren, dat je verbinding maakt via een buitenlandse provider, zonder het in de gaten te hebben..