• Sevada
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-01 18:32
Ik wilde net de Scythe Mugen 2 Rev B installeren in mijn PC.

Voor de zekerheid wilde ik jullie om hulp vragen. Mag de zachte kant van de backplate tegen de pinnetjes op de achterkant van de moederbord drukken? Zorgt dat niet voor kortsluiting?

Verwijderd

Op welke socket ga je hem installeren? Normaal is dat geen probleem en past het "X" profiel van de bracket precies aan de achterkant van het bord. En door de plastic nopjes daarin (dacht dat deze koeler dit had) blijft er ook enige afstand bewaard tussen het bord en de bracket...Maar dit staat ook duidelijk in de handleiding?

Edit: Er is toch vast wel 1 review te vinden met wat hi-res pics van de bracket plaatsing misschien verteld dat meer dan 1k woorden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 17:45 ]

• Sevada
Sorry ik had wat duidelijker moeten zijn.

Het komt op een 775 socket, en de backplate is niet X vormig, het is meer rechthoekig.

Hier 2 foto's ter verduidelijking:

Achterkant moederbord
http://i42.tinypic.com/34q1mz8.jpg

Backplate
http://i42.tinypic.com/119ov49.jpg

In de handleiding staat dat de zachte kant van de backplate tegen de achterhant van de moederbord moet drukken maar er staat niet of het wel of niet in aanraking mag komen met pinnentjes.

Zoals je op de tweede foto ziet, de pinnetjes duwen dat zachte isolatie of wat het ook is in.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06

D4NG3R

kiwi

:)

Ja dat schuim is er juist voor bedoeld dat hij gelijkmatig past op de meeste moederborden, of er nou uit stekende (metalen) pinnen zijn of dat het moederbord geheel plat is. En nee, dat schuim geleid niet ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2012 17:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sevada schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:42:
Sorry ik had wat duidelijker moeten zijn.

Het komt op een 775 socket, en de backplate is niet X vormig, het is meer rechthoekig.

Hier 2 foto's ter verduidelijking:

Achterkant moederbord
http://i42.tinypic.com/34q1mz8.jpg

Backplate
http://i42.tinypic.com/119ov49.jpg

In de handleiding staat dat de zachte kant van de backplate tegen de achterhant van de moederbord moet drukken maar er staat niets over het in aanraking mag komen met pinnentjes.

Zoals je op de tweede foto ziet, de pinnetjes duwen dat zachte isolatie of wat het ook is in.
Dit is toch gewoon common sense? Iets wat zacht en rubberig aanvoelt en zelfs eruit ziet, geleidt geen stroom, dus veroorzaakt ook geen kortsluiting. En nota bene zeg je zelf dat in de handleiding staat dat de zachte kant tegen het moederbord GEDRUKT moet worden.

Get Airflow, save the world.

• Sevada
D4NG3R schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:45:
Ja dat schuim is er juist voor bedoeld dat hij gelijkmatig past op de meeste moederborden, of er nou uit stekende (metalen) pinnen zijn of dat het moederbord geheel plat is. En nee, dat schuim geleid niet ;) .
Dank je wel, ik wilde het gewoon voor de zekerheid weten.
diedazz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Dit is toch gewoon common sense? Iets wat zacht en rubberig aanvoelt en zelfs eruit ziet, geleidt geen stroom, dus veroorzaakt ook geen kortsluiting. En nota bene zeg je zelf dat in de handleiding staat dat de zachte kant tegen het moederbord GEDRUKT moet worden.
Sorry dat ik dit moet zeggen maar jou reactie mag wel met een meer vriendelijk toon. Niet iedereen heeft verstand van dat soort dingen. Een forum is juist bedoeld voor vragen en antwoorden over bepaalde onderwerpen. Als je de moeite doet om een reactie te plaatsen, dan heb ik liever dat je hulp biedt in plaats van te praten over common sense.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Goed, het antwoord stond dus eigenlijk gewoon in de handleiding, al zijn die ook niet altijd even duidelijk. In ieder geval is je vraag beantwoord en reacties met negatieve ondertoon mogen hopelijk uitblijven. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1