Ik heb een heel vreemd probleem.
Nadat ik een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB heb geïnstalleerd is mijn pc erg traag. Ik heb deze ssd overgenomen van een mede tweaker.
Mijn systeem:
inventaris: AM3+ systeem
De SSD werkt alleen op een sata-300 poort. Hier is hij razendsnel. De benchmarks zijn nu wel een heel stuk lager dus dat is wel zonde. De sata poort word denk ik door JMicron Controller aangestuurd. Bij de boot krijg je ook 2 seconde iets in beeld over JMicron en de ssd, in windows kan ik bij "Veilig hardware verwijderen" mijn ssd loskoppelen.
Als ik hem op de sata-600 poort aansluit word mijn pc zo traag dat het lijkt op een pentium 2 die in 12 jaar nog nooit is gedefragmenteerd en waar geen virusscanner ooit overheen gegaan is.
AMD SB950 controller :
6 x SATA 6Gb/s port(s), brown
Support Raid 0, 1, 5, 10
JMicron® JMB362 controller :
2 x SATA 3Gb/s port(s), black
1 x Power eSATA 3Gb/s port(s), green
1 x eSATA 3Gb/s port(s), red
-AHCI staat aan
-Sata 600 poort
-Clocks zijn normaal en idle.
-Ik heb windows geïnstalleerd met alle andere harde schijven losgekoppeld.
-Benchmarks normaal. (prestaties zakken wel in als ik tegelijkertijd bijvoorbeeld internet explorer opstart.)
-1 KEER Random restart van windows tijdens benchen.
-Error-checking van windows geeft niks aan
Nadat ik een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB heb geïnstalleerd is mijn pc erg traag. Ik heb deze ssd overgenomen van een mede tweaker.
Mijn systeem:
inventaris: AM3+ systeem
De SSD werkt alleen op een sata-300 poort. Hier is hij razendsnel. De benchmarks zijn nu wel een heel stuk lager dus dat is wel zonde. De sata poort word denk ik door JMicron Controller aangestuurd. Bij de boot krijg je ook 2 seconde iets in beeld over JMicron en de ssd, in windows kan ik bij "Veilig hardware verwijderen" mijn ssd loskoppelen.
Als ik hem op de sata-600 poort aansluit word mijn pc zo traag dat het lijkt op een pentium 2 die in 12 jaar nog nooit is gedefragmenteerd en waar geen virusscanner ooit overheen gegaan is.
AMD SB950 controller :
6 x SATA 6Gb/s port(s), brown
Support Raid 0, 1, 5, 10
JMicron® JMB362 controller :
2 x SATA 3Gb/s port(s), black
1 x Power eSATA 3Gb/s port(s), green
1 x eSATA 3Gb/s port(s), red
-AHCI staat aan
-Sata 600 poort
-Clocks zijn normaal en idle.
-Ik heb windows geïnstalleerd met alle andere harde schijven losgekoppeld.
-Benchmarks normaal. (prestaties zakken wel in als ik tegelijkertijd bijvoorbeeld internet explorer opstart.)
-1 KEER Random restart van windows tijdens benchen.
-Error-checking van windows geeft niks aan
[ Voor 86% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-02-2012 15:30 ]